Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن کرمانشاه گفت: طبق آمار منتشر شده کرمانشاه جزء استان هاي ضعيف از لحاظ کسب و کار است و از اين نظر دومين استان کشور محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، کيوان کاشفي شامگاه شنبه در نشست نمايندگان استان با فعالان بخش خصوصي که در اتاق بازرگاني کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دلايل مختلفي باعث ايجاد اين ضعف شده که بي ثباتي و غيرقابل پيش بيني بودن قيمت ها به همراه بي ثباتي در مقررات و رويه هاي اجرايي ناظر بر کسب و کار از مهمترين آن هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: مفاسد مالي و اداري، موانع اداري کسب و کار، دشواري تامين مالي از بانک ها و برداشت هاي سليقه اي ماموران از قوانين و مقررات از ديگر علل وضعيت نامساعد کسب و کار در استان است.
کاشفي، ضعف دادگاه ها در رسيدگي به شکايات، رويه هاي غيرمنصفانه در دريافت ماليات، بي تعهدي طرف هاي قرارداد دولتي و خصوصي به ايفاي تعهدات و وجود انحصار، امتياز و يا هر نوع رانت به يک يا تعدادي از رقبا در بازار را از ديگر دلايل پايين بودن فضاي کسب و کار در استان عنوان کرد.
رئيس اتاق بازرگاني کرمانشاه در ادامه پيشنهاداتي را نيز براي برون رفت از وضعيت موجود در حوزه هاي مختلف ارائه کرد و گفت: در حوزه مالياتي مي توان اقدام هايي مانند اصلاح روند فعاليت هيات هاي حل اختلاف و اجراي مصوبه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي انجام داد.
وي تصريح کرد: در حوزه بانک ها نيز لازم است در خصوص عدم صدور اجرائيه وثائق بدون تصويب ستاد تسهيل و عدم مسدود کردن بخشي از تسهيلات پرداختي اقدام لازم صورت گيرد.
کاشفي همچنين خواستار تشکيل سريعتر کميته قضائي اقتصاد مقاومتي استان براي امکان طرح و حل مشکلات و تسريع در صدور احکام مربوط به فعالان اقتصادي و تعيين شعبه هاي خاص براي اين امر شد.
رئيس اتاق بازرگاني کرمانشاه يادآوري کرد: بخشودگي جرائم تامين اجتماعي و پذيرش ليست بيمه هاي واحدهاي بدهکار در حوزه تامين اجتماعي و عدم قطعي انشعاب بدون بررسي و تصويب در ستاد تسهيل در حوزه ادارات آب، برق و گاز از ديگر اقدام هايي است که مي توان براي حل مشکلات حوزه کسب و کار انجام داد.
وي در پايان اظهار داشت: تلاش براي جذب سرمايه گذار و تصويب منطقه آزاد قصرشيرين نيز از جمله کارهايي است که بايد به صورت جدي پيگيري شود.
استان کرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت و 2 هزار و 622 روستا و 32 شهر داراي بيش از 21 درصد نرخ بيکاري است.
7458/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌

علی شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : از ۶ حوزه دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه، ۵ حوزه تعیین تکلیف و منتخبین معرفی شدند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه که سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، یک نفر در دور اول انتخابات توانست با کسب ۲۰ درصد آرای صحیح مأخوذه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به رقابت حال حاضر چهار نفر از دواطلبان برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، تصریح کرد: افرادی (متولدین ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۵ به‌قبل) در دور دوم انتخابات می‌توانند رأی دهند که در دور اول در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه رأی داده باشند و یا در هیچ حوزه انتخابیه رأی نداده باشند.

وی در تفاوت انتخابات دور دوم با دور اول، گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برخلاف اول، انتخابات کاملا به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

شعبانی در خصوص تعداد شعب رأی و صندوق، گفت: ۶۴۵ شعبه اخذ رأی با یک‌هزار و ۹۰۰ صندوق الکترونیکی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای روز انتخابات آماده شده که ۵۴۵ حوزه از این تعداد شهری و ۱۰۰ حوزه در روستای است.

شعبانی از نیاز آموزش انتخابات الکترونیکی به کاربران و مردم سخن گفت و افزود: ۲ مرحله رزمایش و تمرینات میدانی انجام گرفته از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و به صورت حضوری در دانشگاه‌ها و مکان‌ها شلوغ آموزش لازم در رابطه با نحوه رأی‌گیری توسط صندوق الکترونیکی ارائه شده است.

وی اضافه کرد: تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌ماه با چهار راهبرد مهم مدنظر مقام معظم رهبری «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» در حوزه انتخابیه کرمانشاه فراهم شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است
  • تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • مسابقات سوارکاری استانهای شمال کشور در ساری
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران