Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@05:20:55 GMT

شهید فیض نماد اخلاق و تواضع و ادب بود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۹۱۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه موقت یزد در مراسم بزرگداشت جانباز شهید سردار حسین فیض با تبریک میلاد با سعادت امام مجتبی علیه‌السلام گفت: اساس بعثت انبیا این است که آدمی از حضیض حیوانیت به اوج آدمیت سفر کند. در این سفر دو چیز مانع اوست یکی هوای نفس که دشمنی درونی است و یکی طواغیت که دشمنان بیرونی‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی افزود: حقیقت راه کسی طی می‌کند که بتواند اول با دشمن درونی و آنگاه با دشمن بیرونی مبارزه کند. و علت بعثت پیامبر اکرم هر دو جریان ذکر شده است.

وی اظهار داشت: روایتی داریم که «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» این تبیین مبارزه با دشمن درونی است و در تعبیر دیگری فرمود: «خدا من را مبعوث کرد تا ستمگران و کسانی که می‌خواهند بر گرده مردم سوار شوند آن‌ها را از پای در آورم» یعنی با این دو مبارزه راه را برای تعالی آدمیان باز کنند. بنابراین همه زندگی بشر نوعی جهاد است یا با دشمن درونی یا با دشمن بیرونی. موفق و پیروز کسی است که در هر دو جبهه بتواند پیروز شود.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: امروز این جمع عظیم و خیل کثیر در مجلس بزرگ مردی شرکت کرده‌اند که پیروز هر دو میدان بود. هم در میدان جهاد با نفس و هم در میدان جهاد با دشمن و عدو بیرونی.

معزالدینی خاطرنشان کرد: سردار فیض اردکانی وجهه اخلاقی، ادب، تواضع، مردم دوستی و تلاش که همیشه در تلطیف قلوب داشت بر وجهه‌ی رزمنده بودنش غلبه داشت. او با همین سلاح اخلاق بسیاری از راه‌ها را باز کرد و در بسیاری از میادین حضور پیدا کرد.

وی تصریح کرد: فیض اردکانی نماد اخلاق، تواضع و ادب بود؛ لذا همه گروهی و همه سلیقه‌ای و همه کسانی که راهرو راه هدایت و کمال بودند به او عشق می‌ورزیدند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه شهید فیض فاتح میدان اخلاق و آدمیت بود، یادآور شد: مردم مجاهدات او را بخصوص در کردستان را فراموش نمی‌کنند. آن زمان که دشمن بعثی یا مزدوران آنان در کردستان فاجعه آفریدند او ناجی کردستان بود؛ او از فرماندهان غیوری بود که توانست به داد مردم برسد و هنوز مردم کردستان با اشک و آه از او یاد می‌کنند، او مجاهد و مهاجر بود، او مؤمن و مسلمان بود.

معزالدینی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام گفت: مؤمن کسی است که مردم از دستش ایمنی داشته باشند و مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او آسوده باشند و مهاجر کسی است که از سیئات و خطاها مهاجر کند. سردار شهید ما اینچنین بود؛ او هم مؤمن بود چون برای مردم تأمین امنیت می‌کرد، هم مسلمان بود چون کسی از دست و زبان او نرنجید و هم مهاجر فی‌سبیل‌لله بود برای اینکه بدی‌ها را از خود دور کرده بود.

وی در پایان اظهار داشت: فقدان چنینی شخصی ضایعه است و من این ضایعه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه‌الله (ارواحنا فدا) تسلیت عرض می‌کنم. همچنین به فرماندهی کل قوا، به همرزمان شریف او، کسانی که از او خاطراتی دارند و هم به مردم شریف استان دارالعباده و هم به مردم شهیدپرور اردکان تسلیت می‌گویم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفته گرامیداشت شوراها، مراسمی با حضور استاندار گیلان، معاونین استاندار گیلان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جمعی از فرمانداران و شهرداران و مسئولان شورا‌های اسلامی شهر‌های استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم با گرامیداشت هفته شورا‌ها گفت: تأسیس شورا‌های اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است و شورا‌ها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

مجتبی ملکی چوبری همچنین افزود: مردم از منتخبین خود در شورا‌ها انتظار دارند که حقوق آنان را از مسئولان پیگیری و مطالبه کنند چرا که همیشه حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام اسلامی برگرفته از مبانی دینی و اسلامی نه به عنوان یک تاکتیک سیاسی، بلکه به عنوان یک اصل مهم غیرقابل چشم پوشی است.

وی متذکر شد: به این وسیله روز ملی شورا‌های اسلامی را به تمام اعضای محترم شورا‌های شهر و روستا بویژه شهرستان رشت که با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در رفع مشکلات شهر و روستا، با کفایت و درایت برای نیل به جامعه شهروند مدار کوشش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به ما آموخت
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید