Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس با اشاره به هجمه‌ها علیه دکتر ولایتی بعد از انتقاد به برخی کوتاهی‌ها در امضای سند برجام، با بیان اینکه انتظار داریم افراد در برابر حقیقت کرنش کنند و با بیان حقیقت آشفتنه نشوند، گفت: رخی در هجمه به شخصیت‌ها و دلسوزان نظام، تاریخ را فراموش نکنند.

محمد دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره حملاتی که از سوی برخی به منتقدان برجام صورت می‌گیرد، اظهارکرد: برجام یک سری واقعیت‌هایی داشت که به تدریج و با فروکش گردوغبارها توسط کارشناسان و شخصیت‌ها روشن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هجمه‌ها علیه دکتر ولایتی بعد از انتقاد به برخی کوتاهی‌ها در امضای سند برجام، با بیان اینکه انتظار داریم افراد در برابر حقیقت کرنش کنند و با بیان حقیقت آشفتنه نشوند، تصریح کرد: ما باید طبق قانون در همه قراردادهای بین‌المللی حداقل دو نسخه داشته باشیم. یک نسخه فارسی و یک نسخه هم به زبان بی‌المللی کشوری دیگر مانند انگلیس یا فرانسه. البته در قانون به یک نسخه سومی هم توصیه شده است. بنابراین در توافقات بین‌المللی باید حداقل دو نسخه و حداکثر سه نسخه یا بیشتر وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در برجام هم این انتظار وجود داشت که ما یک نسخه فارسی داشته باشیم و یک نسخه انگلیسی و چه بسا پای میز مذاکره یک نسخه ثالثی به زبان ثالث هم مورد توافق قرار می‌دادند؛ اما این واقعیت است که برجام خلاف قانون فقط یک نسخه داشت که آن هم به زبان انگلیسی بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه برخی در هجمه به شخصیت‌ها و دلسوزان نظام، تاریخ را فراموش نکنند، گفت: زمانی که نسخه اصلی توافقنامه برجام به مجلس داده شد، دوبار این نسخه ترجمه شده فارسی از طریق وزارت خارجه پس گرفته شد؛ علتش هم این بود که نسخه انگلیسی را آورده بودند در وزارت خارجه ترجمه کرده بودند و چون ترجمه غلط بود، وزارت خارجه دوبار آن را پس گرفت.

دهقانی در بیان علت پس گرفتن نسخه اصلی برجام از مجلس اظهار کرد: گویا ترجمه فارسی اولیه برداشت‌هایی بوده که برخی مقام‌های وزارت خارجه از سند برجام داشتند، ولی وقتی با متن اصلی تطبیق دادند، مشاهده شد که برداشت‌ها واقعی نیستند و متن انگلیسی چیز دیگری را بیان کرده است و مذاکره کنندگان ما هم دقت نکرده‌اند که این مطلب محتوای دیگری دارد. لذا اول ترجمه کردند، به محض اینکه ترجمه به مجلس آمد، در مدت کوتاهی تقاضا کردند ترجمه پخش نشود و به وزارت خارجه باز گردد و برجام استرداد شد و دوباره یک ترجمه دیگر فرستادند و آن را هم در همان شب دوباره تقاضا کردند که تکثیر نشود و اینگونه ترجمه سوم را به مجلس دادند که نشان می‌داد آقایان خودشان هم به آنچه امضا کرده‌اند مسلط نبودند.

وی با تاکید بر اینکه آقایان در سند برجام قانون و آیین نامه دولت را رعایت نکرده بودند، بیان داشت: این قانون مربوط به دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی در اوایل دهه 60 و راجع به قراردادهای بین‌المللی است که مطابق آن باید حداقل دو نسخه، یکی به زبان فارسی و دیگری به زبان خارجی وجود داشته باشد و این قانون در برجام رعایت نشد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: آن زمان فضای پر التهابی بود و به نوعی هر کسی انتقاد می‌کرد، سر و صدایی راه می‌انداختند و منتقدان را بی‌عقل، بی‌سواد و ... می‌خواندند و افکار عمومی هم خیلی آماده پذیرش حقیقت و اشتباهاتی که بیان می‌شد، نبود. اما تاریخ نباید گم شود و حقیقت‌ها پنهان بماند.

دهقانی گفت: هر فرد ممکن است در زندگی حکومتی و مسئولیتی خود نقاط مثبت و اشتباهاتی داشته باشد، باید بابت کارهای خوبی که کرده مورد تحسین قرار بگیرد و بابت اشتباهاتش هم در تاریخ تقبیح و سرزنش شود به اینکه چرا قانون را زیر پا گذاشته است و موضوع روشنی که در تمام دنیا اجرا می‌شود، را نادیده گرفته است؟ اینها رفتند روی متن انگلیسی که خارجی‌ها نوشتند، چکش کاری کردند در حالی که باید متن فارسی را روی میز می‌گذاشتند و از طرف‌های مذاکره کننده امضا می‌گرفتند که متأسفانه این اتفاق در برجام نیفتاد.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها از همان نقاط مبهم برجام علیه کشورمان استفاده کردند، خاطرنشان کرد: آنها نه تنها تحریم‌ها را برطرف نکردند و چندسال ما را معطل نگه‌داشتند، بلکه به راحتی هم از برجام خارج شدند و همچنان هم می‌خواهند ما را به تعهدات پایبند نگهدارند؛ ولی خودشان هیچ امتیازی به ما ندهند.

به گزارش آنا، دکتر علی اکبر ولایتی عضو هیأت عالی نظارت بر برجام طی سخنانی در نقد رویکردهای مسئولان در برجام که باعث خسران زیادی برای کشور شد، که این اظهارات با هجمه‌های فراوانی روبرو شد.

بخشی از سخنان دکتر ولایتی به شرح زیر است: یک اشکال برجام نداشتن متن فارسی بود. حتی عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای هم با آن متن ذلت بار نسخه فارسی داشتند اما درباره برجام اینهم انجام نشد. رهبر انقلاب درباره همه اینها بارها تذکر دادند و گفتند از مقامات آمریکایی تضمین مکتوب بگیرید اما متاسفانه این کار توسط مسئولان کشور انجام نشد. طرف مقابل خیلی از کارها را با جنگ روانی پیش می‌برد. اما یک متخصص جنگ روانی در تیم ما نبود و نقص متخصصان در گروه برجام یک مشکل دیگر بود.

در سال 82 نیز عده ای مانند زمان امضای برجام عجله داشتند سال 82 که همه صنعت هسته ای متوقف شد همزمان با حمله آمریکا به عراق بود که عده ای در داخل با جنگ روانی یا دفاع روانی می‌گفتند حمله آمریکا نزدیک است و تعجیل کردند. در ماجرای برجام هم با پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه گفتند که برای رفع مشکلات باید مذاکره کنیم.

آمریکایی و غربی‌ها هدفشان از برجام این بود ایران مقتدر نباشد. این جان کری همه کار، از فرستادن هدیه تا تبریک عید نوروز انجام می‌داد تا دست آخر درباره سوریه صحبت کند. در واقع برجام یک دکمه بود که کت و شلوار و اصل قضیه منطقه می‌شد تا ما در منطقه نباشیم. ما امروز در سوریه پیروز شدیم، در لبنان و عراق پیروز شدیم و در یمن هم در حال پیروزی هستیم. جبهه مقاومت نفس امریکا و اسرائیل را می برد. برای همین بیابان گردهایی که شعور اداره کشورشان را ندارند و واقعاً بیت المال مسلمین را هدر می دهند(حکام عربستان) امید بسته بودند در لبنان کاری کنند برای همین نخست وزیر لبنان را گروگان گرفتند.

ما از این برجام با تدابیر رهبر معظم انقلاب سرافراز بیرون می‌آییم و این موج را با قدرت از سر می گذرانیم. جواب دشمنان ایران در منطقه داده خواهد شد. این کلمه راهبردی "مقاومت" است که از تهران تا فلسطین، صنعا و بیروت را در برگرفته و نفس آمریکا و سعودی و اسرائیل را بند آورده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناعادلانه بودن نظام مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر سرانه پرداخت مالیات یک کارمند معمولی بیشتر یک طلافروش است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عادلانه‌سازی نظام مالیاتی کشور اظهار کرد: این ساختار نیازمند حرکت به سوی شرایطی است که در آن همه اقشار و اصناف کشور متناسب با درآمدی که دارند مالیات بپردازند تا از این طریق امکان فرار مالیاتی برای هیچکس مهیا نباشد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نقش مهم سامانه مودیان مالیاتی در تحقق نظام مالیاتی عدالت محور گفت: در این سامانه اطلاعات تمامی صاحبان کسب و کار‌ها و همچنین میزان درآمد آن‌ها به طور دقیق ثبت می‌شود؛ لذا، سازمان امور مالیاتی می‌تواند با تکیه بر این موضوع روند مالیات‌ستانی از افراد را بر اساس داده‌های متقن انجام دهد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سرانه پرداختی اصنافی همچون بنگاه‌های معاملاتی املاک طی یک سال ۱۰.۵ میلیون تومان، طلا و جواهر فروشان ۹.۶ میلیون تومان، نمایشگاه داران خودرو ۲۰ میلیون تومان، رستوران‌دارن ۹.۹ میلیون تومان و آرایشگاه‌های زنانه کمتر از ۳ میلیون تومان است و این اعداد در حالی به عنوان مالیات پرداخت می‌شود که میزان درآمد آن‌ها چندین برابر مالیات تعیین شده برای این اصناف است.


قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کارمند معمولی با پرداخت تقریباً ۱۲ میلیون تومان سرانه پرداختی بیشتر از این اصناف مالیات پرداخت می‌کند. تداوم این موضوع اقشار مختلف جامعه را دچار سرخوردگی می‌کند، زیرا نابرابری در اخذ مالیات در نهایت منجر به تبعیض مالیاتی می‌شود. حجم پایین مالیات مشاغل خاص نشان از این دارد که باید تمرکز ویژه بر اخذ مالیات از آن‌ها صورت بگیرد.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور خاطرنشان کرد: برخورداری از یک نظام مالیاتی عادلانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مالیات یکی از منابع درآمدی پایدار دولت‌ها محسوب می‌شود؛ لذا، دولت می‌تواند از این محل به تأمین هزینه مورد نیاز برای ارائه خدمات بیشتر به دهک‌های مختلف جامعه بپردازد.


وی تاکید کرد: مالیات ستانی عادلانه منافع کشور را تامین می‌کند، زیرا تحقق این موضوع وابستگی ما به درآمد‌های نفتی را کاهش می‌دهد. در طول سال‌های اخیر دولت سیزدهم اقدامات متعددی را در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور انجام داده که راه اندازی سامانه مودیان و اتصال کارت‌خوان‌ها به این سامانه یکی از مهمترین آن‌ها است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مالیات ، طلا فروشان ، مشاغل خاص ، پرداخت مالیات ، فرار مالیاتی ، جعفر قادری ، مالیات طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAH

دیگر خبرها

  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • نمایندگان پیروز انتخابات بهبود معیشت مردم را در اولویت قرار بدهند
  • بیش از هزار واژه پرکاربرد زبان بلغاری ریشه و اصالت فارسی دارند
  • شمال استان اردبیل در تب و تاب انتخابات
  • ارتقای ۱۵۰ پله‌ای دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز - دانشگاه‌های آسیایی
  • رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی
  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • جان تری و توصیف شخصیت های فوتبالی در قالب کلمات کوتاه / زیرنویس فارسی