Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که یک سال از انفجار مرگبار چهارراه «زنبق» در منطقه دیپلماتیک نشین کابل می‌گذرد اما دولت افغانستان هنوز توضیحی درباره جزئیات این انفجار ندارد حتی به گزارش رسانه‌های این کشور، هیچ پرونده‌ای نیز برای بررسی این رویداد تشکیل نشده است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دهم خرداد ماه سال گذشته یک تانکر مملو از مواد منفجره در منطقه دیپلماتیک نشین و پر ازدحام شهر کابل منفجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادهای امنیتی افغان پس از وقوع این انفجار که به کشته شدن بیش از 100 نفر و زخمی شدن بیش از 400 تن دیگر منجر شد، اظهار کردند که مخالفان دولت افغانستان با راهنمایی و همکاری سازمان اطلاعات ارتش پاکستان موسوم به «آی.اس.آی.» این حمله را انجام داده‌اند.

چند روز پس از انفجار چهارراه زنبق اما داعش با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که این انفجار توسط عوامل این گروه تروریستی انجام شده است.

برخی از کارشناسان مسایل امنیتی گفته بودند که افراد وابسته به داعش در افغانستان توان اطلاعاتی و نظامی کافی برای انجام این حمله را نداشتند و دولت اسلام‌آباد در این حمله نقش داشته است.

به هر حال پس از وقوع انفجارهای مهیب در «منطقه سبز» کابل و دیگر انفجارهای سریالی، اکنون ساکنان کابل به این باور رسیده‌اند که هیچ منطقه‌ای در کابل امن نیست و دولت نیز تاکنون بطور جدی این حملات را بررسی نکرده است.

خبرنگار «بی.بی.سی» افغانستان اعلام کرد که وقتی برای تهیه گزارش درباره انفجار چهارراه زنبق به مقامات امنیتی مراجع کرده است، آنها هیچ پاسخی نداشتند.

وی به نقل از یک مقام وزارت کشور افغانستان که خواست نامش فاش نشود نیز اظهار داشت که دولت هیچ پرونده‌ای را در رابطه با خونین‌ترین انفجار شهر کابل ایجاد نکرده است.

هنوز مشخص نیست که چگونه یک تانکر حاوی مواد منفجره در امن‌ترین منطقه شهر کابل وارد شده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم