Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@01:43:32 GMT

دانش رباتیک آینده اشتغال را تهدید نمی کند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۶۱۰۹

دانش رباتیک آینده اشتغال را تهدید نمی کند

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در آئین تقدیر از مقام آوران تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ربوکاپ ژاپن که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: عده ای نگرانند که ربات ها و فعالیت های دانش بینان ممکن است در آینده جایگزین انسان ها شده و مشکل بیکاری را به وجود آورند در حالی که از راه دانش این علم ارزش افزوده ایجاد و در ادامه هم فرصت های شغلی فراوانی به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز در بسیاری از فعالیت های نظامی و امداد و نجات ناچار به جایگزینی ربات ها به جای انسان ها هستیم تا با سرعت بیشتر اقدام به ایمن سازی جامعه کنیم.
زاهدی با بیان اینکه امروزه بحث اصلی و شیوه های خاص نظام های حاکم جهان در امر توسعه متفاوت هستند، یادآور شد: برخی روش ها درون زا یا برون زا بوده و هر کشوری براساس داشته های خود تلاش دارد تا مسیر قابل قبول تری را برای دستیابی به توسعه طی کند.
به گفته وی، توسعه نسخه جهان شمولی نداشته اما می توان از آن به عاملی برای ارتقای همه شاخص های زندگی اعم از سیاسی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی تعبیر کرد.
وی با اشاره به اینکه دنیای امروز در ارتباط با توسعه مبتنی بر دانش و استفاده از پژوهش های علمی و به کارگیری منابع بر اساس دانش حرف واحدی دارد، گفت: تربیت نیروی انسانی نخبه در راس برنامه های توسعه کشورهای جهان قرار دارد و ایران نیز به طور طبیعی نمی تواند از این مسیر غافل بماند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به ظرفیت و توانمندی استادان و دانشجویان خود می توان به مرحله ای رسید که در حوزه تولید دانش در کشور حرف برای گفتن داشته باشیم و همانند سال های گذشته در مسابقات علمی مختلف از جمله رباتیک موقعیت های خوبی را در دنیا برای خود ایجاد کنیم.
زاهدی با بیان اینکه وظیفه ما بهره برداری از این دانش جهت تولید انبوه در امر توسعه است، اظهار داشت: امروز دیگر جهان بدون دستیابی به علم و تنها با تکیه بر تجربه نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد و باید برای دستیابی به آن مرزهای دانش را درنوردد.
تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رقابت های جهانی ربوکاپ ژاپن 2018 به مقام نخست دست یافت.
6101/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اشتغال امداد و نجات جهان دانشگاه آزاد اسلامی شاخص تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: حفر این تعداد چاه در اشتغال‌زایی و توسعه و رونق اقتصادی استان موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور، اظهار کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود بنابراین کار کردن ارزش بالایی دارد و کارگر باید احساس غرور کند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب کارگران از تحصیلات عالیه برخوردار هستند، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد، نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظامی برجسته است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متأثر از نگاه و رویکرد کارگران است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امید می‌رود که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: به لطف کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالفعل شده است، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به واحدهای آماده افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال نیروهای زیادی فراهم می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و افزود: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه چاه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار مؤثر است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، پس از درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

کد خبر 748557

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند