Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@11:13:04 GMT

توزیع رایگان شیر در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۴۶۲۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، همزمان با روز جهانی شیر، شهروندان آملی و ساروی در پارکهای مادر آمل و ملل ساری با توزیع انواع شیرهای لیوانی، دسر و شیربرنج ،این روز را جشن گرفتند.
مسئول برگزاری جشن روزجهانی شیردرمازندران گفت: هم اکنون سرانه شیر درمازندران حدود 80 لیتر و 10 لیتر بیشتر از متوسط کشوری است، اما حدود 2 برابر با معیارهای جهانی فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمید لسانی به وجود علت های مختلف کاهش مصرف شیر و فرآورده های لبنی در مازندران ودیگر مناطق کشوروهشدارهای پزشکان به خانواده ها از کمبود کلسیم اشاره کرد و افزود:برگزاری جشن های روزجهانی شیر و پویش های مردمی را گامی موثربرای فرهنگ سازی افزایش سرانه مصرف شیر و توجه ویژه مسئولان و تولیدکنندگان به سلامت جامعه دانست.
اسماعیل خاتمی مقدم مدیرعامل انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران هم با بیان این که جشن روز جهانی شیر برای هجدهمین سال در دنیا و برای سومین سال متوالی درمازندران برگزار می شود، توزیع شیر رایگان و محصولات چندین تولیدی صنعت شیرو لبنیات نشان برتر مازندران ، اجرای برنامه های ویژه برای کودکان ، مسابقات گروهی، آتش بازی، نمایش های هنری، پذیرایی با محصولات لبنی باحضور هنرمندان و ورزشکاران در فضای مفرح و شاد را از برنامه های گرامیداشت این روزدرمازندران عنوان کرد.
دکتر ابراهیم قاسمی متخصص ارتوپد هم با اشاره به اینکه مازندران رکوردار پوکی استخوان درکشوراست خاطرنشان کرد: براساس گزارش ها ، کمتر از 90 در صد خانواده ها کمبود کلسیم دارند که شیر و فر آورده های آن مهم ترین منبع کلسیم هستند.
دکتر قاسمی افزود: پوکی استخوان در گروه های سنی میانسالی وسالمندی و نرمی استخوان در سنین نوجوانی ،شایع ترین موارد مراجعه شهروندان به پزشکان حوزه ارتوپد است ، سیاست هایی حمایتی برای زنجیره بخش تولید، توزیع ومصرف رابرای حل مشکل کمبود مصرف شیر در کشور موثر برشمرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: توزیع پوکی استخوان پوکی استخوان رایگان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول