Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه عزیز؛ و تشکر به خاطر ارتباطتان با این مرکز؛

1- دیدن لکه های خون ، اگر قبل از پریود باشد در صورتی که خون حد اقل تا سه روز استمرار داشته باشد هر چند در فضای داخل همیشه خون باشد حکم حیض را دارد و نمی تواند نماز بخواند.

اما اگر لکه بینی استمرار نداشته باشد، مثلا لکه ای ببیند و چند ساعت بعد از آن پاک باشد و در فضای داخل هم خون نباشد، در این صورت لکه بینی قبل از ایام عادت حکم استحاضه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به وظیفه زن مستحاضه عمل کند نمازش صحیح است. (1)


2- اگر لکه بینی همراه با خون، بعد از ایام عادت باشد، چنانچه پیش از تمام شدن ده روز از اول عادت باشد حکم حیض را دارد، مثلا اگر عادت کسی هفت روز باشد و بعد از پاک شدن در روز هفتم، در روز هشتم تا روز دهم هر زمان لکه ببیند حکم حیض را دارد. و اگر لکه بینی استمرار داشته باشد نمی تواند نماز بخواند و اگر قطع شود کمی پنبه با خود بگذارد اگر در فضای داخل خون نباشد، باید غسل کند و نماز را بخواند نمازش صحیح است و روزه را نیز بگیرد ، چنانچه از اذان صبح تا مغرب لکه نبیند روزه اش نیز صحیح است. هر چند روز بعد لکه ببیند. (2)


اما اگر لکه بینی بیش از ده روز ادامه پیدا کند دراین صورت فقط روزهای عادت ماهای قبل حیض و باقی روزها استحاضه حساب می شود و بعد از روز دهم به احکام زن مستحاضه عمل کند نماز و روزه را بجا آورد. (3)

==========================
پی نوشت:
1. آیت الله مکارم شیرازی، توضیح المسائل، مسأله432 و 433 و 436 .
2. همان، مسأله 482.
3. همان، مسأله 461 و احکام بانوان، مسأله 86. منبع: تبیان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نماز احکام نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری خواندن برای بایرن به سبک راموس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید امشب در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ روبروی این تیم به میدان خواهد رفت و هواداران و فوتبال‌دوستان امیدوار هستند که یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این فصل این مسابقات را تماشا کند.

این بازی در حال برگزار خواهد شد که هواداران و بازیکنان رئال مادرید در روزهای گذشته با توجه به نتایج چند فصل اخیر برابر بایرن مونیخ که در اکثر موارد با پیروزی این تیم همراه بوده کری‌های بسیاری برای تیم حریف خوانده‌اند.

و این بار نوبت به راموس رسیده است که یکی از جذاب‌ترین و فراموش نشدنی‌ترین تقابل‌های دو تیم را در صفحه اینستاگرامش یادآوری کند، دیداری به یاد ماندنی که با گلزنی او و سود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان و کسب دهمین عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها همراه بود.

رئال مادرید که در آن زمان هم کارلو آنجلوتی را به عنوان سرمربی روی نیمکت داشت در سال ۲۰۱۴ در نیمه نهایی روبروی بایرن به میدان رفت و موفق شد این تیم را که در آن زمان تحت هدایت پپ گواردیولا بود با چهار گل از سر راه بردارد و راموس با انتشار پستی مربوط به آن زمان به شیوه خودش برای بایرن کری خواند.

دیگر خبرها

  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • کری خواندن برای بایرن به سبک راموس (عکس)
  • انتصابات جدید در گیلان
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • لورکوزن و عادت به گلزنی در دقیقه ۹۰ به بعد!
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳