Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@17:23:23 GMT

دستور وزیر بهداشت در مورد مطالبات تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۴۴۶۰

دستور وزیر بهداشت در مورد مطالبات تجهیزات پزشکی

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو غذا و دارو از تعیین میزان مطالبات حوزه تجهیزات پزشکی تا هفته آینده خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو غذا و دارو از تعیین میزان مطالبات حوزه تجهیزات پزشکی تا هفته آینده خبر داد.

رضا مسائلی در نشستی خبری که با حضور انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و نیز نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تمام تلاشش را خواهد کرد تا نواقص موجود در حوزه تجهیزات پزشکی برطرف شود، اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود و شرایط فعلی کشور باید تلاش کنیم تا به بهترین شکل ممکن به تحریم‌ها چیره شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بحث مطالبات، قیمت‌گذاری و نظام بانکی با مسائلی مواجه هستیم. علاوه بر این تهدید بیرونی و تحریم نیز علیه کشور وجود دارد؛ بنابراین باید در راستای حل مشکلات گام برداریم و به گونه‌ای عمل کنیم تا مواد اولیه مورد نیاز تجهیزات پزشکی جهت ارائه خدمت در نظام سلامت تأمین شود.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه میزان مطالبات مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی به زودی مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: گویا برخی از شرکت‌ها از سال ۱۳۹۴ مطالبات پرداخت نشده‌ای دارند و در این راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کردند که هم از طریق دانشگاه‌ها و هم از طریق شرکت‌ها مقوله مربوط به مطالبات حوزه تجهیزات پزشکی پیگیری شود و به زودی میزان مطالبات مشخص خواهد شد.

مسائلی ادامه داد: با توجه به اینکه تراکم بدهی‌ها از سال‌های گذشته وجود داشت و در حوزه تأمین ارز و نقدینگی چه در بخش تولید و چه در بخش واردات با مشکلاتی روبرو بودیم، مدت زمان پرداخت بدهی‌ها افزایش یافت و با توجه به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص این مسائل به طور جدی پیگیر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم که دانشگاه‌های علوم پزشکی در پرداخت مطالباتشان چگونه عمل کرده‌اند و پرداخت‌ها را مدنظر قرار داده‌اند، اظهار کرد: به طور حتم پیگیر پرداخت مطالبات تجهیزات پزشکی خواهیم بود و طبق دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است گزارشی در مورد نحوه پرداخت مطالبات از سوی مراکز درمانی به شرکت‌ها و نیز گزارشی در ارتباط با دریافت مطالبات از سوی شرکت‌های پزشکی تهیه شود تا میزان مطالبات طبق دو گزارش به دست آید.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: در حال پردازش و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه هستیم و تا هفته آینده میزان مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003S3M

منبع: فردا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی بدهی مراکز درمانی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان

وزیر بهداشت در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم کنند.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی