Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجایی که عنبیه مرکز اصلی تنظیم نور برای چشم است، افرادی که سلامتی عنبیه خود را از دست داده اند به مشکلات بینایی زیادی دچار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

آلودگی‌های آب استخر

با نزدیک شدن به فصل تابستان، شنا کردن در استخر‌های سطح شهر حسابی رونق می‌گیرد، اگرچه استخر‌ها معمولا با کلر ضدعفونی می‌شوند، پژوهشگران معتقدند بعضی باکتری‌ها و ویروس‌ها توانایی مقابله با کلر را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهشگران مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا طی تحقیقاتی ۱۴ ساله اعلام کرده است انگل کریپتوزپوریدیوم و دو باکتری لژیونلا و سودوموناس می‌توانند در برابر کلر زنده بمانند.
شنا کردن در استخری که آلوده به انگل کریپتوزپوریدیوم است می‌تواند مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ را به همراه داشته باشد، باکتری سودوموناس احتمال ابتلا به عفونت‌های پوستی را افزایش می‌دهد و لژیونلا با مشکلات تنفسی همراه خواهد بود.
به اعتقاد کارشناسان بهداشت، تعویض آب استخر‌ها به صورت منظم، استفاده از حوضچه مواد ضدعفونی کننده و مواد گندزدا و دوش گرفتن افراد قبل و بعد از استخر را از روش‌های ضروری برای تمیزنگاه داشتن آب استخر‌ها می‌دانند.

روش‌های برطرف کردن یبوست 

یبوست یکی از مشکلات شایع گوارشی است، برخی از افراد آن را اصلا بیماری نمی‌دانند و برخی از افراد دیگر هم با  عدم اجابت مزاج پس از یک روز فکر می‌کنند به یبوست مبتلا شده‌اند.
باید بدانید که متخصصان گوارش یبوست را سه روز عدم اجابت مزاج را یبوست می‌دانند. همچنین یبوست یک بیماری است که بی توجهی به آن می‌تواند مشکل فرد را بیشتر کند و حتی به بروز بواسیر منجر شود.
نوشیدن مایعات فراوان و مصرف خوراکی‌های با فیبر بالا مانند میوه و سبزیجات مهم‌ترین راه‌های درمان یبوست است.

درمان گل مژه 

یکی از مشکلاتی که معمولاً کودکان به آن دچار می‌شوند گل مژه است، یک ناراحتی موضعی که به دلیل التهاب پیاز مو در ناحیه مژه بروز پیدا می‌کند.
تجمع باکتری و میکروب روی سطح پوست، تجمع سلول‌های مرده پوست یا چربی‌ها در ناحیه مژه ها، از دلایل بروز گل مژه است.
روش برطرف کردن گل مژه استفاده از یک پارچه تمیز آغشته به آب گرم است، توصیه می‌شود روزی سه الی پنج بار از این پارچه برای تمیز کردن ناحیه رویش مژه‌ها استفاده کنید. با این کار غدد چرکی گل مژه باز شده و چرک‌ها از آن خارج می‌شوند.

علل بی حالی در طول روز

بی حالی و نداشتن انرژی کافی مشکلی است که بسیاری از افراد در طول روز با آن مواجه‌اند.
کمبود انرژی در بدن می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به کم خوابی و بد خوابی در شب گذشته، فعالیت زیاد جسمانی، استرس و افسردگی، تنش بالا و عصبانیت در طول روز و نامناسب بودن رژیم غذایی اشاره کرد.
بهتر است بدانید که برخی از خوراکی‌ها مثل مواد انرژی زا می‌توانند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنند.
انواع آجیل‌ها به دلیل دارا بودن املاح و عناصر کافی و فیبر می‌توانند سطح قند خون را در وضعی متعادل نگه داشته باشند. داشتن یک ظرف کوچک آجیل در طول روز راه حلی فوق‌العاده برای مبارزه با خستگی است.
مصرف ماهی، استفاده از زردچوبه در غذا‌ها نوشیدن آب به میزان کافی و کاهش مصرف قهوه و نوشیدنی‌های انرژی زا (به این دلیل که سطح قند خون را به طور ناگهانی افزایش می‌یابد و سپس افت می‌کند) از روش‌های داشتن یک روز پر انرژی است.

عنبیه چیست ؟

عنبیه از اصلی‌ترین بخش‌های چشم است، وقتی ما به چشم و رنگ آن اشاره می‌کنیم در حقیقت منظور ما عنبیه است، رنگ دانه‌های موجود در عنبیه، رنگ چشم را مشخص می‌کنند.
عنبیه ظاهری‌ترین بخش چشم است که مردمک هم به عنوان یک دایره‌ای کوچک در وسط آن واقع شده است.
باید بدانید که مشکلات ژنتیکی و ضربه به چشم می‌تواند به طور جدی سلامت عنبیه را تهدید کند. از آنجایی که عنبیه مرکز اصلی تنظیم نور برای چشم است، افرادی که سلامتی عنبیه خود را از دست داده اند به مشکلات بینایی زیادی دچار می‌شوند.
به تازگی پژوهشگران سازمان غذا و دارو آمریکا موفق به ساخت عنبیه مصنوعی شدند و آن را بر روی ۳۸۹ بیمار آزمایش کرده اند. بیش از ۹۰ درصد بیماران از ظاهر این قرنیه مصنوعی راضی بودند و ۷۰ درصد آن‌ها هم از عملکرد چشمان خود در دیدن مناطق تورانی ابراز رضایت کردند.
این قرنیه مصنوعی به تازگی توسط یک شرکت آلمانی به بازار فرستاده شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار علمی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده

مصطفی رجبی مشهدی به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد که برای کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، وی بیان کرد: برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند، پیش بینی شده تا از ٢ بامداد تا ٩ صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

رجبی مشهدی افزود: به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اگر کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینر‌هایی که از این طریق کشف شود، ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه کاربردی «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می‌شود.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مردم با همت مدیران امکان پذیر است
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری بشر/ به طور میانگین هر کودک ۱۲ ساله ایرانی ۲ دندان پوسیده دارد
  • ۴۵ درصد جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند / پوسیدگی دندان؛ شایع‌ترین بیماری بشر
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • راهکارهای کاهش استرس