Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@05:56:07 GMT

لاریجانی چگونه رئیس شد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۲۰۸۳

لاریجانی چگونه رئیس شد؟

ساعت24-انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی بالاخره با کاندیداتوری عارف، حاجی‌بابایی و لاریجانی برگزار و لاریجانی با رای فراکسیون حامی حاجی‌بابائی، رئیس ماند.

انتخابات هیئت‌رئیسه و ریاست مجلس شورای اسلامی بالاخره با کاندیداتوری محمدرضا عارف، حمیدرضا حاجی‌بابایی و علی لاریجانی برگزار و علی لاریجانی با کمک حمیدرضا حاجی‌بابایی و رای اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجدداً، برای یازدهمین سال متوالی رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه ــ به‌گفته برخی اعضای فراکسیون امید ــ محمدرضا عارف برای کاندیداتوری و رقابت با علی لاریجانی مردد بود اما گفته می‌شود برخی اعضای سرشناس فراکسیون امید و برخی سیاسیون اصلاح‌طلب خود را افراد پشت‌پرده فراکسیون امید می‌دانند بنا بر آنچه اصلاح‌طلب خواندن اکثریت مجلس دهم می‌دانند، عارف را به کاندیداتوری و رقابت با علی لاریجانی مجاب کردند.

در مرحله اول انتخابات ریاست مجلس به‌دلیل پراکندگی و تقسیم آرای اصولگرایان بین لاریجانی و حاجی‌بابایی، محمدرضا عارف موفق به کسب 114 رای در مقابل 101 رای لاریجانی و 54 رای حاجی‌بابایی شد که این عدد به‌دلیل نداشتن نسبیت لازم قیدشده در آئین‌نامه داخلی مجلس نتیجه نهایی را به دور دوم موکول می‌کرد.

و اما در دور دوم، حمیدرضا حاجی‌بابایی به‌نفع علی لاریجانی انصراف داد و از اعضای فراکسیون متبوع خود خواست در دور دوم به علی لاریجانی رای‌بدهند؛ بر همین اساس در دور دوم، از مجموع 279 آرای ماخوذه، علی لاریجانی 147 رای و محمدرضا عارف 123 رای کسب کردند که این رای منجر به ریاست مجدد علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی شد.

و اما افزایش 46 رای علی لاریجانی در دور دوم از 101 رای به 147 و البته شکست محمدرضا عارف و فراکسیون امید در دور نهایی انتخابات ریاست مجلس نشان داد که فراکسیون امید یا فراکسیون مستقلان ولایی به‌تنهایی تصمیم‌گیر نیستند و فراکسیون مستقلان ولایی نیز منوط به همراهی با فراکسیون نمایندگان ولایی می‌تواند حرف آخر را در مجلس دهم بزند؟.

تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان

 حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکنون با صدور چهار هزار و ۵۶۶ فقره سند مالکیت، فرایند حدنگاری شهرک‌های صنعتی هرمزگان به صورت کامل به پایان رسید.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: سند مالکیت همه واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور تا پایان خرداد صادر می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی مشکلات مربوط به ثبت و مالکیت فکری و معنوی شرکت را هم بیان کردند افزود:

در این جلسه مقرر شد با همکاری رئیس مرکز مالکیت معنوی، مشکلات فعالان اقتصادی بررسی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس