Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@05:10:15 GMT

پرداخت پول سیب‌زمینی‌کاران در کوتاه‌ترین زمان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۴۲۸۹

پرداخت پول سیب‌زمینی‌کاران در کوتاه‌ترین زمان

به گزارش پارس نیوز، 

خرید تضمینی سیب‌زمینی در استان گلستان چند روزی است که آغاز شده و مسوولان تمهیدات لازم را برای کاهش دغدغه کشاورزان برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کردند؛ قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی 412 تومان اعلام شده است.

امسال با توجه به اینکه کیفیت و کمیت محصول سیب‌زمینی در استان گلستان خوب بود اما بازار فروش برای کشاورزان وضعیت جالبی نداشت تا اینکه با آغاز خرید تضمینی روح امید در جان تولیدکنندگان دمید و مسوولان گلستان؛ پرداخت دسترنج کشاورزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن وعده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که تولید سیب‌زمینی در استان گلستان در مقایسه با گذشته افزایش داشت دلالان و سودجویان هم بیکار ننشستند و از این شرایط بر علیه کشاورزان سوءاستفاده کردند و این شرایط سبب شد تا مسوولان استان کارگروه خرید محصولات کشاورزی را در استانداری شکل دهند و راهکاری برای دغدغه سیب‌زمینی کاران پیدا کنند.

استاندار گلستان در جلسه‌ای که با محوریت رفع مشکلات سیب‌زمینی کاران استان برگزار شد به کشاورزان توصیه کرد تا محصولات خود را به هیچ وجه از طریق واسطه‌ها نفروشند.

سیدمناف هاشمی همچنین از کشاورزان خواست تا به هیچ عنوان سیب‌زمینی تولیدی خودشان را کمتر از 412 تومان که قیمت قطعی وزارت جهاد کشاورزی است به فروش نرسانند و از طریق خرید تضمینی نسبت به عرضه محصول اقدام کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز با اشاره به افزایش تعداد سردخانه‌های استان برای انبار این محصول گفت: حمل سیب‌زمینی به دو سردخانه در غرب استان و یک سردخانه در مرکز استان انجام می‌شود.

سعید حسن‌پور از کشاورزان خواست تا به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند و بیان کرد: در مراکز خدمات نوبت‌دهی انجام می‌شود و در نهایت کارشناسان به مزارع مراجعه می‌کنند و پس از تائید محصول براساس استانداردهای مربوطه دستورالعمل حمل به سردخانه‌های استان صادر می‌شود سپس خریداری محصول انجام می‌گیرد.

وی در خصوص پرداخت پول سیب‌زمینی کاران استان بیان کرد: موضوع پرداخت پول کشاورزان نیز در دستور کار است هیچ نگرانی در این زمینه نیست در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت دسترنج کشاورزان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استان گلستان محصولات کشاورزی مشکلات وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی کشاورزی پول استان گلستان پول جهاد کشاورزی سیب زمینی وزارت جهاد کشاورزی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند