Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-05-07@02:31:46 GMT

استاندار قزوین:

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۰۴۳۸

استاندار قزوین:

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز ، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان قزوین با بیان اینکه مسایل فرهنگی و اجتماعی چندان مورد توجه مسئولان قرار ندارد، نقش شهرداری ها را در این زمینه بسیار موثر دانست و افزود: در همین ۱۰روز اخیر در نشست با چند شهردار استان بر این موضوع تاکید داشته ایم که باید ۱۰درصد از اعتبارات خود را به مسایل فرهنگی و اجتماعی اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه مهم ترین مانع پیشرفت زنان را در مسایل فرهنگی دانست و افزود: به طور کلی درباره فعالیت های جامعه زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سلامت مشکلات فرهنگی زیادی داریم.
استاندار قزوین اضافه کرد: زنان ما هنوز به آن اعتماد به نفس دست نیافته اند که وارد عرصه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و مدیریتی شوند و بیشتر به دنبال تکیه بر مردان بوده اند.
زاهدی ادامه داد: در حوزه کارآفرینی بانوان شناسایی زنان با استعداد، آموزش کارآفرینی و ایجاد شبکه ارتباطی بین زنان کارآفرین با سایر استان ها مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت:در این زمینه ما آمادگی لازم را برای طرح های آموزشی مختلف برای زنان کارآفرین داریم.
زاهدی همچنین از کمیته حقوقی شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان نیز خواست موضوع آموزش و آگاه سازی زنان استان از حقوق خود را جدی گرفته و حمایت های حقوقی و معاضدتی را از آنها داشته باشد.
استاندار قزوین با بیان اینکه مشکل اصلی ما چه در جامعه مردان و چه زنان نبود مهارت های زندگی است، گفت: باید برای حل معضل های اجتماعی و فرهنگی، جامعه را با انواع مهارت های زندگی آشنا کنیم.
وی درباره کمیته رسانه شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان نیز افزود: به طور کلی اقتصاد رسانه نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورهای دنیا یک مساله جدی است و مطبوعات با گسترش فضای مجازی رقیب جدیدی پیدا کرده اند که به سرعت و جلوتر از مطبوعات در بین مردم نفوذ کرده است.
زاهدی بر آموزش حرفه ای خبرنگاران تاکید کرد و گفت: بیشتر خبرنگاران ما را زنان تشکیل می دهند اما برای اکثریت آنها به دلیل نبود پشتیبانی های مالی و بیمه ای، این شغل موقتی است در حالی که می توان با آموزش حرفه ای و اصلاح قوانین در این زمینه به کمک خبرنگاران و ساماندهی آنها شتافت.
وی همچنین با اشاره به کم تحرکی در بین بانوان نیز گفت: باید برای پیشگیری و حل این مساله در محلات مختلف باید پارک های بانوان احداث شود.
استاندار قزوین در پاسخ به نگرانی های برخی از بانوان حاضر در این نشست درباره تغییر کاربری اطراف پارک بانوان قزوین گفت: بوستان بانوان متعلق به زنان استان بوده و هیچ گونه تغییر کاربری در اطراف آن صورت نخواهد گرفت.
نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به وضعیت رفاه و معیشت خبرنگاران گفت:در صورت بی توجهی به این موضوع خبرنگاران ما به خاطر نبود انگیزه از رسالت اصلی خود که همان امیدآفرینی در جامعه است، باز خواهند ماند.
سیده حمیده زرآبادی افزود: در صحبت از حضور بانوان در جایگاه های مدیریتی نگاه جنسیتی مطرح نیست بلکه اگر شایسته سالاری به معنای واقعی محقق شود سهم ۳۰درصدی بانوان از جایگاه های مدیریتی به رقمی بالاتر از این نیز افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: در حوزه مطالبه بانوان گفتار و عمل مسئولان با هم یکی نیست و همین موجب کاهش اعتماد این قشر به مسئولان می شود.
زرآبادی ادامه داد: اعتماد سنگ بنای زیرین تمام تصمیمات و برنامه ها است و اگر تحقق نیابد موتور حرکت کمیته های مختلف شورای فرهنگ و اجتماعی زنان استان قدرت لازم را برای رسیدن به هدف نهایی و بهره وری بیشتر بانوان نخواهد داشت.
وی همچنین بر توجه بیشتر به بهداشت و سلامت بانوان تاکید کرد و گفت:در این حوزه متاسفانه هم سیاست گذاری ها به صورت قوی و پررنگی نبوده و هم زنان ما خود نیز سلامت خود را در انتهای اولویت های خود قرار داده اند.
وی افزود: بهترین راهکار برای ارتقای سلامت بانوان نیز ورزش و تحرک بدنی است و از همین حالا باید با افزایش سرانه ورزشی این هدف را محقق کرد.
در پایان این نشست چند تن ز بانوان حاضر به بیان دغدغه ها و طرح های خود در جهت ارتقای جایگاه زنان در حوزه های مختلف پرداختند.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان

آفتاب‌‌نیوز :

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر که هم برای قهرمانی و هم برای بقا اهمیت زیادی دارد، دیدار نساجی و پرسپولیس در ورزشگاه وطنی است. 

در این بازی با تصمیم شورای تامین استان مازندران، بلیت فروشی برای بانوان انجام نخواهد شد. 

دلیل اخذ این تصمیم درب ورودی ورزشگاه وطنی اعلام شده است؛ که در هفته‌های گذشته برای حضور بانوان در نظر گرفته شده بود، اما این هفته محل ورود تماشاگران تیم میهمان است و به همین منظور این ورزشگاه در این بازی مهم پذیرای بانوان نخواهد بود.

قرار است در جایگاه بانوان ورزشگاه وطنی، تماشاگران تیم مهمان یعنی پرسپولیس قرار بگیرند.

با این حال طبق هماهنگی‌های انجام شده، تماشاگران پرسپولیس در قسمت شمالی ورزشگاه و پشت دروازه مستقر می‌شوند و از در خیابان جویبار وارد خواهند شد. در ورزشگاه هم از ساعت ۱۴ باز خواهد شد. 

تعداد بلیتی که برای تماشاگران مهمان در نظر گرفته شده ۶۰۰ عدد است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مخالفت شدید روزنامه سپاه به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی