Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:41:46 GMT

مشکلی برای تامین ارز مورد نیاز واردات کاغذ وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۴۲۳۲

مشکلی برای تامین ارز مورد نیاز واردات کاغذ وجود ندارد

کرج - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که قول های لازم برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ اصحاب رسانه و نشر داده شده و مشکلی برای اختصاص ارز برای واردات کاغذ وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز شنبه در ادامه سفر خود به البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در استانداری البرز، با تاکید براینکه کاغذ هم به شکل کالای اساسی مطرح می شود، اظهار داشت: برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ قول داده شده و ما نیز به اصحاب مطبوعات و نشر این قول را می دهیم تا مشکلی برای واردات کاغذ وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه عده ای از فضای موجود در زمینه ارز برای تعریف قیمت های مختلف در کاغذ سواستفاده می کنند، اظهار داشت: با کسانی که بخواهند از این شرایط سوء استفاده کرده و در بازار متلاطم سود بالا کسب کنند، مقابله می شود.
صالحی با اشاره به بیمه اصحاب مطبوعات، خاطرنشان کرد: نگاه دوره قبل این بود که حتما باید کارفرما فرد را بیمه کرده و ما حمایت کنیم، اما اکنون نگاه دیگری وجود دارد که در حال تکمیل است که امیدواریم با تکمیل شدن آن مساله بیمه خبرنگاران را به پیش ببریم.
وی با بیان اینکه راه اندازی سازمان صنفی رسانه یکی از راهکارها برای بهبود وضعیت معیشتی و امنیتی اصحاب مطبوعات است، گفت: مشکل رسانه این است که یک سازمان صنفی در حوزه رسانه نداریم که این سازمان مسایل معیشتی و امنیت شغلی را هدایت کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم که لایحه نظام صنفی رسانه به نقطه مطلوب برسد، چرا که می تواند حمایت ها و فرصت های قابل توجهی را برای خبرنگاران ایجاد کند.
صالحی همچنین گفت: در این دولت در معاونت مطبوعاتی اقداماتی برای این منظور آغاز کرده ایم و البته انتقادات و پیشنهاداتی به آن وارد شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون در حال انجام دادن کارهایی از جمله بیمه و امنیت شغلی هستیم و برداشت ما این است که سازمان صنفی رسانه می تواند برنامه های رسانه را در حد بهتری پیش ببرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه ها در کل کشور مشکلات خودشان را دارند و انتظار ما از استانداران و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بخش هایی که به حمایت استانی و کشوری نیاز دارد را منعکس و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از بخش های توانمند کردن استان ها، حمایت از رسانه ها است، بیان داشت: هر استانی که فضای رسانه ای آن قوی باشد، نشان از پویایی آن دارد، و بر این اساس هدف ما این است که دغدغه های تمام خبرنگاران را به طور جدی دنبال کنیم که بیمه یکی از آنها است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از صاحب نظران دیگر بخش ها نیز باید بهره برد، افزود: نهادهایی که در حوزه فرهنگ عمومی کار می کنند، برای توسعه این بخش باید به یک هم افزایی برسند و یکی از جاهایی که می توانند به این هم افزایی برسند، شورای فرهنگ عمومی است و نیاز است تا موازی کاری در دستگاه های فرهنگی کاهش یابد.
صالحی به حمایت قضایی از مطبوعات اشاره کرد و گفت: هر رسانه ای که ثبت شده باشد از حمایت های معاونت مطبوعاتی برخوردار خواهد بود، اما این حمایت ها کامل نیست و به دنبال این هستیم تا از رسانه های ثبت شده حمایت های بیشتری در این بخش صورت گیرد.
7414/1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی وزیر ارشاد البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور