Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در تلاشیم تا اولین گذر "فرهنگ و هنر روستایی " در استان یزد افتتاح شود گفت: فرهنگ و هنر بهترین وسیله در جهت معرفی جوامع محلی و برند سازی برای آنهاست. ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مجید جوادیان زاده در نخستین جشنواره گل محمدی در روستای منشاد با بیان اینکه افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد حرکتی بسیار زیبا و ماندگار بود اظهار داشت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان بتوانیم در آینده نزدیک، اولین گذر فرهنگ و هنر روستایی را نیز در روستای زیبای منشاد افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ویژگی‌های روستای منشاد اشاره کرد و افزود: منحصر به فرد بودن طبیعت و منشاد ازآن جهت است که عنایت الهی و تلاش آدمی چنین منطقه سرسبز و خوش منظری را در میانه کویر نقاشی کرده است.

جوادیان زاده به اهداف برگزاری جشنواره گل محمدی منشاد اشاره و اظهار داشت: جشنواره گل محمدی منشاد با هدف پیوند طبیعت، فرهنگ و هنر و همچنین آشنایی بیشتر مردم با آداب و رسوم مردم منشاد در برداشت گل محمدی و گلاب‌گیری و معرفی منطقه به مسافران برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به دلایل انتخاب روستای منشاد برای برگزاری جشنواره گل محمدی گفت: گل محمدی هم ریشه در باورهای دینی مردم دارد و هم از وجوه هنری و شاعرانه برخوردار است، از این رو محور برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان، در روستای منشاد شکل گرفت.

وی با تأکید بر اینکه روستاها و شهرهای کوچک نباید در سایه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها باقی بمانند و ظرفیت‌های فرهنگی و طبیعت آنان ناشناخته باقی بمانند گفت: ابزار فرهنگ و هنر بهترین وسیله در جهت معرفی جوامع محلی و برند سازی برای آنهاست.

جوادیان زاده تصریح کرد: گل محمدی هم ریشه در باورهای دینی مردم دارد و هم از وجوه هنری و شاعرانه برخوردار است، از این رو محور برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان و در روستای منشاد شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این جشنواره همراه با سخنرانی و برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، صنایع دستی و مسابقه عکاسی با موضوع گل و گل چینی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دهیاری، شورای اسلامی روستای منشاد و همکاری بخشداری مهریز برپا شد.

انتهای پیام/ ع

R41376/P1494/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود