Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-04@04:40:05 GMT

چرا پرونده طوسی نه، چرا پرونده معین آری؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۰۹۸۲

در دو سال گذشته، ۲ ماجرای مهم در زمینه امنیت اخلاقی نوجوانان مطرح شده که در یکی، رهبری علنا دستوری صادر نکردند اما در دیگری دستور به محاکمه سریع و اجرای حدود الهی داده‌اند.به گزارش بلاغ،محمد سرشار از فعالان رسانه ای در واکنش به حادثه آزار و اذیت تعدادی از دانش آموزان در مدرسه ای در غرب تهران در اینستاگرام خود نوشت: در دو سال گذشته، دو ماجرای مهم در زمینه امنیت اخلاقی نوجوانان مطرح شده که در یکی، رهبری علنا دستوری صادر نکرده‌اند اما در دیگری دستور به محاکمه سریع و اجرای حدود الهی داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما علت این تفاوت در چیست؟


۱_ گستردگی بسیار بیشتر: در پرونده آقای سعید طوسی ، دو سه خانواده شاکی وجود داشتند اما در پرونده دبیرستان معین، تعداد خانواده‌های شاکی بسیار بیشتر است و تا چهل قربانی شناسایی‌شده نام برده شده.

۲_ عمق بسیار بیشتر: در پرونده طوسی، شکایت از اقدامات خلاف شأن یک قاری قرآن چه به شکل گفتاری و چه رفتاری بوده (اتهام تجاوز ساخته و پرداخته رسانه‌های بیگانه است و چنین شکایتی از ابتدا و اساسا نبوده) اما در پرونده دبیرستان معین ، شکایت درخصوص تجاوز، تشویق به رابطه غیراخلاقی بین نوجوانان، شرب خمر و ... وجود دارد.

۳_ آلودگی خود مسوول برقراری نظم: در پرونده طوسی، یک مربی قرآن متهم به اقدامات خلاف شأن شده است اما در پرونده دبیرستان معین، ناظم مدرسه ـ که مسوول شناسایی همین تخلفات و برقراری نظم در دبیرستان بوده ـ متهم به آلودگی و افساد در مدرسه است. بدتر اینکه برخی مسوولان بالاتر دبیرستان معین نیز، انحرافات فکری اساسی دارند و از حامیان علنی حیازدایی و کشف حجاب به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:
چرا رهبری در ماجرای سعید طوسی وارد نشد؟



۴_ پیشگیری از اطاله قضایی: در پرونده طوسی، قوه قضاییه بسیار کند و با اطاله بسیار به پرونده رسیدگی کرد و این ترس وجود داشت که پرونده معین نیز دچار همان خطای تاکتیکی در اطاله دادرسی شود.

۵_ تاکید بر مجازات محکومان: در پرونده طوسی آنچه ثابت شد گفتار خلاف شأن یکی قاری قرآن بود که البته متاسفانه قوه قضاییه حکم شایسته‌ای در این خصوص صادر نکرد. (هرچند رفتن آبروی متهم، چندین برابر آن مجازات بود.) اما در پرونده دبیرستان معین ادله‌ای وجود دارد که نشان میدهد در صورت محکومیت، باید حدود الهی بر محکومان اجرا شود و رهبری برای تشجیع قوه قضاییه در اجرای حکم و حمایت از خانواده‌های نوجوانان آسیب‌دیده، در پرونده ورود کرده‌اند.

امیدوارم با هوشیاری مسوولان وزارت آموزش و پرورش و قوه قضاییه، غده سرطانی فعلی ریشه‌کن گردد و ضمن حمایت از نوجوانان آسیب‌دیده، به شکل اساسی راه تکرار بر خطر بسته شود.

پی‌نوشت:
متن دستور رهبری خطاب به رییس قوه قضاییه این است: «با سلام. خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • (عکس) دبیرستان دخترانه در تهران ۹۰ سال پیش
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه