Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@23:24:19 GMT

جنگ تجاری دوستان دیرین شروع شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۴۴۸۲

جنگ تجاری دوستان دیرین شروع شد

ساعت 24-برخی ناظران آگاه باوردارند برآیند رفتار دونالد ترامپ با اتحادیه اروپا این است که آنها را برای حفاظت از خود به سوی روسیه هدایت می کند.

درحالی که ترامپ گفته بود احتمالا اروپا از شمول افزایش نرخ تعرفه فولاد خارج می ماند اما به وعده خویش وفا نکرد و گفته است کمتر از 24 ساعت دیگر این اتحادیه را با محدودیت مواجه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلبر راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا جمعه درهمین باره  گفت: «از نیمه شب امشب (پنج‌شنبه، به وقت واشنگتن) افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم برای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال خواهد شد.»در همین حال کارشناسان در مورد آغاز یک جنگ تجاری در جهان که می‌تواند تهدیدی برای رشد اقتصادی جهان باشد، هشدار داده‌اند ولی ترامپ در واکنش به این هشدارها و برنامه اقدام‌ متقابل شرکای تجاری آمریکا اعلام کرده در صورت شکل گیری جنگ تجاری کشورش حتما پیروز خواهد شد.

در نخستین واکنش به این خبر، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «اعمال افزایش تعرفه آمریکا غیر قابل قبول است. امروز روز بدی برای دنیای تجارت است. ما از منافع اروپا دفاع خواهیم کرد.»رئیس کمیسیون اروپا در ادامه تاکید کرد که اروپا در برابر این اقدام، روش «مقابله به مثل» را در پیش خواهد گرفت و در طی ساعات آینده این اقدامات به صورت علنی اعلام خواهد شد.وزیر بازرگانی آمریکا پیش از واکنش اروپا گفته بود که حتی اگر اروپا تصمیم به مقابله به مثل بگیرد، این اقدامات تاثیر خاصی بر روی اقتصاد آمریکا نخواهد گذاشت.سیسیلیا مالمستروم، کمیسر اتحادیه اروپا در امور تجاری نیز در واکنش به افزایش تعرفه اظهار داشت که اتحادیه اروپا علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند.

مالمستروم افزود واکنش اروپا متناسب با اقدام آمریکا و مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد بود.مانفرد وبر رئیس فراکسیون محافظه کاران پارلمان اروپا در حساب توئیتری خود نوشت :«اروپا به دنبال جنگ تجاری نیست اما اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد که با اروپا هم‌چون یک دشمن رفتار کند، ما چاره‌ای جز دفاع از صنایع، مشاغل و منافع اروپایی نداریم. ما در برابر این تصمیم آمریکا ساکت نخواهیم نشست.»ژان باتیست لوموان، وزیر مشاور در امور خارجه و اروپای فرانسه با غیرقبول خواندن این اقدام آمریکا گفت که لحظه مواجه شدن با واقعیت برای اروپا به سر رسیده است و اضافه کرد: «بازنده‌های اصلی در واقع مصرف‌کنندگان آمریکایی خواهند بود.»لوموان با ابراز تعجب از بی‌اطلاعی مسئولین دولت ترامپ مبنی بر اینکه کارخانه‌های تولید خودروی اروپایی در خاک آمریکا هستند و برای آمریکایی‌ها اشتغال ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: «اقدامات اروپا متناسب با اقدام آمریکا خواهد بود تا از افزایش تنش در جنگ تجاری خودداری شود.»سخنگوی دولت بریتانیا نیز اعلام کرد: «ما از تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم برای اروپا به بهانه مشکلات امنیت ملی ناخشنودیم. بریتانیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از متحدین نزدیک ایالات متحده آمریکا هستند و باید به طور دائم و کامل از افزایش تعرفه معاف باشند.»کانادا هنوز به این تصمیم جدید آمریکا واکنشی نشان نداده است، اما دولت مکزیک ساعتی پس از انتشار این خبر اعلام کرد که در برابر اقدامات آمریکا مقابله به مثل خواهد کرد. رییس جمهور امریکا به شروع جنگ تجاری با متحدان قدیمی خود راه را برای تضعیف کشوری مثل آلمان که تنها برگ برنده اش صادرات است فراهم می کند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم