Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

«عباس آخوندی» در حاشیه سفر به ازبکستان و دیدار با مسئولان این کشور در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهادهای بسیار مثبتی در زمینه گردشگری و صدور روادید از سوی طرف ازبکستانی در این مذاکرات ارایه شد که ایران از آنها استقبال می کند.
وی افزایش روابط بین ایران و ازبکستان را به نفع 2 کشور دانست و افزود: در مذاکرات انجام شده پیرامون تسهیلات تجاری نیز صحبت کردیم چرا که ‌اکنون میزان تجارت فعلی با توجه به ظرفیت هر 2 کشور بسیار پایین بوده و باید از امکانات موجود حداکثر بهروری را داشته و در جهت توسعه سطح تجاری گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما همواره شاهد روابط و علایق بسیار دیرینه بین ایران و ازبکستان بوده‌ایم چرا که ملت‌های 2 کشور به شکل تاریخی بسیار خوب یکدیگر را می‌شناسند.
آخوندی ضمن قدردانی از استقبال مقامات این کشور از زمان ورود هیات ایرانی به ازبکستان بیان کرد: در این سفر موفق شدیم تا در زمینه‌های مختلف مذاکره و به توافق های خوبی دست یابیم، خوشبختانه در زمینه ریلی ارتباط خوبی با ازبکستان داشته و در بحث حمل و نقل جاده‌ای نیز صحبت کردیم تا در حد توان شرایط را تسهیل و هرگونه مانع و مشکل موجود را مرتفع سازیم.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حمل و نقل هوایی چه در حوزه حمل مسافر و چه بار برای ارتباط بین 2 ملت نکته بسیار مهمی است، گفت: در این سفر «آچیلبای رحمت‌اف» معاون اول نخست وزیر ازبکستان تاکید بسیاری بر فعال‌سازی حوزه حمل و نقل هوایی داشت که در این حوزه نیز چون دارای ارتباط مستقیمی با صنعت گردشگری و صدور روادید است، باید در تسهیل شرایط آن تلاش کنیم.
وی افزود: شهرهای ازبکستان از جمله خوارزم، تاشکند، ترمذ، سمرقند و بخارا برای بسیاری از مردم ایران شناخته شده است و در ادبیات کشور ما حضور دارد؛ بنابر این اگر شرایط صدور روادید برای سفر به 2 کشور تسهیل شود شاهد سفر میلیون‌ها نفر در این بین خواهیم بود.
آخوندی با تاکید بر اینکه شهرهای ایران نیز مانند شیراز، اصفهان و تبریز برای ملت ازبکستان آشنا خواهند بود، گفت: به طور قطع مردم هر 2 کشور به دلیل وجود تاریخ و ادبیات مشترک علاقه مند ملاقات‌های بیشتر با یکدیگر خواهند بود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزایش روابط بین ایران و ازبکستان را به نفع اقتصادی هر 2 ملت دانست و افزود: در مذاکرات انجام شده پیرامون تسهیلات تجاری 2 کشور نیز صحبت کردیم چرا که هم‌اکنون میزان تجارت فعلی با توجه به ظرفیت هر 2 کشور بسیار پایین است؛ در این راستا باید از امکانات موجود حداکثر بهروری را داشته و در جهت توسعه سطح تجاری گام برداریم.
وی در این خصوص تاکید کرد: برای ارتقای روابط تجاری نیاز به امضای موافقت‌نامه‌های ترجیحی تجاری بین 2 کشور داریم تا از ارتقای سطح روابط در این حوزه اطمینان لازم را به دست آوریم.
آخوندی با اشاره به اینکه امروز تیم بسیار خوبی از حوزه‌های حمل و نقل، بخش مالی، کشاورزی و مجلس شورای اسلامی در این سفر حضور دارند،گفت: امید است تا بتوانیم در این سفر مقدمات لازم برای بروز نتایج خوب و مناسب از این مذاکرات را در سفر آتی رئیس‌جمهور کشورمان به ازبکستان فراهم کنیم.
وزیر راه و شهرسازی که دیروز در راس هیاتی از نمایندگان مجلس و مسئولان بخش حمل و نقل کشور عازم تاشکند شد، امروز با آچیلبای رحمت اف معاون اول نخست وزیر ازبکستان دیدار کرد.
ملاقات و گفت‌وگو با مسئولان بخش حمل‌ونقل و ساختمان جمهوری ازبکستان و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در این بخش ها در دستور کار این هیات قرار دارد.
وی در جریان این سفر از شهر تاشکند، حوزه تمدن شهری سمرقند و بخارا و امکانات فنی و زیرساخت ریلی شهر ترمذ در مرز افغانستان بازدید خواهد کرد.
اقتصام**9189**2025

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گردشگری ایران تجارت راه و شهرسازی حمل و نقل معاون اول صنعت مردم ایران ادبیات اصفهان ارتقای سطح کشاورزی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس بخش حمل و نقل معاون تمدن افغانستان ادبیات ایران بخش حمل و نقل تجارت جاده پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که اسپانیا به‌زودی موشک‌های سامانه «پاتریوت» را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

وزیر دفاع اسپانیا این اظهارات را در نشست مجازی گروه موسوم به «گروه رامشتاین» بیان کرد که متشکل از حامیان غربی اوکراین است.

در بیانیه وزارت دفاع اسپانیا ادعا شده که در چهار روز آینده تعداد نامشخصی مهمات برای سامانه «پاتریوت»، سامانه پدافندی ساخت آمریکا به اوکراین ارسال خواهد کرد. وزیر دفاع اسپانیا چیزی درباره تحویل سامانه‌های پدافندی پاتریوت به اوکراین اشاره نکرد.

پیش از این روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داده بود که مادرید به دلیل فشارهای زیاد اتحادیه اروپا و ناتو، موشک های پاتریوت را به اوکراین عرضه خواهد کرد. به گفته این رسانه، اسپانیا تنها با سه باتری پاتریوت کار می کند و حدود 50 موشک "ذخیره جنگی" برای آنها نگه می دارد.

کد خبر 6090069

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم