Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب امیری بعد از ظهر شنبه در نشست خبری فرارسیدن هفته صنایع دستی افزود: ۲۰ خرداد روز صنایع دستی است اما به دلیل اهمیت آن یک هفته در نظر گرفته شده که عمده فعالیت از ۲۴ خرداد آغاز می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه زنده صنایع دستی از ۲۴ خرداد ماه در ارگ کریم خان راه اندازی می شود و همچنین دیدار با فعالین صنایع دستی، سمپوزیوم فعالین خاتم شیراز، معرفی هنرمندان شاخص، ایجاد نمایشگاه تولیدات دستی در ادارات، ایجاد پلاک ماندگار بر روی سر در منزل یا کارگاه اساتید صنایع دستی از جمله برنامه های این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس تصریح کرد: خانه سازهای سنتی و نگارخانه گل و مرغ و همچنین نمایشگاه ها در شهرستانهای استان نیز راه اندازی می شود.

امیری یادآور شد: در کل بیش از ۲۱ ویژه برنامه به مناسبت هفته صنایع دستی در فارس اجرایی می شود.

وی در خصوص فروش و صادرات صنایع دستی فارس، گفت: در سال گذشته بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صادرات به غیر از فرش داشتیم و در ایام نوروز نیز از طریق بازارچه های صنایع دستی ۱۶ میلیارد ریال فروش داشته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: ۶۱۴ طرح با اشتغال ۹۵۶ نفر در موضوع اشتغال مربوط به صنایع دستی مصوب که رقم آن ۱۷ میلیارد تومان به بانک معرفی شدند.

امیری افزود: ۷۱۶ مجوز اشتغال خانگی صنایع دستی در فارس نیز صادر شده که مربوط به ۱۲۰ رشته صنایع دستی است که البته ۸۰ رشته فعال و ۱۰ رشته شاخص داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر صنعتگر صنایع دستی با قالیبافان در استان فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه صنایع دستی استان فارس در جایگاه مطلوب است، گفت: مهمترین مشکل ما بسته بندی های مربوط به صنایع دستی بود که امروز در حال پیشرفت در این بخش هستیم.

امیری تاکید کرد: راه اندازی ۴ بازارچه دائم صنایع دستی در فارس مد نظر است و در بحث دهکده صنایع دستی نیز روند ساخت روبه اجرا است.

کد خبر 4312171

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز میراث فرهنگی فارس بوشهر ماه مبارك رمضان سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان شهرکرد شیراز یاسوج مشهد خرم آباد مراسم گلریزان بیرجند خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان