Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:33:57 GMT

فرشته دست پاک رئيس مرکز ملي فرش ايران شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۲۱۶۳

فرشته دست پاک رئيس مرکز ملي فرش ايران شد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- «فرشته دست پاک» با حکم محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئيس مرکز ملي فرش ايران منصوب شد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شريعتمداري در حکم انتصاب دست پاک آورده است: با عنايت به جايگاه والاي فرش دستباف ايراني به عنوان ميراث گرانقدر فرهنگي و هنري انتظار دارم با برنامه ريزي، اقدامات جدي و موثر و نظارت صحيح، نسبت به حفظ و اعتلاي اين جايگاه همراه با توسعه کمي و کيفي، بيش از پيش اهتمام ورزيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش از اين، «حميد کارگر» رياست مرکز ملي فرش ايران را برعهده داشت و فرشته دست پاک معاون مرکز ملي فرش ايران بود.
مرکز ملي فرش ايران به عنوان نهادي متمرکز و با هدف حمايت همه جانبه در عرصه‌هاي مختلف توليد، عرضه، حفظ و صيانت از ارزش‌هاي هنري و فرهنگي فرش دستباف ايران در سال 1382 و بر پايه مصوبه شوراي عالي اداري بنيان نهاده شد.
حفظ و اعتلاي مقام و جايگاه والاي فرش دستباف ايران به عنوان يک ميراث گرانقدر فرهنگي و هنري در سطح ملي و بين المللي از طريق نظارت، هدايت و حمايت تشکل‌هاي مختلف مردمي، هنرمندان، بافندگان، صادرکنندگان و همه دست اندرکاران عرصه اين صنعت و هنر ملي، حمايت از توسعه صادرات اين محصول در سطح جهان و تلاش در راستاي حفظ موقعيت اقتصادي و معرفي موثر اين محصول با ارزش، از اهداف تشکيل اين مرکز به شمار مي رود.
بر اساس آمار اعلام شده از سوي گمرک جمهوري اسلامي ايران، در پايان سال 1396 پس از چند سال، ميزان صادرات فرش دستباف ايران به بالاي 400 ميليون دلار رسيد و در مجموع 12 ماه بيش از 424 ميليون دلار فرش دستباف با وزن نزديک به پنج هزار و 400 تن به بازارهاي هدف صادر شد.
اين ميزان صادرات نسبت به سال 1395 رشدي حدود 18 درصدي را نشان مي دهد و تداوم اين روند افزايشي مي تواند نويدبخش وضعيت بهتري براي اين کالاي ايراني و صادرات مهم غيرنفتي کشور باشد.
آلمان، ايتاليا، فرانسه و سوئيس در اروپا، آمريکا در آمريکاي شمالي، امارات، کويت، قطر و لبنان در غرب آسيا و ژاپن در شرق آسيا از بازارهاي سنتي فرش دستباف ايران محسوب مي شوند.
اقتصام**9189**1834
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری با هدف شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی خود در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو شرکت دارد.

وی با اشاره به حضور 41 شرکت تولیدی محصولات صادراتی در استان که موفق به گرفتن استانداردهای جهانی در 6 گروه کالایی شده‌اند، عنوان کرد: با تقویت زیرساخت‌های تولیدی و صادراتی، این استان اکنون 30 محصول صادرات محور است.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به بخش‌های غرفه استان در نمایشگاه ایران اکسپو که شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است، افزود: حضور در این نمایشگاه مشتری‌های جدید و افزایش مقاصد صادراتی را برای استان به همراه دارد.

رحمتی با بیان اینکه تولید لوازم خانگی در استان افزایش 25 درصدی داشته است، مطرح کرد: شیرخشک، اسکیم، پودر بستنی، خوراک آبزیان، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان و کیلنکر، محصولات صادراتی استان به شمار می‌روند.

رئیس سازمان صمت استان خاطرنشان کرد: سنگ ساختمانی، سیلندر گاز، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از دیگر محصولات صادراتی استان هستند.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم)
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی