Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@21:10:25 GMT

نمایشگاه «از غدیر تا قدر» در مشهد گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۳۵۰۲

نمایشگاه «از غدیر تا قدر» در مشهد گشایش یافت

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری منطقه ثامن، سیدمصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن در خصوص نمایشگاه از غدیر تا قدر، گفت: ماندگاری و بازگشت جمعیت ساکنان منطقه و زیباسازی فضای بصری بافت پیرامون حرم مطهررضوی، دو اصل مهم ما در شهرداری منطقه ثامن است.

وی اظهارکرد: از ابتدای حضورم در منطقه ثامن همواره براین باور بوده‌ام که سیاست‌های کاری باید به گونه‌ای اعمال شود که علاوه بر ارائه خدمات و احقاق حقوق شهروندان، به ماندگاری ساکنان منطقه و حتی بازگشت جمعیتی که به حسب اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی از منطقه رفتند، منتج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نعمتی تصریح کرد: در این راستا و در همین مدت کوتاه، شهروندان محترم منطقه شاهد بر این مدعا هستند که علاوه بر اجرای پروژه‌هایی در راستای افزایش فضای سبز و امکانات رفاهی منطقه، برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل اجرای نقاشی‌های دیواری در سطح گسترده به منظور تلطیف فضای بصری شهری و نیز برنامه‌های مناسبتی به ویژه در ایام اعیاد ملی و مذهبی و همچنین نمایشگاه‌های این چنینی را در دستورکارقراردادیم.
شهردارمنطقه ثامن ابراز کرد: در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت 4000 مترمربع و با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن دایر شده است، سعی شده تا با بهره‌گیری از هنرهای تجسمی و جلوه‌های صوتی و تصویری، گوشه‌ای از وقایع تاریخی و سیره زندگانی حضرت علی(ع) به سمع و نظر بازدیدکنندگان برسد.
نعمتی تصریح کرد: روایتگری وقایع تاریخی عصر زندگانی امام علی(ع) با بهره‌گیری از هنرهای تجسمی و نمایشی از قبیل نمایش واقعه غدیرخم، لیله المبیت، شهادت حضرت زهرا(س)، شهادت امام علی(ع) در مسجد کوفه و نیز برپایی ماکت حرم مطهرامام علی(ع)، غرفه کودک، پاسخگویی به مسائل دینی و مشاوره، ایستگاه چای صلواتی و پذیرایی از بازدیدکنندگان از جمله برنامه‌های این نمایشگاه فرهنگی است.
شایان ذکر است، این نمایشگاه که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن و با مشارکت شورای اجتماعی محله عیدگاه و هیئت امنای مسجد و حسینیه گدای علی(ع) و در مجاورت این مسجد در ابتدای بلوار شهدای حج واقع شده است، در شبهای ماه مبارک رمضان در ساعات افطار تا سحر از 6 لغایت 24 خرداد ماه پذیرای مشتاقان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی قدر غدیر شهادت مشهد حرم رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠ با عنوان «جامعه پرداز خانواده» با هدف شناسایی، معارفه و هم افزایی فعالان مساله محور حوزه خانواده روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

در ابتدای این نشست هم اندیشی خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری گفت: یک تیم ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ می‌باشند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم این منطقه، فعالین و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمان‌ها و نهادها به عنوان یک رویکرد و از دغدغه‌های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: کنشگران و فعالان حوزه خانواده در این رویداد در محورهای ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق، شناسایی و جهت هم افزایی و حیات مجموعه‌های خود به یکدیگر معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات‌های مشترک تعریف و به حل مسائل خانواده‌های محورهای یاد شده کمک کنند.

مهدی پور در ادامه این نشست گفت: مراکز فعال در حوزه سبک زندگی، مبلغین و گروه‌های تبلیغی، مجموعه‌های علمی و پژوهش محور، مؤسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیأت مذهبی فعال در حوزه‌های اجتماعی، خیریه‌ها، گروه‌های جهادی، گروه‌ها و کانال‌های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و به نام حوزه خانواده می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و ان شاالله با هم افزایی بتوانیم اقدامات موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم.

نشست مذکور روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091143 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد