Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اتحادیه علوم سیاسی ایران گفت: بعد از حذف ناگهانی نام دانشکده روابط بین‌الملل وزارت علوم خارجه از دفترچه کنکور کارشناسی ارشد، مظلومیت دانشجویان رشته علوم سیاسی به همگان اثبات شد.

امیرحسین ابراهیمی، دبیر اتحادیه علوم سیاسی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به حذف دانشکده روابط بین الملل از دفترچه کنکور کارشناسی ارشد گفت: متاسفانه رشته علوم سیاسی در کشور مظلوم واقع شده و به آن توجه ای نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی بیان کرد: چشم انداز تیر و تار این دانشکده برای دانشجویان علوم سیاسی آنقدر مشهود است که بعضی از دانشجویان علوم سیاسی رشته خود را با رشته اژدهاشناسی که هیچ کاربردی ندارد، مقایسه می‌کنند و از طرفی عدم استخدام دانشجویان در وزارت علوم و تغییر سرفصل ها و دور شدن از بستر بین المللی آن از مشکلاتی است که دانشجویان این رشته با آن مواجه هستند.

دبیر اتحادیه علوم سیاسی ایران تاکید کرد: با وجود اینکه بعضی از رشته ها احتیاج به بازنگری دارد؛ مخصوصا رشته علوم سیاسی و حقوق که با جامعه سرو کار دارند؛ اما وقتی که یک باره تغییر سرفصل‌ها صورت می‌گیرد، هیچ گونه بستری برای دانشجویان وجود ندارد.

وی افزود: رشته علوم سیاسی این روزها اوضاع جالبی ندارد وعدم توجه به علم سیاسی در کشور کاملا مشهود است؛ بعد از حذف ناگهانی دانشکده روابط بین الملل از دفترچه کنکور مظلومیت دانشجویان رشته علوم سیاسی به همگان اثبات شده است.

این فعال دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: پذیرش دانشجویان دانشکده روابط بین المل نسبت به سال گذشته نصف شده است و این در صورتی است که هیچ گونه اطلاع رسانی نشده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در رشته علوم سیاسی جای خالی بعضی از دروس کاربردی در دوره کارشناسی کامل مشهود است. «درس دیپلماسی» که 4 واحد بوده است از رشته علوم سیاسی حذف شده این چنین دروسی برای رشته علوم سیاسی احتیاج است و باید درس های مرتبط با رشته های باقی بماند.

دبیر اتحادیه علوم سیاسی ایران تاکید کرد: دانشکده روابط بین الملل و وزارت علوم خارجه همانند بقیه دانشگاه‌ها باید زیر مجموعه آموزش پرورش باقی بماند، با حذف دانشگاه روابط بین الملل از دفترچه کنکور دانشجویانی که می خواهند در این رشته ادامه تحصیل بدهند، بلاتکلیف هستند.

وی گفت: اتحادیه علوم سیاسی ایران برای بررسی این موضوع نامه ای به رئیس جمهور ارسال کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشکده روابط بین الملل رشته علوم سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت

رسانه‌های عبری زبان به نقل از مسئولان اسرائیلی خبر دادند، ایالات متحده هفته گذشته ارسال محموله کمک‌های تسلیحاتی شامل مهمات را به دلیل اختلاف نظر در رابطه با عملیات رفح را به تاخیر انداخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  به نوشته این رسانه‌ها این اولین باری است که بعد از 7 اکتبر دولت آمریکا اقدام به تعویق ارسال کمک‌های تسلیحاتی خود برای ارتش اسرائیل می‌کند.

محافل نظامی اسرائیل از عدم دسترسی به این مهمات ابراز نگرانی کرده و مسئولین اسرائیلی نیز در تلاش هستند تا علت دقیق این تاخیر را جویا شوند.

بایدن: دانشگاه‌ جای یهودی‌ستیزی نیستبایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیمبرنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • «پدیده کنکور ۱۴۰۲» و پدرش جان باختند
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا