Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ،  آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در مراسم جزء‌خوانی قران کریم که با حضور کارکنان انتظامی و مرزبانی در حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: باورهای دینی ما نسبت به پیشوایان معصوم(ع) این است که هم قول و هم فعل و هم نگاه و سکوت‌شان برای ما حجت شرعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امامان معصوم(ع) دروازه علم پیامبر(ص) هستند و عصمت، علم، کرامت و اعجاز آنها سرچشمه واحدی دارد و این بزرگواران در برخی اوصاف خود تفاوت‌هایی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در بین امامان معصوم به کریم اهل بیت(ع) معروف است و این صفت الهی را از پیامبر گرامی اسلام به ارث برده است.

امام جمعه زاهدان درادامه سخنان خود درباره صفات الهی این امام همام، عنوان کرد: این پیشوای شیعیان در طول زندگی خود سه مرحله اموال زندگی خود را محاسبه و دو سوم آنها را به فقرا بخشید و به همین علت از ایشان به کریم آل الله تعبیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام دوم شیعیان هیچ ارباب و رجوعی را بی‌جواب بر نمی‌گرداند، اظهار کرد: ما به‌عنوان پیرو و شیعه این امام بزرگوار باید گشاده‌رویی، خوش‌زبانی و خوش برخوردی با ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهیم و این برای ما یک سرمایه معنوی محسوب می‌شود.

آیت‌الله سلیمانی تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) خود را فقیر درگاه باری‌تعالی می‌دانست و تمام نعمت‌هایی که از طرف خداوند متعال بر وی ارزانی می‌شد تمام و کمال به خلق خدا بخشید.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همه ما باید به ارباب رجوع‌ها و کسانی که به هر نحوی به ما مراجعه می‌کنند به یک دید نگاه کنیم و اخلاق‌مداری و رعایت حقوق شهروندی را در جامعه جاری و ساری کنیم.

فرهاد زمانی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ناجا آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام میرزایی با تسلیت شهادت رئیس مذهب تشیع، امام جعفرصادق(ع) اظهار داشت: باید به موضوع مهدویت به صورت گسترده در جامعه پرداخت شود و تبدیل به بحث روز باشد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید اگر به مباحث مهدویت پرداخت شود در دوران غیبت به وظیفه خود در قبال امام زمان(عج) آشنا می‌شویم و با توجه به اینکه هم اکنون دسترسی به امام معصوم و کامل و خلیفه الله وجود ندارد باید وظیفه خود را در زمان غیبت بدانیم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) آذربایجان‌غربی گفت: برخی ادعا دارند که در زمان غیبت، وظیفه خاصی نداشته بلکه همانند دوران بنی‌عباس و بنی‌امیه اعتقاد دارند که وظیفه شیعه، تقیه است در حالی که شیعیان باید نسبت به اتفاقات و مسائل پیرامونی و بین‌المللی وظیفه داشته باشند و بنابراین باید آمادگی ظهور در مردم ایجاد شود که این مسئله به تاخیر نیافتد.

وی افزود: بی‌شک اگر در زمینه مهدویت بحث کنیم هم از لحاظ روایی و آیات قرآن و از نظر عقلی، وظیفه ما در دوران غیبت، زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور است نه اینکه بشینیم تا امام زمان آمده و تمامی مشکلات را حل کند.

حجت الاسلام میرزایی اظهار داشت: باید از خود سؤال کرد که اگر نیروی تربیت و یارانی پرورش نیافته باشد و اگر آمادگی در مردم ایجاد نشود، امام زمان چگونه می‌تواند وظیفه خطیر و بزرگی که بر عهده ایشان گذاشته تا حکومت جهانی واحد عدالت‌گستر و مبارزه با تمام مستکبران و ظالمان عالم و محو و نابودی استکبار است را به پیش ببرد و بی‌تردید به تنهایی این کار امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان
  • سوگواری هرمزگانی‌ها درشب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • «مدارا کردن» نخستین سفارش امام صادق(ع) برای شیعیان است
  • «شیعه مدیون قال صادق هاست»
  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • تشییع شهدای تازه تفحص شده همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع