Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@22:06:18 GMT

خوردن جوانه کلم بروکلی باعث لاغری می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۶۷۸۲

به گزارش ایلنا, مطالعه جدید محققان دانشگاه کانازاوا ژاپن نشان داد موش های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب که به آن مکمل سولفورافان، ماده شیمیایی یافت شده در جوانه کلم بروکلی، افزوده شده بود دچار اضافه وزن نشدند.

این یافته ها می تواند شیوه ای جدید برای درمان کاهش وزن باشد.

محققان پی بردند موش های تغذیه شده با سولفورافان همراه با رژیم غذایی پرچرب در مقایسه با موش های دارای رژیم غذایی مشابه بدون افزودن مکمل سولفورافان، ۱۵ درصد کمتر دچار اضافه وزن و ۲۰ درصد کمتر دارای چربی دور شکم و کمر شدند و دارای میزان گلوکز خون کمتری هم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیق نشان داد سولفورافان منجر به صرف انرژی بیشتر و چربی سوزی بیشتری می شود درحالیکه به توازن میزان باکتری های خوب در روده هم کمک می کند.

سولفورافان ترکیبی است که عمدتاً در گیاهانی نظیر جوانه کلم بروکلی، جوانه کلم بروکسل و کلم پیچ یافت می شود.

مطالعه نشان داد این ترکیب علاوه بر کاهش وزن به کاهش التهاب کبد و مقاومت انسولین هم کمک می کند.

جوانه کلم بروکلی، گیاه ۳ تا ۴ روزه کلم بروکلی است که شبیه جوانه یونجه است اما طعمی شبیه به تربچه دارد

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تغذیه رژیم غذایی ژاپن کاهش وزن وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، خطر ابتلاء به آمفیزم در افرادی که سابقه سیگار کشیدن داشتند و رژیم غذایی گیاهی داشتند، در مقایسه با افرادی که گوشت بیشتری مصرف می‌کردند، ۵۶ درصد کمتر بود.

علاوه بر این، هر چه افراد سبزیجات و میوه‌های بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشند، خطر ابتلاء به آمفیزم در آنها کاهش می‌یابد.

«ماریا جکسون»، محقق ارشد و متخصص تغذیه و استادیار دانشگاه پزشکی نبراسکا، گفت: «شناسایی این عوامل قابل تغییر، مانند رژیم غذایی، برای کمک به کاهش خطر ابتلاء به بیماری مزمن ریوی در افرادی که سابقه سیگار کشیدن دارند، حیاتی است.»

جکسون افزود: «این یافته‌ها با مطالعات قبلی که ارتباط بین انتخاب‌های رژیم غذایی افراد و سلامت ریه‌ها، از جمله کاهش خس‌خس سینه در کودکان و کاهش بروز آسم در کودکان و بزرگسالان را نشان می‌دهند همخوانی دارد.»

برای این مطالعه، محققان بیش از ۱۷۰۰ شرکت‌کننده را در یک مطالعه طولانی‌مدت سلامت قلب دنبال کردند که همه آنها بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشتند و به مدت سه دهه تحت نظر بودند.

همه آنها تا سال ۲۰ مطالعه سیگاری فعلی یا سابق بودند و پرسشنامه‌هایی را برای پیگیری تاریخچه رژیم غذایی و کیفیت آنها پر کرده بودند.

بیش از ۱۳۰۰ نفر از این شرکت کنندگان در سال ۲۵ مطالعه سی تی اسکن کردند تا ببینند که آیا آمفیزم در آنها ایجاد شده است یا خیر.

آمفیزم، نوعی انسداد مزمن ریوی است، که به دلیل آسیب غیرقابل برگشت به کیسه‌های هوایی در ریه‌ها رخ می‌دهد و میزان اکسیژنی را که این کیسه‌ها می‌توانند به جریان خون منتقل کنند، محدود می‌کند. افراد مبتلا به این عارضه همیشه احساس تنگی نفس می‌کنند.

نتایج نشان می‌دهد که خطر آمفیزم به ازای هر یک واحد افزایش امتیاز رژیم غذایی گیاهی شرکت کنندگان، ۳۴ درصد کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، با مصرف بیشتر غذاهای گیاهی، خطر کاهش یافت.

جکسون گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به سیگاری‌ها، حتی کسانی که برای ترک سیگار تلاش می‌کنند، کمک کند.»

جکسون در ادامه افزود: «ما می‌دانیم که ترک سیگار طولانی‌مدت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و به درمان‌های مکمل مانند رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و گیاه محور نیاز دارد تا به حفظ سلامت ریه کمک کند.»

وی افزود: «تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چه زمانی انتخاب‌های غذایی بیشترین تأثیر را بر سلامت ریه دارند، مورد نیاز است».

کد خبر 6097584

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها