Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ برخی شرکتهای مستقر در پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران نسبت به افزایش نرخ اجاره بهای دفاتر مستقر خود در این پارک اعتراض کردند و در قالب نامه‌ای که رونوشت آن به ریاست دانشگاه تهران، وزیر علوم، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ارسال شده، به موارد زیر اشاره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه که مشروح آن در زیر آمده خطاب به زارعی؛ ریاست پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران تنظیم شده است:

«احتراما به استحضار می‌رساند در تاریخ 1397/2/3 ایمیلی بر افزایش 40 درصدی مبلغ اجاره بهای دفاتر شرکتهای مستقر در پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران به تمامی شرکتها ارسال شده که در جواب دلیل این میزان افزایش بیان شده است که به دلیل کارشناسی منطقه صورت پذیرفته است.

(در سال گذشته نیز 25 درصد اجاره بها افزایش یافت که دلیل آن نیز قیمت کارشناسی منطقه بود.)

در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی شناخته شده است، شرکتهای فناوری و دانش‌بنیان مستقر در پارکهای علم‌وفناوری همواره به عنوان بخشی از پرچم‌داران تحقق اقتصاد مقاومتی در این کشور بوده‌اند.

در این چند سال اخیر مشکلات ارزی، تورم و رکود بازار بیش از همه بر گرده این نوع شرکتها بوده است و افزایش بی‌رویه هزینه‌های سربار و جاری این شرکتها، عرصه را بر آنها تنگ کرده است تا جاییکه شرکتها را مجبور به تعدیل فعالیتهای خود کرده است.

در این ایام سخت اقتصادی افزایش درآمد نهادهای حمایتی نظیر پارکتهای علم‌وفناوری از طریق افزایش اجاره‌بها حتی بیش از عرف منطقه، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

این افزایش قیمت توجیه‌ناپذیر اجاره‌بها، صرفه اداره شرکتهای فناور مستقر در پارکها را کمتر کرده که برخی شرکتها در نظر دارند در صورت صحت و تغییر ناپذیر بودن این تصمیم ناامیدتر از همین ساختار پارکهای علم‌وفناوری، نسبت به حضور خود در این پارکها تجدیدنظر داشته باشند و در نهایت پیشنهادات زیر در این باره ارائه می‌شود:

قیمت‌گذاری مجدد اجاره‌بها با توجه بر نرخ تورم اعلام شده توسط دولت استفاده از حضور شرکتهای حوزه صنعت به این صورت که بخش عمده افزایش اجاره‌بها مربوط به شرکتهای این حوزه بوده و بخش کمتر آن متوجه شرکتهای حوزه عمومی و ویژه شود. استفاده از بخشی از سهم قراردادها برای شرکتهایی که از طریق پارک علم‌وفناوری قرارداد می‌‌بندند. اجاره ساختمان به صورت خصوصی توسط چند شرکت در قالب کنسرسیوم و قرارگیری در زیرمجموعه پارک

لذا خواهشمند است ضمن بررسی مجدد این تصمیم شرایط مناسب‌تری را به شرکتهای مستقر در پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران پیشنهاد دهید که در غیر این صورت شرکتهای مستقر از عهده تأمین مالی این افزایش برنیامده و ناچار به أخذ تصمیم جدید درباره عضویت خود در مجموعه پارک خواهند بود.

همچنین پیشنهاد می‌شود به منظور تصمیم‌گیری نهایی و نبود زمان کافی برای بررسی مجدد قراردادهای فعلی شرکتها را تا سه ماه تمدید کنید.»

به گزارش تسنیم، تصویر نامه نیز به شرح زیر است:

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) نشان می‌دهد اجاره‌بها مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که به‌طور معمول آخرین ماه سال جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن به حداقل می‌رسد.

در این بین با وجود آن‌که حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی‌ها در این بازار فرصت مانده که در برخی شهرهای جدید افزایش عجیب نرخ اجاره‌بها شروع شده است. در شهر جدید پرند که سال گذشته مترو آن پس از سال‌ها وعده و وعید افتتاح شد، برخی مالکان واحدهای خود را با قیمت‌های چندین برابری نسبت به سال گذشته آگهی کرده‌اند.

یکی از مستاجران که حدود دو هفته‌ای است در فاز ۶ شهر جدید پرند به دنبال آپارتمانی برای اجاره است به تسنیم می‌گوید: هفته آخر فروردین امسال یک واحد ۸۷ متری در فاز ۶ پرند با پول پیش ۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۵۰ میلیون تومان)‌ عرضه می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی دو هفته اخیر رهن و اجاره آپارتمانی با همین ویژگی به‌طور مداوم در حال افزایش است. بر این اساس یک واحد مسکونی با همین مشخصات با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی و اجارخ ماهانه ۲ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۸۰ میلیون تومان) فایل شده است.

به گفته وی، در پروژه کیسون که واحدهای آن همچنان در حال تحویل است، واحدهای مسکن مهر با ودیعه حدود ۷۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۷ میلیون تومانی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر با رهن کامل ۳۰۳ میلیون تومانی!

وی بیان کرد: در فاز پنج ۵ یعنی جایی که پروژه‌های کم کیفیت‌تر و بدون امکانات است یک واحد ۸۵ متری با ودیعه ۵۰ تومانی و اجاره ۵ میلیون تومانی عرضه شده است.

بررسی آگهی‌ها اجاره در شهر جدید پرند نشان می‌دهد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۵ متری در فاز یک آنرا با رهن ۶۵۰ میلیون تومانی عرضه کرده است. همچنن رهن یک واحد ۸۰ متری ۲۸۰ میلیون تومان، آپارتمان ۸۰ فاز ۵ با رهن ۷۰ میلیونی و اجاره ۳.۵ میلیون تومانی، واحد ۸۰ متری فاز یک با رهن ۳۵۰ میلیون تومانی و آپارتمان ۸۳ متری با رهن ۲۰۰ و اجاره ۴ میلیون تومانی فایل شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902673

دیگر خبرها

  • افزایش آمار اجاره اتاق های مجردی / ۵ متر ماهی ۳ میلیون!
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید