Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان فارس با عنوان «عروةالوثقی» طی روزهای 5 تا 11 خردادماه در محوطه روبه‌روی آرامگاه حافظ و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.
در این گزارش تلاش داریم تا نگاهی به نظرات بازدیدكنندگان این نمایشگاه كه دارای 63 غرفه بود و در آن 12 مؤسسه قرآنی حضور داشتند، داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه قرآن باید صد درصد قرآنی باشد
تقی قاسمی، یكی از قاریان كشورمان از استان اردبیل كه مدتی است در شیراز زندگی می‌كند، در حاشیه بازدید از نمایشگاه به خبرنگار ایكنا گفت: متأسفانه فعالیت‌های غیرقرآنی در این نمایشگاه وجود دارد یعنی این نمایشگاه صد در صد دارای فعالیت‌های قرآنی نیست به عنوان مثال فروش عروسك و گیوه‌ و چترهای بافتنی چه ربطی به نمایشگاه قرآن دارد.
وی با یادآوری اینكه حتی فروش لباس‌های عفاف و حجاب هم دارای نمایشگاه خاص خود است، گفت: سئوالی كه اینجا مطرح می‌شود این است كه جامعه قرآنی استان فارس اعم از قاریان و حافظان برجسته و كشوری و یا بین‌المللی در این نمایشگاه كجا هستند؟ در صورتی كه می‌توان شبی با قرآن یا محافل قرآنی با حضور این قاریان و حافظان برجسته ملی و یا بین‌المللی برگزار كرد چرا كه ما در كشورمان قاریان بسیاری یكه‌تازی داریم كه در سطح دنیا ممتاز هستند.

لزوم حضور پررنگ‌تر فعالان قرآنی در نمایشگاه قرآن
قاسمی خواستار حضور پررنگ‌تر فعالان قرآنی در نمایشگاه قرآن شد و گفت: یكی از بخش‌های این نمایشگاه برپایی روزانه مشاعره قرآنی هست كه درست است كار جدیدی در نوع خودش است اما برپایی آن به صورت روزانه تكراری می‌شود و باید با موضوعات جدید هر روز برنامه اجرا كرد.
این قاری قرآن همچنین پیشنهاد داد كه این نمایشگاه در یك محیط سربسته كه دارای كولر باشد برگزار شود چرا كه گرمای هوا بسیار آزار دهنده بود و ادامه داد: نقطه قوت این نمایشگاه برپایی آن در جوار حضرت حافظ است اما من باز پیشنهاد می‌دهم این نمایشگاه را در صحن حرم حضرت شاهچراغ(ع) برپا كنند.
زهرا شمس، دانش‌آموز سال آخر دبیرستان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه رضایت كامل خود را از آن اعلام كرد و گفت: كتاب‌هایی كه در این نمایشگاه آورده بودند بسیار مناسب بود و غرفه‌های حجاب و عفاف آن جذاب بود و به طور كلی من از این نمایشگاه راضی بودم و نقطه ضعفی برای آن نمی‌بینیم.

غرفه‌داران و مسئولان نمایشگاه متخلق به اخلاق قرآنی بودند
عباس لیبرابی، بازنشسته نیروهای مسلح هم در حاشیه بازدید از نمایشگاه به خبرنگار ایكنا گفت: نمایشگاه قرآن به نام قرآن است و ما برداشتی كه از این نمایشگاه داشتیم، مثبت بود و چیزهایی گیرمان آمد و هدایایی به ما دادند كه با اخلاق قرآنی متناسب است به عنوان مثال یكی از غرفه‌داران به دوست ما یك قرآن خیلی خوب و قدیمی اهدا كرد.
وی با بیان اینكه ما نیازمندی‌هایی كه برای برپایی محافل قرآنی نیاز داشتیم را توانستیم در این نمایشگاه خریداری كنیم، گفت: اگر مدت زمان نمایشگاه بیشتر می‌شد كه مردم استفاده بیشتری می‌كردند خیلی بهتر بود.
لیبرابی در پایان گفت: من نقطه ضعف آنچنانی از این نمایشگاه ندیدم ضمن اینكه ما باید همواره از فعالیت‌های قرآنی در هر عرصه‌ای حمایت كرده و آن را تقویت كنیم.

لزوم اطلاع‌رسانی قوی برای نمایشگاه
محمدرضا احمدپناه، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش هم در حاشیه بازدید از نمایشگاه به خبرنگار ایكنا گفت: مهم‌ترین نكته‌ای كه باید به آن توجه كنیم اطلاع‌رسانی قوی برای نمایشگاه قرآن است.
وی ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندركاران برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از جنبه‌های مختلف پربار است اما اطلاع‌رسانی آن باید قوی‌تر از این‌ها باشد و تنها به رسانه‌ها اكتفا نكنند و این كار باید در تمام محافل، مجالس و مؤسسات قرآنی صورت گیرد.

جای برخی از انتشارات و مؤسسات اینجا خالی است
احمدپناه با بیان اینكه البته جای برخی از انتشارات و مؤسسات هم اینجا خالی است، گفت:‌ رادیو نمایشگاه قرآن گاهی اوقات صوت‌هایی پخش می‌كند كه با نمایشگاه قرآن مناسب نیست مثلاً پخش همین آهنگ سنتی، در حالی كه افراد می‌خواهند هنگام خرید كتاب دارای تمركز باشند لذا پیشنهاد می‌شود یا سكوت در نمایشگاه باشد و یا از آهنگ‌های ملایم‌تر با صدای كمتری استفاده شود.
وی در پایان گفت:‌ اما در نهایت من از همه غرفه‌داران و دست‌اندركاران نمایشگاه كه آنقدر اخلاق و خوشرویی در زمینه‌های مختلف داشتند را قدردانی می‌كنم.
طیبه باغ مودت، بانوی 59 ساله خانه‌دار هم در حاشیه بازدید از نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: نمایشگاه خوب است و قیمت‌های محصولات آن نیز مناسب است و محصولات آن هم در حد نمایشگاه قرآن است و توانست انتظارات ما را برآورده كند و به نظر من نقطه ضعفی نداشت.

زمان برپایی نمایشگاه بیشتر شود
نجمه عالی‌منش بانوی 34 ساله دیگر خانه‌دار هم به خبرنگار ایكنا گفت: این نمایشگاه بسیار خوب است اما زمان برپایی آن بسیار كم است لذا پیشنهاد می‌كنم كه حتماً زمان برپایی نمایشگاه را بیشتر كنند تا ما بتوانیم نیازهای خود را بیشتر برطرف كنیم.

پاسخ مسئول برپایی نمایشگاه قرآن به نظرات مطرح شده
در پایان كار به سراغ مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس و مسئول برپایی نمایشگاه رفتیم و نظرات بازدیدكنندگان را با او در میان گذاشتیم تا پاسخی از وی بشنویم كه گفت: ما در سال آینده غرفه‌های سنتی و هنری تنها با موضوع قرآن و عترت در نمایشگاه برپا خواهیم كرد.
وی در پاسخ به اینكه پایه اصلی نمایشگاه قرآن، جامعه قرآنی اعم از قاریان و حافظان قرآن و نه تنها مؤسسات قرآنی هستند، اما آن‌ها كجا هستند و چرا دعوتی از نخبگان قرآنی جهت حضور در این نمایشگاه انجام نشده است،‌ گفت:‌این مسئله را می‌پذیرم و قطعاً برای سال آینده قول می‌دهیم كه این نظر را ترتیب اثر دهیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني بازديدكنندگان نمايشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: از ظهر امروز (جمعه) خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شد که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان در نمایشگاه خودروهای کلاسیک بوده و با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه «خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای» که بیست‌ونهم فروردین تا دوم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شد، به‌طوری که بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده را به خود جذب کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه مردم از صدای اگزوز خودروهای کلاسیک و قدیمی که موتور آن‌ها تقویت شده است یا موتورسیکلت‌هایی سی‌سی‌های بالا دارد، لذت می‌بردند و حس مفرح و شادی در آن‌ها به وجود می‌آمد به‌طوری که روشن کردن این خودروها یا موتورسیکلت‌ها تشویق بازدیدکنندگان را به‌همراه داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: از ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شده است که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان بوده و همان‌گونه که در فیلم مشخص است، با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است و صدای آژیر نیز مربوط به همین غرفه بوده و سیستم اعلام حریق نمایشگاه عمل نکرده است.

طحانیان تاکید کرد: کانال‌های خبری باید پس از اطمینان از صحت و سقم یک واقعه نسبت به وایرال کردن آن در فضای مجازی اقدام کنند.

وی گفت: چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای بدون کوچک‌ترین حادثه در مدت زمان ۵ روز برگزار شد و استقبال مردم از آن بی‌نظیر بود، به‌طوری که برگزارکنندگان نیز از استقبال بی‌نظیر مردم شگفت‌زده شده بودند و امیدواریم این نمایشگاه را سال آینده پربارتر برگزار کنیم.

کد خبر 748135

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر