Web Analytics Made Easy - Statcounter

170 روستای بشاگرد از حداقل امکانات اولیه زندگی از قبیل آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، برق، جاده، گاز و غیره محروم هستند و با فقر عجین شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ بیان عمق محرومیت در شهرستان بشاگرد استان هرمزگان در پایگاه خبری فرهنگ کده به یک پرونده خبری تبدیل شده و بارها ندای محرومیت مردم این منطقه از هرمزگان به گوش مسئولان رسیده تا مسئولان ملی و استانی نسبت به حضور در منطقه و بازدید میدانی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشاگرد، شهرستانی از استان هرمزگان است که 170 روستای آن از حداقل امکانات اولیه زندگی از قبیل آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، برق، جاده، گاز و غیره محروم هستند و با محرومیت عجین شده اند و گویی این واژه هرگز نمی خواهد با مردم این دیار خداحافظی کند.

احمد درک زاده، عضو شورای روستای کور بن حصار بشاگرد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به مشکلات روستا، اظهار کرد: تمام روستاها و شهرهای بشاگرد با مشکل کم آبی مواجه هستند اما در روستای کور بن حصار رودخانه های پر آبی وجود دارد اما مسئولان نسبت به ظرفیت های این روستا بی توجه اند.

عضو شورای روستای کور بن حصار با اشاره به اینکه این روستا فاقد آب لوله کشی است مادران و زنان روستای ما کیلومترها راه را با دبه آب شرب خود را تهیه کنند، بیان کرد: در حال حاضر بانوان روستای کور بن حصار باید کیلومتر ها مسافت را تا رودخانه برای تامین آب مورد نیاز روزانه خود طی کنند.

درک زاده افزود: نبود آب شرب نه تنها در روستای کور و بن حصار سبب مهاجرت اجباری شده بلکه برخی از روستاییان نیز مجبور به استفاده از آب آلوده رودخانه هستند و سالیان سال است که با این معضل دست و پنجه نرم می کنیم.

روستای کور بن حصار در پیچ و خم جاده های خاکی

وی با اشاره به آلوده بودن آبی که از رودخانه توسط اهالی روستای کور بن حصار استفاده می‌شود، گفت: اهالی این روستا به دلیل استفاده از آب آلوده رودخانه بیماری هایی از قبیل سنگ کلیه،مثانه و مالاریا که آمار بسیار بالایی در این روستا دارد.

عضو شورای روستای کور بن حصار با بیان اینکه روستای کور بن حصار فاقد راه ارتباطی مناسب است، ادامه داد: شب که میخوابیم ترس آن داریم که اگر بچه ای دچار یک بیماری باشد بدون جاده مناسب با کدام سرعت و عمل آن را به بیمارستان برسانیم و بدون راه ارتباطی مناسب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

عامل مهاجرت بشاگردی ها به شهر چیست؟

درک زاده، نبود راه دسترسی مناسب را از مشکلات اصلی تخریب روستا و مهاجرت روستائیان به شهرها برای فرار از این مشکلات عنوان کرد و گفت: در زمان مرحوم حاج عبدالله والی لودر در اختیارمان می گذاشت مردم روستا دو وانت بار داشتند حداقل دلخوش بودیم اما اکنون دیگر رفت آمد با موتور سیکلت انجام می شود.

وی به مشکلات راه صعب العبور روستای کور بن حصار اشاره کرد و افزود: بارها اتفاق افتاده که خانم باردار یا با نیش عقرب با این جاده خاکی و صعب العبور حادثه های جبران ناپذیری را بوجود آورده و زنان باردار بالای وانت وضع حمل کردند تاقبل از اینکه به دکتر برسند.

عضو شورای روستای کور بن حصار در ادامه اضافه کرد: روستای کور بن حصار از لحاظ قدمت و زمین حاصلخیز و آب فراوان زبانزد است اما نگاه خدمتی از سوی مسئولان وجود ندارد و از آنها انتظار داریم به داد مردم این روستا برسند.

درک زاده اظهار کرد: پیگیرهایی که در این چند سال تاکنون توسط شوراهای روستا و اهالی انجام شده بی نتیجه بوده و مسئولان نسبت به مطالبات اهالی منطقه بی توجه بودند اما از زمان فرماندار جدید بشاگرد استاندار هرمزگان از این روستا بازدید کردند و از نزدیک مشکلات روستا را لمس کردند که امیدواریم خروجی آن بزودی مشخص شود.

مردم روستای کور بن حصار آب آلوده مصرف می کنند

وی با اشاره به مشکلات این روستا، افزود: مردم این اهالی آب مورد نیاز خود را از رودخانه های فصلی و چشمه های رو باز برای خوردن و آشامیدن استفاده می کنند.

عضو شورای روستای کور بن حصار بیان کرد: بانوان و مردان این روستا باید ساعت ها راه را برای تهیه آب با دبه های پلاستکی بر دوش بپیمایند در حالی که این روستا رودخانه های پر آبی دارد اما مسئول دلسوزی برای این اهالی وجود ندارد.

درک زاده با بیان اینکه با حرف و پخش تصاویر مشکلات حل شدنی نیست، ادامه داد: مسئولان باید راهکاری بیندیشید که همه با هم در کنار هم بتوانیم این گره های کور را باز کنیم و اگر بودجه ای در اختیار دارید در حد توان تان کمک کنید و اکتفا به یک مطلب ساده یا یک عکس نکنید.

وی در ادامه بیان کرد: اخیرا کانال های خبری مسئولان پر شده از تصاویر شعاری و تبلیغاتی که مثلا مسئول فلان ادراه برای رفع مشکل به روستاهای فلان سفر کرده فقط عکس و تصاویر آن در کانال ها و گروه ها ارسال می شود و از عمل خبری نیست .

گره های کور بشاگرد تنها با همت والی گونه باز می شود

عضو شورای روستای کور بن حصار گفت: مسئولان درد دل مردم را بشنوید و در جهت رفع آن تلاش کنید که محرومیت در بشاگرد بیداد می کند محرومیتی که می گویم شامل یک خودکار یا یک دفتر نیست بلکه در بسیاری از زمینه ها مانند نبود جاده مناسب روستایی،نبود آب شرب مناسب،نبود برق و نبودن مدرسه های استاندارد همراه با سرویس های مناسب و غیره...

درک زاده خاطر نشان کرد: مردم بشاگرد در آن زمان اگر رنج محرومیت می کشیدند فرق می کرد تمامی این جاده ها، مدرسه ها و روستاهایی که مد نظر بنده است اگر تا به حال ترددی صورت می گیرد و دانش آموزی به مدرسه می رود هنوز یادگاری ها و دسترنج پدر پیر بشاگرد حاج عبدالله والی است.

روستای کور بن حصار با جمعیتی بالغ بر 350 نفر و در 35 کیلومتری مرکز شهرستان بشاگرد واقع شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر