Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@23:44:17 GMT

تخلف «ایران مال» تایید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۱۹۸۱

تخلف «ایران مال» تایید شد

به گزارش جماران؛ شهردار منطقه 22 با تایید تخلف در مراحل ساخت پروژه بزرگ مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی «ایران مال» در غرب پایتخت، گفت: این تخلف به جا به جایی فعالیت که باعث حذف بخش هایی از پارکینگ شده مربوط است.

علی نوذرپور  افزود: در قسمت هایی از پروژه که در نقشه به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده، ساخت و ساز تجاری و اداری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: صاحب پروژه می توانست نسبت به اصلاح نقشه و دریافت پروانه اقدام کند و تغییرات مورد نظر را در آن انجام دهد اما چنین نشد و به موضوع بی توجهی شد. 

نوذر پور با تاکید بر اینکه این عمل به سبب مغایرت با پروانه ساختمانی از نظر شهرداری خلاف است، بیان کرد: پروانه ساختمانی پروژه ایران مال یک میلیون و 650 هزار متر مربع بوده در حالی که ساخت و ساز انجام شده حدود یک میلیون و 300 هزار مترمربع است. 

وی گفت: تراکم پهنه این طرح 500 درصد اما برای 305 درصد پروانه اخذ شده است. 

نوذرپور در عین حال یادآور شد: مساله خاصی در خصوص این پروژه وجود ندارد و مانند سایر پروانه های ساختمانی روال خود را می گذراند. 

وی با اشاره به ارسال پرونده این پروژه به کمیسیون ماده 100 گفت: برای تعیین مبلغ جریمه آن باید منتظر نتیجه رای کمیسیون ماده 100 باشیم. 

شهردار منطقه 22 در ادامه با بیان اینکه سیاست شهرداری ایجاد موانع برای طرح های بزرگ نیست، افزود: پروژه بزرگ ایران مال طرحی توسعه ای به شمار می رود و مکانی برای رشد اقتصادی شهر تهران است. 

وی اظهار داشت: وظیفه شهرداری خدمات رسانی و فراهم سازی امکانات مناسب برای فعالیت این پروژه ها است اما در صورت سرپیچی از قوانین و مقررات وظیفه شهرداری جلوگیری و ممانعت از آن است. 

ایران مال (تات مال) که با بهره گیری از فناوری روز دنیا در زمینی به گستره 27 هکتار در غرب تهران در دست اجرا است بزرگترین پروژه تجاری خاورمیانه و یکی از 10 طرح تجاری دنیا در منطقه 22 تهران در محدوده دریاچه چیتگر در حال ساخت است. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 شهرداری تهران ایران مال تخلف ایران مال تخلف در ایران مال تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۹ همت از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و نیز ۵۵ همت توسط بخش غیردولتی پروژه سرمایه گذاری در بنادر تعریف شده است.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارگان های دریایی کشور که با حضور برخی مقامات و مسئولین کشوری ذی ربط در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: یک سال تا پایان دولت سیزدهم باقی مانده و از شورای ارگان های دریایی که از سابقه بسیار بالایی برخوردار است و در حوزه دریا رکن اصلی و مهم ترین بخش دریایی کشور به شمار می رود، انتظار داریم طی مدت زمان باقی مانده با رویکرد ویژه ای در مسیر تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور گام بردارد.

ضرورت ایجاد هرچه سریع تر ستاد اجرایی سازی سیاست های کلی توسعه دریا محور 

وی بر تشکیل هر چه سریع تر ستاد اجرایی سازی سیاست های کلی توسعه دریامحور تاکید کرد و افزود: مهم ترین مسئله این است که اجازه ندهیم کار روی زمین بماند و پیشبرد اهداف و برنامه ها از هر چیزی مهم تر است و مهم نیست که کدام بخش این کار را می کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ارگان های دریایی از سابق طولانی برخوردار هستند و دارای تجربیات بسیاری در حوزه دریایی هستیم، خاطرنشان کرد: مجموعه ناوگان کشتیرانی ما در منطقه بزرگ ترین است و صنایع ما در حوزه دریا رشد کرده اند و توانسته ایم کشتی بسازیم و به کشورهای دیگر تحویل دهیم.

باید در مسیر توسعه دریا محور برنامه محور حرکت کرد

صفایی با اشاره به اینکه مصوب شد که دستگاه ها در مسیر تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور به صورت برنامه محور حرکت کنند، عنوان کرد: ما به عنوان ارگان های دریایی و مهم ترین بخش تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور باید طی یک سال آینده با اقدامات ویژه پیش برویم و در مقابل مردم و خداوند شرمنده نباشیم، عنوان کرد: برخی دستگاه ها در حوزه دریا اقدامات مهمی داشته اند و مهم ترین مسئله در برهه کنونی حرکت به صورت برنامه محور است.

وی ادامه داد: مجموعه ارگان های دریایی باید عامل چرخیدن چرخ دریایی کشور باشند و برخی دستگاه ها اگر امروز در مورد این گردش کوتاهی کنند، چرخ تجارت خارجی کشور می خوابد؛ باید بدانیم که اپراتورهای دریایی و بندری اگر یک ساعت کار نکنند، اقتصاد کشور دچار آسیب می شود و چرخ صنعت دریایی باید با بهترین کیفیت بچرخد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ارگان های دریایی باید عملکرد دولت در راستای توسعه دریامحور را تهیه و ارائه کنند، یادآور شد: ارگان های دریایی در مسیر تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته اند و باید تمامی دستگاه ها و ارگان های دریایی، اقدامات صورت گرفته را تجمیع کنند تا به دولت ارائه شود. در این راستا باید برنامه محور پیش برویم و در دولت سیزدهم در حوزه دریامحور، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

صفایی تاکید کرد: باید زحمات صورت گرفته نشان داده شود و در سال های آتی با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر با محوریت معاون اول رییس جمهوری پیش برویم به طور حتم با تحقق این سند بالادستی، حوزه دریایی کشور روزهای روشنی پیش رو خواهد داشت.  

میزان سرمایه گذاری سازمان بنادر در بنادر کشور از سال ۱۴۰۱ تا کنون

وی با اعلام اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع داخلی خود در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۸ همت پروژه، در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۲ همت پروژه و در سال ۱۴۰۲ معادل ۵۳ همت پروژه سرمایه گذاری کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۹ همت پروژه سرمایه گذاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است.

میزان سرمایه گذاری بخش غیردولتی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی بخش غیردولتی در بنادر کشور طی سه سال گذشته، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ معادل ۴ همت پروژه، در سال ۱۴۰۱ معادل ۲ همت پروژه و در سال ۱۴۰۲ معادل ۳ همت پروژه از سوی بخش خصوصی در بنادر کشور مدنظر قرار گرفته و در سال ۱۴۰۳ نیز ۵۵ همت پروژه از سوی بخش غیردولتی به منظور سرمایه گذاری در بنادر کشور، تعریف شده است.

میزان سرمایه گذاری در بنادر کشور توسط سازمان بنادر و بخش غیردولتی

صفایی با اشاره به میزان سرمایه گذاری در بنادر کشور توسط سازمان بنادر و بخش غیردولتی طی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۲ همت پروژه، در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۴ همت پروژه، در سال ۱۴۰۲ معادل ۵۶ همت پروژه مدنظر قرار گرفته است و در سال ۱۴۰۳ نیز معادل ۱۵۴ همت پروژه سرمایه گذاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی و بخش غیردولتی، تعریف شده است.

اهم پروژه های اجرا شده سازمان بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم

وی مهم ترین پروژه های اجرا شده سازمان بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم را تشریح کرد و اظهار داشت: ساخت و بهره برداری از فاز ۳ پایانه کانتینری مجتمع بندری شهید رجایی، ساخت و تکمیل بندر چند منظوره خمیر، افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهیدرجایی به منظور پذیرش کشتی های ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU، احیای خلیج گرگان و بندر ترکمن، ساخت و تکمیل بندر چندمنظوره سیریک، ساخت و تکمیل بندر چند منظوره اروندکنار، ساخت و بهره برداری از ۵۰ فروند انواع شناورهای دریایی و تجهیزات دریایی در داخل کشور از جمله اقدامات مهم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تجهیز بنادر کشور به تعداد ۱۵۰ دستگاه انواع تجهیزات بندری توسط بخش غیردولتی، خرید و بهره برداری از ۳۳ فروند شناور جدید در دریای خزر، ساخت و بهره برداری از ۵۵۰ هزار تن انواع ترمینال های مکانیزه غلات، جذب بیش از ۷۵ همت سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر، ساخت بندر مسافری چمخاله، ساخت بندرگاه نخل ناخدا،   ساخت و بهر برداری از بندر بوموسی، توسعه سواحل مکران و نیز ساخت ترمینال مسافری همراه با اسکله بندر بوشهر از دیگر اقدامات مهمی است که می توان به آن اشاره کرد.

مهم ترین پروژه های در دست اقدام سازمان بنادر

صفایی در مورد مهم ترین پروژه های در دست اقدام سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی خارجی، ساخت بندر گناوه، ساخت کشتی سازی و سیلوهای غلات در بندر انزلی، ساخت بندرگاه ریگ، طراحی و تولید نرم افزار جامع بندری، ساخت اسکله رو-رو ریلی کانتینری و سیلوی غلات بندر امیرآباد، ساخت منطقه بزرگ مسافری و گردشگری در بندرعباس، ساخت سیلوهای غلات و تجهیزات بندری و دریایی بندر امام خمینی (ره) و سرمایه گذاری چین از جمله مهم ترین پروژه های در دست اقدام همسو با توسعه دریامحور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • رونمایی بارسا از مرکز تجاری لاکچری آبی‌اناری (عکس)‏
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • «کاغذ شطرنجی» بهروز افخمی پروانه ساخت گرفت
  • تخصیص ۳ میلیارد تومان برای ساخت پلاژ در جزیره خارک
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران