Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@01:51:50 GMT

وقتي درد امان‌تان را بريده است...

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۰۷۳۹

وقتي درد امان‌تان را بريده است...

خبرگزاري آريا - هيچ‌کس نيست که شکلي از درد کشيدن را در طول زندگي‌اش تجربه نکرده باشد. گويا درد بخشي غيرقابل انکار از زندگي همه ما در مقطعي از زندگي مان است .
به گزارش جام جم، درد حسي ناراحت کننده و آزاردهنده ناشي از تحريک سيستم عصبي محيطي و مرکزي است، که به‌دنبال آسيب بافتي ايجاد مي‌شود و به دو گروه، درد حاد و درد مزمن تقسيم مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درد حاد، در اثر آسيب بافتي و التهاب ناشي ازآن ايجاد مي‌شود و بيانگر وجود اختلال در بدن است. اين نوع درد را درد خوب و آگاهي دهنده مي‌دانند، براي جلوگيري از تبديل درد حاد به درد مزمن لازم است که پس ازتشخيص علت ايجادکننده درد و درمان بيماري حاد، درمان و کنترل درد به‌طور کامل و مناسب انجام شود، تا درد مزمن ايجاد نشود.
به‌عنوان مثال درد حاد ناشي از بيماري زونا بهتر است در همان مراحل حاد بيماري به شکل موثري کنترل شود. مثال ديگر آن درد متعاقب اعمال جراحي است که بايد به شکل موثري کنترل شود تا از ايجاد درد مزمن پيشگيري شود.
از انواع دردهاي حاد مي‌توان دردهاي متعاقب تصادفات، ضربه، شکستگي‌ها، سوختگي و هر نوع ورم حاد را نام برد.
دردمزمن چيست؟
دردهاي مزمن دردهايي هستند که معمولا به‌دنبال درمان ناکافي درد حاد و يا اختلال در کارکرد ارگان‌هاي بدن و سيستم عصبي ايجاد مي‌شوند. از انواع دردهاي مزمن مي‌توان به انواع سردرد، کمر درد مزمن، دردهاي مفصلي، دردهاي عضلاني و اسکلتي، درد متعاقب بيماري‌هاي عفوني (زونا)، دردهاي ناشي از بيماري‌هاي بدخيم ودردهاي با علت نامعلوم که مدت بالاتر از سه تا شش ماه طول کشيده باشد را نام برد.
روش‌هاي کنترل درد چگونه است؟
براي کنترل درد، شرط اصلي و اساسي، تعيين علت اوليه درد است، که اين‌کار با گرفتن شرح حال و معاينه کامل و بررسي‌هاي کمک تشخيصي در کلينيک درد انجام مي‌شود. در مرحله بعد بسته به علت ايجادکننده درد، درمان مناسب آغاز مي‌شود.
در پاره‌اي از موارد براي تعيين منشأ ايجاد درد از روش بي‌حسي اعصاب يا همان بلوک عصبي استفاده مي‌شود، که اين‌کار معمولا با هدايت راديولوژيک و سونوگرافي انجام مي‌شود.
چه زماني به کلينيک درد مراجعه کنيم؟
هدف از ايجاد و راه‌اندازي کلينيک‌هاي درد، تشخيص دقيق علت ايجاد درد و ارائه درمان مناسب براي رفع درد است، بنابراين درتمام مواردي که فردي ازدرد حاد و يا مزمن رنج مي‌برد، مي‌تواند به کلينيک درد مراجعه کند يا توسط پزشک معالج به کلينيک درد ارجاع داده شود.
روش درماني خاص براي کنترل درد
بسته به علت ايجاد کننده درد وشرايط بيمار، در صورت ناکارآمد بودن روش‌هاي درمان دارويي وفيزيوتراپي مي‌توان ازروش‌هاي ديگري همانند، بلوک عصبي، تخريب اعصاب با امواج راديويي که به نام راديوفرکانسي شناخته مي‌شود. ليزر و روش‌هاي مولد ترميم يا «رژنراتيوتراپي» که شامل پي‌آرپي، سلول درماني، اوزون درماني هستند، استفاده کرد.
دکتر فريده محمدطاهري
فلوشيپ درد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وقتی طوفان شدید به یک قطار رسید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • وقتی آندره آ پیرلو فوتبال را به هنر تبدیل می‌کند / فیلم
  • (ویدئو) وقتی طوفان شدید به یک قطار رسید
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • ببینید | افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • وقتی سکوی قهرمانی نابود می شود! / فیلم
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده