Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@11:36:26 GMT

این نمایندگان هیچ‌‌نطقی‌ در مجلس‌نداشتند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۵۷۱۶

رویداد۲۴ براساس آمار استخراج‌شده از مشروح مذاکرات مجلس در جلسات علنی دو سال گذشته خانه ملت، مجموعاً ۶۹۸ نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس قرائت شده است.
 
از این تعداد طی دوسال گذشته ۷۱ نماینده یک بار، ۹۷ نماینده ۲ بار، ۳۴ نماینده سه بار، ۴۰ نماینده ۴ بار، ۱۷ نماینده ۵ بار، ۷ نماینده ۶ بار، ۵ نماینده ۷ بار و یک نماینده ۹ بار نطق داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
نکته جالب توجه این است که ۱۸ نماینده در مجلس دهم حضور دارند که طی دو سال گذشته هیچ نطقی نداشته‌اند.

تعداد نطق‌ها

بدون نطق

یک

دو

سه

چهار

پنج

شش

هفت

هشت

نه

تعداد نمایندگان

۱۸

۷۱

۹۷

۳۴

۴۰

۱۷

۷

۵

-

یک


البته یکی از این افراد علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس است که در این دو ساله ریاست خانه ملت را به‌عهده داشته است.

رؤسای مجلس نطق میان‌دستور ندارند و می‌توانند در هر جلسه علنی، قبل از ورود در دستور، در مورد گزارش حوادث مهم و مسائل فورى روز مطالبى را که آگاهى مجلس از آن ضرورى باشد، به‌اطلاع نمایندگان برساند.

اسامی نمایندگانی که طی دوسال ابتدایی مجلس هیچ نطق میان‌دستوری نداشتند:

ردیف

نام و نام‌خانوادگی

حوزه انتخابیه

گرایش سیاسی

1

احمد محمدی انارکی

رفسنجان

لیست امید

2

اسفندیار اختیاری کسنویه یزد

نمایندگان اقلیت (زرتشتیان)

مستقل

3

حسن خسته‌بند

بندرانزلی

لیست اصولگرایان

4

حسین رضازاده

کازرون

مستقل

5

ژرژیک ابرامیان

مسیحیان ارمنی جنوب ایران

مستقل

6

سیدمحسن علوی

لامرد و مهر

لیست امید

7

عباس پاپی‌زاده

دزفول

مستقل

8

عبدالرضا مصری

کرمانشاه

لیست اصولگرایان

9

فریدون احمدی

زنجان

مستقل

10

قلی‌الله قلی‌زاده

کلیبر، خداآفرین و هوراند

لیست اصولگرایان

11

کارن خانلری

مسیحیان ارمنی شمال ایران

مستقل

12

کاظم جلالی

تهران

لیست امید

13

کمال دهقانی فیروزآبادی

تفت و میبد

لیست امید

14

محمد آشوری تازیانی

بندرعباس

لیست اصولگرایان

15

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

مشهد و کلات

لیست اصولگرایان

16

محمد دهقانی نقندر

طرقبه و چناران

لیست اصولگرایان

17

محمدرضا رضایی کوچی

جهرم

لیست اصولگرایان


با بررسی مشروح مذاکرات نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درمی‌یابیم که تنها نماینده‌ای که بیشترین نطق را در دو سال ابتدایی مجلس دهم داشته است، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو لیست اصولگرایان در انتخابات بود که در این ۲۰۸ جلسه علنی ۹ نطق میان‌دستور داشته است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نمایندگان مجلس نطق اصولگرایان جلسات علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدنظام الدین موسوی دبیر ائتلاف مردمی امناء در بخشی از فیلمی که از او در فضای مجازی منتشر شده، در خصوص ماجرای خودروهای شاسی بلندی که برخی نمایندگان مجلس دریافت کرده بودند گفت: آن زمان مطرح شد که تعدادی خودرو شاسی بلند میان نمایندگان توزیع کردند تا استیضاح صورت نگیرد و گفتند که سیدنظام الدین موسوی باراها و بارها این مسئله را تکذیب کرده است، در صورتی که من چنین حرفی نزده ام.

وی ادامه داد: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، نظرات هیئت رییسه را اعلام می کند، نه نظرات شخصی خود را. او طبق قانون باید امانت دار باشد. بنده هم به عنوان سخنگوی هیات رئیسه مجلس جمع بندی رسمی جلسات را بیرون ارائه می کردم و نظرات شخصی خود را در صفحه شخصی خودم مطرح می کردم.

موسوی افزود: در همان ایام مطرح شد که فلانی ماجرای فیدلیتی را تکذیب کرده و گفته چنین چیزی نبوده است. اولا بنده جمع بندی تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی را به بیرون منتقل کردم و بر خلاف اینکه گفتند نظام الدین موسوی گفته که اصلا فیدلیتی در مجلس گرفته نشده است، من این را نگفتم.

کاندیدای تهران در انتخابات خاطرنشان کرد: اولین کسی که این ادعا را مطرح کرد، یکی از نمایندگان مجلس بود. فهوای حرف او این بود که وزیر صمت سابق که قرار بود در مجلس استیضاح شود، تعدادی ماشین شاسی بلند بین نمایندگان توزیع کردند که استیضاح صورت نگیرد. این ادعا غلط بود و همان موقع وزیر صمت که بعدا در آستانه استیضاح قرار گرفت، آن را رد کرد و گفت چنین چیزی نبوده است و به دادگستری نامه زد تا پیگیری کنند.

موسوی افزود: از سوی دیگر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی کرد و آن نماینده ای که این ادعا را مطرح کرده بود، در قوه قضائیه محکوم شد. آن چیزی را هم که من به نقل از حراست مجلس رد کردم این بود که رابطه ای میان استیضاح و گرفتن فیدلیتی نیست. اما اینکه فیدلیتی وارد مجلس شده و برخی از نمایندگان و کارکنان گرفته اند، امر دیگری است.

وی گفت: گزارش آن خودروها را کمیسیون اصل ۹۰ تهیه کرد و به رئیس مجلس داد. در حالیکه به دروغ گفتند سیدنظام الدین موسوی بارها و بارها این مسئله را تکذیب کرده است، اما من چنین حرفی نزده ام.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904198

دیگر خبرها

  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان
  • کدام نماینده مجلس ۱۴۰ سکه گرفته است؟
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با۵۰-۶۰ رای وارد مجلس می شوند /برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با50-60 رای وارد مجلس می شوند/ برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم