Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی واشنگتن پست، طبق گزارش روز گذشته (جمعه) وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، از زمانی که دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا رسیده است، حدود پانصد غیرنظامی در عملیات ارتش آمریکا علیه تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این 500 غیر نظامی در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه و یمن کشته شده اند. همچنین 169 غیرنظامی دیگر در پی حملات ارتش آمریکا در این کشورها زخمی شده اند. این آمار بر اساس مطالعات اخیر وزارت دفاع آمریکا و به دستور کمیته دفاعی کنگره این کشور انجام شد.
اما گروه های ناظر بین المللی می گویند تعداد واقعی افراد غیرنظامی که در حملات ارتش آمریکا کشته شده اند بیشتر از آمار پنتاگون است. این گروه های بین المللی می گویند اشتباه در سیستم آمارگیری پنتاگون است. دافنه اِویاتار مدیر «عفو بین الملل آمریکا» گفت: وزارت دفاع اذعان کرده است که اکثر ادعاها مبنی بر تلفات غیرنظامیان بدون بررسی آنها، معتبر نیست. بنابر این، پنتاگون به احتمال زیاد و به شکلی جدی تعداد تلفات واقعی غیرنظامیان را کم کرده است.
برخی از این گروه های ناظر بین المللی برای مثال تعداد کشته شدگان غیرنظامی در حملات ارتش آمریکا و متحدانش را در سال گذشته میلادی تنها در عراق و سوریه 6000 تن اعلام کرده اند. این گروه ها اطلاعات خود را بر روی شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.
این در حالی است که مقامات وزارت دفاع آمریکا از اقدامات خود دفاع می کنند و می گویند قبل از انجام حملات، موارد ایمنی را رعایت و شعاع تخریبی بمب ها را محاسبه کرده اند تا به غیرنظامیان آسیبی نرسد. برای مثال، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اظهار داشته که عملیات آمریکا بسیار دقیق و علیه گروه های تروریستی بوده است.
استفاده آمریکا و شرکای منطقه ایِ آن از هواپیماها علیه تروریست ها به منظور کاهش تلفات نیروهای آمریکایی، باعث شده است آمارهای وزرات دفاع آمریکا با چالش مواجه شود. در سال 2017، آمریکا مجبور به انجام عملیات نظامی علیه تروریست های (وهابی صهیونیستی) داعش در موصل عراق و رقه سوریه شد. هر دوِ این شهرها مملو از ساکنان غیرنظامی بودند که مجبور به زیستن در کنار تروریست های داعش بودند.
پنتاگون اعلام کرد، تنها در سال 2017، حملات گسترده ای (حدود ده هزار حمله) علیه تروریست های داعش در عراق و سوریه انجام داده است. در گزارش اخیر پنتاگون، همچنین از افزایش حملات هوایی آمریکا در افغانستان علیه تروریست های طالبان برای حمایت از ارتش افغانستان نام برده شده است. در این گزارش پنتاگون که سی ان ان برای نخستین بار از آن رونمایی کرد، در خصوص تلفات غیرنظامیان در سومالی و لیبی حرفی به میان نیامده است.
گروه های ناظر بین المللی گزارش های وزارت دفاع آمریکا را فاقد اعتبار می دانند، زیرا در آن ها اثری از مصاحبه با شاهدان عینی و یا افرادی که جان سالم به در برده اند نیست. همین گروه های ناظر همچنین ارتش آمریکا را به علت عدم پرداخت غرامت به بازماندگان قربانی ها، مورد انتقاد قرار داده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزارت پنتاگون ترامپ رياست جمهوري آمريکا تروريستي کشته زخمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه جنگ در غزه به عنوان جنگ علیه زنان ادامه دارد، افزود: از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون در نتیجه حملات ارتش [رژیم] اسرائیل علیه ساکنان غزه بیش از ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار زن دیگر نیز زخمی شدند.

آنروا در اطلاعیه ای که امروز در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، افزود که [ رژیم ] اسرائیل همچنان زنان را در جریان حملات مداوم خود به نوار غزه مورد هدف قرار می دهد و به طور متوسط ، روزانه ۳۷ کودک در غزه مادرانشان را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی اضافه کرد که شرایط زندگی در نوار غزه به ویژه برای بیش از ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده وحشتناک است و آنها در دسترسی به آب و تاسیسات بهداشتی با مشکل مواجه جدی هستند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان با حمایت آمریکا و اروپا به حملات خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهد و جنگنده های این رژیم بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آنها را بالای سر ساکنان ویران می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون حملات مداوم ارتش رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه به کشته شدن ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر و مجروح شدن ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر و آواره شدن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت نوار غزه شده است. 

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
  • حملات داعش در عراق شروع شد