Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@02:18:54 GMT

پاک کن های خوشمزه برای جوش های صورت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۴۰۳۶

گر شما هم مقابل آینه می‌ایستید و با دیدن جوش‌های مزاحم روی صورتتان به بخت و اقبال خود و همه‌ی آینه‌ها ناسزا می‌گویید باید بدانید که تنها نیستید و خیلی‌ها هم مانند شما از وجود جوش و آکنه در صورتشان به تنگ آمده‌اند. البته بیشتر این جوش‌ها منشأ هورمونی دارند و درمان آن‌ها نیاز به صبر و شکیبایی زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا چند سال پیش محققان بر این باور بودند که مواد غذایی نقشی در پیشگیری و یا تشدید آکنه ندارد. اما چند سالی است که نتایج پژوهش‌های جدید حرف از رژیم‌های غذایی ضدآکنه می‌زنند. با ما همراه باشید تا بیشتر در جریان چند و، چون این نتایج قرار بگیرید.

با وجود اینکه هنوز هم منشأ و دلیل اصلی بروز آکنه ناشناخته مانده است، اما تأثیر برخی از عوامل مانند هورمون‌ها، ژنتیک و یا استرس بر همه روشن و آشکار است. تا سال‌های اخیر ارتباطی بین تغذیه و آکنه دیده نشده بود، اما یافته‌های سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مصرف برخی مواد غذایی و پرهیز از برخی دیگر می‌تواند آکنه‌ها را کمتر کند.

میوه و سبزیجات کمتر= آکنه‌ی بیشتر
بیشتر نوجوانان و حتی بزرگسالان با کابوس جوش صورت و مشکلات پوستی درگیرند. محققان بررسی‌هایی روی تأثیر مصرف میوه و سبزیجات در مشکلات پوستی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند افراد بین ۱۰ تا ۵۴ سالی که میوه و سبزیجات کمتری مصرف می‌کنند بیشتر با این مشکلات پوستی مواجه می‌شوند.

هر چه ریزه‌خوارتر پرجوش‌تر
محققان مشاهده کردند افراد آکنه دار بیشتر افرادی هستند که عادت دارند خارج از وعده‌های اصلی ریزه‌خواری کنند. این افراد تمایل بیشتری به مصرف تنقلاتی مانند شکلات، بیسکوییت، آبنبات، نوشیدنی‌های گازدار و ... دارند.

میوه و سبزیجات و مشکلی به نام آکنه
اگر شما هم از آکنه یا همان جوش‌های مزاحم رنج می‌برید باید بیشتر از بقیه به تغذیه‌تان اهمیت بدهید. توصیه می‌کنیم که میوه و سبزیجات بیشتری میل کنید به خاطر اینکه ترکیبات موجود در این مواد غذایی التهاب‌های به وجود آورنده‌ی آکنه را کاهش می‌دهد. در واقع آکنه یک مشکل التهابی موضعی است و خوشبختان میوه و سبزیجات قدرت مقابله با این حالت التهابی را دارند.

شاخص گلیسمی مواد غذایی و تأثیر آن روی آکنه
اخیراً نتایج پژوهش‌هایی که در آکادمی پوست آمریکایی منتشر شده نشان می‌دهد که ارتباطی بین مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا و بروز آکنه وجود دارد.

شاخص گلیسمی چیست؟
شاخص گلیسمی معیاری است برای تخمین سرعت جذب گلوسید‌ها از طریق بدن. هر چه شاخص گلیسمی یک ماده‌ی غذایی بالاتر باشد میزان قند خون را بالاتر می‌برد. شاخص گلیسمی یک ماده‌ی غذایی به فاکتور‌های از جمله شیوه‌ی پخت آن نیز بستگی دارد.

شاخص گلیسمی مواد غذایی
در بین مواد غذایی مختلف تمام محصولات غذایی شیرین و تصفیه شده مانند نان‌های تهیه شده از آرد سفید، شیرینی‌جات و همچنین سیب زمینی سرخ کرده دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند. برعکس غلات کامل مانند نان‌های سبوس دار، پاستا‌ها و برنج نیمه کامل یا کامل، میوه و سبزیجات شاخص گلیسمی پایینی دارد. یعنی اینکه گلوسید‌ها یا همان قند‌ها موجود در آن‌ها آرام‌تر و با سرعت کمتری جذب خون می‌شوند.
نتایج پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که ارتباطی بین شاخص گلیسمی مواد غذایی و آکنه وجود دارد. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد بهبود زیادی در وضعیت پوست ۸۶ درصد شرکت‌کننده‌های آکنه‌دار که مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کرده‌اند ایجاد شده است. به نظر می‌رسد که مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا نه تنها باعث بروز آکنه می‌شود بلکه اثراتی روی هورمون‌های رشد و جنسی نیز می‌گذارد.

مصرف شیر و آکنه: آیا باید شیر را ترک کرد؟
نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که مصرف لبنیات مانند شیر می‌تواند باعث بروز یا تشدید آکنه شود. محققان مشاهده کردند که مصرف شیر کم چرب می‌تواند عاملی برای تشدید آکنه شود. فاکتور‌های رشد موجود در شیر می‌تواند نقش زیادی در مکانیسم بروز آکنه داشته باشد. البته محققان همچنان در حال تحقیقات بیشتر در این زمینه هستند و لزومی ندارد که به طور کلی شیر را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کنید. به خاطر اینکه این ماده‌ی غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D. مورد نیاز استخوان‌هایتان است.
در نهایت اینکه به همه‌ی افرادی که درگیر مسئله‌ی آکنه هستند توصیه می‌کنیم قبل از هر چیزی صبور باشند. به تغذیه‌ی خود اهمیت بدهند. تغذیه‌ی سالمی داشته باشند و میوه و سبزیجات را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهند. تا جایی که می‌توانند مصرف مواد غذایی شیرین و مواد غذایی حاوی شاخص گلیسمی بالا را محدود کنند. غلات کامل را دریابند و از ریزه خواری بین غذا یعنی از مصرف هله‌هوله بپرهیزند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه سلامتی میوه سبزیجات جوش آکنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی

اسموتی نوعی نوشیدنی است که از مخلوط میوه و سبزیجات تازه با یخ، آب و مواد شیرین کننده مانند عسل یا شکر تهیه می‌شود. تفاوت اسموتی با آب میوه این است که اسموتی دارای بافت میوه است و آبکی نیست.

به گزارش فرارو، در فصل تابستان و با گرم شدن هوا آب بدن به خاطر تعریق زیاد کاهش پیدا می‌کند. در این حالت خوردن نوشیدنی‌های خنک و آب‌دار برای رفع عطش و کمبود آب بدن بسیار مفید است. اسموتی به دلیل بافت میوه‌ای که دارد، بسیار مغذی است و علاوه‌بر نوشیدنی یک میان وعده کامل هم محسوب می‌شود.

اسموتی موز و طالبی یکی از انواع نوشیدنی‌های کافی شاپی است که با شروع فصل گرما خوردن آن بسیار می‌چسبد و برای کودکان نیز یک نوشیدنی محبوب است. اگر دوست دارید این اسموتی خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش اسموتی موز و طالبی همراه ما باشید.

مواد لازم

طالبی یا ملون: نصف یک عدد
موز: ۱ عدد
بستنی وانیلی: ۱ لیوان
شیر: نصف لیوان
یخ: ۴ تکه کوچک

طرز تهیه

برای درست کردن این اسموتی میوه‌ای خوشمزه ابتدا ملون یا طالبی را پوست و به صورت تکه‌های کوچک خرد کنید. موز را هم به صورت جداگانه پوست کنید و حلقه‌ای برش بزنید. حالا موز و طالبی را به صورت جدا به مدت ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندد.

بعد از این مدت زمان طالبی و موز یخ زده را داخل پارچ مخلوط کن بریزید، سپس بستنی وانیلی، شیر و تکه‌های یخ را به آن اضافه کنید و چند پالس دستگاه را بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا شیک خوشمزه‌تان را داخل لیوان مخصوص سرو بریزید و با تکه‌های موز و طالبی دور لیوان را تزیین کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ طالبی سرشار از مواد مغذی است که برای سلامت بدن مفید هستند. طالبی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، آب، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است. همچنین طالبی دارای ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B یک، دو، شش، ویتامین C و ویتامین K است. هنگام خرید طالبی برای اینکه بتوانید یک طالبی شیرین و آبدار را تهیه کنید، باید به این نکات توجه داشته باشید:
ـ اگر طالبی شیرین را نزدیک بینی‌تان ببرید و آن را بو کنید، عطر و بوی خوشایندی دارد.
ـ یک طالبی خوب باید پوست زبر داشته باشد.
ـ طالبی خوب و شیرین یا زرد متمایل به سبز است یا زردی کم‌رنگ دارد.
ـ سر طالبی باید نرم‌تر از بدنه باشد. اگر همه قسمت‌های طالبی نرم بود، قطعاً آن طالبی بیش از حد رسیده و ترشیده است.
ـ یک طالبی سالم و شیرین خطوط سبز کم‌رنگ دارد؛ بنابراین اگر خطوط سبز روی پوست تیره‌تر بود، آن طالبی تازه نیست.

۲ ـ بهتر است برای تهیه این اسموتی میوه‌ای از بستنی وانیلی استفاده کنید؛ زیرا سایر بستنی‌ها برای تهیه اسموتی و شیک مناسب نیستند.

۳ ـ این اسموتی را با هر نوع میوه دیگر که دوست دارید هم می‌توانید تهیه کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان