Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امروز شنبه 12 خردادماه در جریان بازدید از تالاب میقان گفت: تالاب کویری میقان اراک یکی از 10 تالاب مطرح کشور و از زیستگاه‌های مهم پرندگان کمیاب است که همین مزیت در کنار اکوسیستم منحصر بفرد این تالاب یکی از پتانسیل‌های مهم گردشگری استان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمد حسینی افزود: اکوتوریسم، گرایشی نوین در صنعت جهانگردی و گردشگری است که چشم‌اندازها و مناظر زیبای طبیعت از کانون‌ها و جاذبه‌های مورد توجه در این نوع صنعت است. با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه، تنوع و تعدد پدیده‌های طبیعی موجود در تالاب میقان، می‌توان با همکاری گسترده و بلند‌مدت دستگاه‌هایی مانند محیط‌زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و فرمانداری اراک، ضمن درنظر گرفتن مباحث زیست‌محیطی، گردشگری و اقتصاد حول محور آن را رونق بخشید.
وی اظهار داشت: اداره کل تمام تلاش خود را خواهد کرد که زمینه‌سازی مطلوبی برای حفظ اکوسیستم آن منطقه انجام پذیرد از این‌رو در حال حاضر مجوز احداث 2 اکوکمپ و 7 اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای اطراف را صادر کرده که ضمن رعایت مباحث زیستی منطقه، اقتصاد محلی را رونق بخشد و در توانمند‌سازی جوامع محلی نیز تاثیر داشته باشد.
حسینی در پایان گفت: این تالاب به عنوان یک زیستگاه طبیعی، یک سایت پرنده‌نگری مطلوب و مورد استفاده کشوری است که در حال‌حاضر با دو برج پرنده‌نگری به علاقه‌مندان سرویس می‌دهد. همچنین وجود دو جزیره کریستالین که از رسوبات کربنات کلسیم و سایر املاح با ارزش تشکیل شده، زیبایی این تالاب را چند برابر کرده اما این فرصت نباید به علت برداشت‌های بی‌رویه معدنی دستخوش تغییرات نامطلوب زیستی منطقه شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مرکزی میراث فرهنگی استان مرکزی تالاب میقان اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب وکار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

عرب افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی گفت: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تاکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیس و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می کند.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان