Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دولت جديد منطقه «کاتالونيا» اسپانيا، امروز (شنبه) پس از مراسمي نخستين نشست خود را با حضور «کيم تورا» (Quim Torra) رئيس جديد اين منطقه برگزار خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، پارلمان «کاتالونيا» روز دوشنبه 14 مي در دومين راي گيري خود «کيم توررا» را به عنوان رئيس دولت محلي اين منطقه انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«کيم تورا» در مقايسه با بسياري ديگر از سياستمداران کاتالونيا با مشکلات حقوقي کمتري روبرو بوده است. وي جانشين «کارلس پوجدمونت» Carles Puigdemont، رئيس برکنار شده دولت محلي کاتالونيا شده است.
«پوجدمونت» پيشتر با توئيت يک ويدئو از برلين، «کيم تورا» را به عنوان نامزد رياست اين منطقه براي پايان دادن به هفت ماه بن‌بست و تشکيل دولت محلي، معرفي کرده بود.
پوجدمونت چند ماه پيش (اکتبر 2017) پس از اعلام يک طرفه استقلال ايالت کاتالونيا، به اتهام شورش، فتنه و نافرماني از قانون به ديوان عالي‌ اسپانيا فراخوانده شد اما پيش از حضور در دادگاه، به بلژيک گريخت و اکنون در آلمان به سر مي برد.
منطقه کاتالونيا در شمال شرق اسپانيا سال ها است براي استقلال از اين کشور تلاش مي کند.
اين منطقه اول اکتبر2017 با وجود مخالفت دولت مرکزي، همه پرسي استقلال برگزار کرد اما دادگاه قانون اساسي اسپانيا آن را غيرقانوني اعلام کرد.
دادگاه قانون اساسي اسپانيا ضمن برکناري مسئولان اجرايي و انحلال پارلمان محلي، 21 دسامبر 2017 را براي برگزاري انتخابات زودهنگام پارلماني تعيين کرد.
در اين انتخابات نيز احزاب طرفدار استقلال منطقه «کاتالونيا» اسپانيا موفق شدند با کسب اکثريت آرا در انتخابات محلي، هفتاد کرسي از مجموع 135 کرسي پارلمان اين منطقه را تصاحب کنند.
انتخاب تورا به منزله تقويت موضع جدايي طلبان کاتالونيايي خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فرامرزی به عنوان رایزن جدید ایران در کاراکاس امروز شنبه هشتم اردیبهشت با حضور سفیر ایران در محل سفارت فعالیت‌های فرهنگی خود را آغاز کرد.

در این مراسم حجت الله سلطانی سفیر ایران در کاراکاس بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد.

فرامرزی نیز به تشریح برنامه‌های خود در اداره رایزنی پرداخت و ابراز امیدواری کرد در دوره خود از هیچ تلاشی در جهت ارتقای روابط فرهنگی میان تهران و کاراکاس فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 6090220 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • بارسلونا؛ خواهرخوانده‌ای با شاهکارهای معماری برای اصفهان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی