Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات ریاست مجلس شورای، بالاخره با کاندیداتوری عارف، حاجی بابایی و لاریجانی برگزار و لاریجانی با رای فراکسیون حامی حاجی‌بابائی، رئیس ماند. ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، انتخابات هیئت‌رئیسه و ریاست مجلس شورای اسلامی بالاخره با کاندیداتوری محمدرضا عارف، حمیدرضا حاجی بابایی و علی لاریجانی برگزار و علی لاریجانی با کمک حمیدرضا حاجی بابایی و رأی اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجدداً، برای یازدهم سال متوالی رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تحلیل آرای لاریجانی در 11 سال اخیر و سقوط محسوس آرا + جدولعلی لاریجانی رئیس مجلس ماند

گرچه - به گفته برخی اعضای فراکسیون امید- محمدرضا عارف برای کاندیداتوری و رقابت با علی لاریجانی مردد بود اما گفته می‌شود برخی اعضای سرشناس فراکسیون امید و برخی سیاسیون اصلاح‌طلب خود را افراد پشت پرده فراکسیون امید می‌دانند بنا بر آنچه اصلاح‌طلب خواندن اکثریت مجلس دهم می‌دانند، عارف را به کاندیداتوری و رقابت با علی لاریجانی مجاب کردند.

در مرحله اول انتخابات ریاست مجلس به دلیل پراکندگی و تقسیم آرای اصولگرایان بین لاریجانی و حاجی‌بابایی، محمدرضا عارف موفق شد به کسب 114 رأی در مقابل 101 رأی لاریجانی و 54 رأی حاجی‌بابایی شد که این عدد به دلیل نداشتم نسبیت لازم قیدشده در آئین‌نامه داخلی مجلس نتیجه نهایی را به دور دوم موکل می‌کرد.

و اما در دور دوم، حمیدرضا حاجی‌بابایی به نفع علی لاریجانی انصراف و از اعضای فراکسیون متبوع خود خواست در دور دوم به علی لاریجانی رای‌بدهند؛ بر همین اساس در دور دوم، از مجموع 279 آرای مأخوذه، علی لاریجانی 147 رأی و محمدرضا عارف 123 رأی کسب کردند که این رأی منجر به ریاست مجدد علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی شد.

و اما افزایش 46 رأی علی لاریجانی در دورم دوم از 101 رأی به  147 و البته شکست محمدرضا عارف و فراکسیون امید در دور نهایی انتخابات ریاست مجلس نشان داد که فراکسیون امید یا فراکسیون مستقلان ولایی به‌تنهایی تصمیم گیر نیستند و فراکسیون مستقلان ولایی نیز منوط به همراهی با فراکسیون نمایندگان ولایی می‌تواند حرف آخر را در مجلس دهم بزند.

انتهای پیام/

R31462/P31462/S1,15/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی عنوان کرد که برای اولین بار قرار است پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی این وزارتخانه درشورای عالی کار مطرح شود. - اخبار سیاسی -

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند. 

توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران

 

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است. 

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم