Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:12:16 GMT

تایید تخلف در ساخت ایران مال پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۱۷۰۶

شهردار منطقه 22 باتایید تخلف در مراحل ساخت پروژه بزرگ مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی «ایران مال» در غرب پایتخت، گفت: این تخلف به جابه جایی فعالیت که باعث حذف بخش هایی از پارکینگ شده مربوط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نوذرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قسمت هایی از پروژه که در نقشه به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده، ساخت و ساز تجاری و اداری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی صاحب پروژه می توانست نسبت به اصلاح نقشه و دریافت پروانه اقدام و تغییرات مورد نظر را در نقشه
اصلاح کند که نسبت به این امر بی توجهی شده است.

نوذر پور با تأکید بر اینکه این عمل به دلیل مغایرت با پروانه ساختمانی از نظر شهرداری خلاف است، خاطرنشان کرد: پروانه ساختمانی پروژه ایران مال یک میلیون و 650 هزار متر مربع بوده درحالی که ساخت و ساز انجام شده حدود یک میلیون و 300 هزار مترمربع است.

وی گفت: تراکم پهنه این طرح 500 درصد اما برای 305 درصد پروانه اخذ شده است.
نوذرپور در عین حال یادآور شد: مساله خاصی درخصوص این پروژه وجود ندارد و مانند سایر پروانه های ساختمانی روال خود را طی می کند.

وی با اشاره به ارسال پرونده این پروژه به کمیسیون ماده 100 گفت: برای تعیین مبلغ جریمه آن باید منتظر نتیجه رای کمیسیون ماده 100 باشیم.

شهردار منطقه 22 در ادامه با بیان اینکه سیاست شهرداری ایجاد موانع برای طرح های بزرگ نیست، افزود: پروژه بزرگ ایران مال طرحی توسعه ای به شمار می رود و مکانی برای رشد اقتصادی شهر تهران است.

وی اظهارداشت: وظیفه شهرداری خدمات رسانی و اندیشیدن تمهیدات مناسب برای فعالیت این پروژه هاست اما در صورت سرپیچی از قوانین و مقررات وظیفه شهرداری جلوگیری و ممانعت از آن است.

پروژه ایران مال (تات مال) که با بهره گیری از فناوری روز دنیا در زمینی به وسعت 27 هکتار در غرب تهران در دست اجراست بزرگترین پروژه تجاری در خاورمیانه و یکی از 10 طرح تجاری دنیا در منطقه 22 تهران در محدوده دریاچه چیتگر درحال ساخت است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید

امید بی‌نظیر قائم مقام مدیرعامل شرکت خودروسازی اسنا در حاشیه تحویل ۲۲ دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری تهران گفت: شرکت اسنا از معدود تولید کنندگان اتوبوس‌های شهری است که نسبت به اجرای تعهدات خود در موعد مقرر جدیت دارد. وی در همین رابطه یادآور شد، تحویل 22 دستگاه اتوبوس به دلیل مجوزهای حمل و نقلی بوده و روند تحویل در هفته‌ها و ماههای آتی ادامه دارد.

بی‌نظیر در خصوص برنامه شرکت برای انعقاد قرار داد با دیگر شهرها گفت: با تعداد شهرداری‌های شهرهای بزرگ برای تامین و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وارد مذاکره و امضا تفاهمنامه و حتی عقد قرارداد شده‌ایم و همواره توانسته‌ایم بموقع به تعهدات خود عمل کنیم.
تبریز و اصفهان و تهران از جمله‌ کلانشهرهایی که با قرارداد بسته و طبق قرارداد اتوبوس تحویل داده شده است. با کلانشهرهای دیگر هم تفاهمنامه و‌مذاکرات داشته  که امیدواریم تبدیل به قراردادهای اجرایی شود.

وی گفت: شرکت اسنا آمادگی دارد اتوبوس‌های تک کابین 12 متری، اتوبوس دو کابین BRT و تک کابین برقی مورد نیاز شهرداری‌ها را تامین کند و به سرعت نیاز فوری شهرداری‌ها را برطرف کند.

به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت اسنا، اتوبوس‌های 12 متری از سال گذشته بعد از تبریز تحویل کلانشهر تهران شده و این روند در خصوص شهرداری‌های اصفهان و تهران ادامه خواهد داشت. اتوبوس‌های BRT اسنا از سالیان گذشته همواره به مردم شهرهای تبریز، اصفهان و تهران خدمات ارائه می‌دهند و شهروندان این کلانشهرها علیرغم گذشته سالیان طولانی بکارگیری و فعالیت رضایت دارند.

بی‌نظیر در خصوص قرارداد این شرکت با شهرداری اصفهان گفت: قرارداد نسل جدید اتوبوسهای دوکابین BRT تولیدی اسنا نیز با شهرداری اصفهان امضا شده و تا پایان اردیبهشت بخشی از این قرارداد به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود.

شرکت اسنا مدرن‌ترین و با امکانات‌ترین انواع اتوبوس ۱۲ و ۱۸ متری را تولید می‌کند. محصولات این شرکت از امکاناتی نظیر سیستم تهویه هوا، امکانات ویژه افراد کم‌توان و سالمند و فناوری‌های پیشرفته ایمنی از مسافران برخوردار بوده و با اتکا به توان مهندسان و کارگران ایرانی طراحی و تولید شده‌اند. 
تمامی صندلی‌های این اتوبوس‌ها پورت اختصاصی شارژ USB دارند و مسافران تا رسیدن به مقصد می‌توانند تلفن خود را نیز شارژ کنند. همچنین در اتوبوس‌ها از سیستم شبیه‌ساز سه بعدی همه جانبه برای حفظ ایمنی در مسیرهای پرتردد استفاده شده است. زیبایی ظاهری اتوبوسهای اسنا و رنگ‌های متنوع باعث زیبایی دکوراسیون شهری و مورد توجه هموطنان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!