Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@13:44:02 GMT

تاتوی لب ها چه عوارضی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۹۵۵۳

تاتوی لب ها چه عوارضی دارد؟

رکنا: تاتوی لب ها عوارض ناگواری را طی سال های آینده بر صورت افراد باقی می گذارد که شاید غیر قابل جبران باشد.

یک پزشک Doctor عمومی با بیان اینکه پدیده تاتو طی سال‌های اخیر تغییر ماهیت داده است در خصوص عوارض این پدیده توضیحاتی را ارائه کرد.

عباسی پزشک عمومی اظهار داشت: در گذشته تاتو برای نشان دادن تمایلات مذهبی و یا فرقه‌ای فرد انجام می‌شد اما امروزه از تاتو برای این کار کمتر استفاده می‌شود با گذشت زمان این پدیده با تغییراتی مواجه شده است افراد در جهت زیبایی اقدام به تاتوی روی خط لب، تاتوی خط چشم و تاتوی ابرو می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توجه داشت که انجام این کار از عوارضی برخوردار است که متاسفانه بسیاری از افراد جامعه بدون توجه به به مضرات آن اقدام به این کار می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: حس پشیمانی فرد بعد از انجام تاتو از طرح ایجاد شده و ماندگاری آن برای همیشه یکی از معضلاتی است که افراد پس از انجام تاتو با آن مواجه می‌شوند.

این پزشک عمومی با بیان اینکه آلرژی یکی دیگر از عوارض این پدیده است گفت: قرمزی و خارش پوست که بلافاصله بعد از انجام تاتو ایجاد می‌شود و یا حتی ممکن است سالها بعد ایجاد شود از جمله عوارض این پدیده بشمار می‌رود.

وی افزود: عفونت یکی دیگر از عوارض خطرناک تاتو است به‌طوری که اگر تاتو در محیطی غیر استریل و با وسایل غیر بهداشتی انجام شود می‌تواند بیماری‌های عفونی و انتقال آن را در پی داشته باشد، که از جمله این بیماری‌ها می‌توان بیماری خطرناک ایدز HIV که از طریق ویروس HIV منتقل می شود را نام برد.

عباسی در خصوص تاتوی لب توضیح داد: لب بافت حساسی است و احتمال بروز آلرژی در این بافت بیشتر بوده و علاوه براین به دلیل استفاده از رنگ قرمز احتمال بروز آلرژی در این بافت افزایش پیدا می‌کند.

این پزشک زیبایی با بیان اینکه امروزه در اکثر آرایشگاه‌ها تاتو را انجام می‌دهند گفت: به‌طور کلی تاتو یک پروسیجر آسیب زا به پوست و بدن بوده و تحریک کننده است و به‌صورت کلی پزشکان آن را تایید نمی‌کنند حال اگر این امر در شرایط غیر استریل و آلوده هم انجام شود عوارض بیشتری به همراه دارد.

تاتو در سال‌های اخیر به‌صورت چشم‌گیری در بین جوانان و بانوان رواج یافته است و بسیاری از این افراد بدون توجه به عوارض جبران ناپذیر این پدیده اقدام به انجام آن می‌کنند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت پزشک Doctor تاتو زیبایی ایدز HIV آلرژی بهداشتی پزشک زیبایی آینده بانوان حوادث عکس ایران دبیرستان معین دبیرستان فیلم پرونده زن حوادث تهران اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سردار ناصر فرشید، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باند با زیرنظر گرفتن افراد سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدامات بعدی را انجام می‌دادند.   وی با بیان اینکه این سارقان با ترفندهایی چون پرسیدن آدرس مسجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد او را جلب می‌کردند، افزود: این سارقان پس از جلب اعتماد این بانوان مسن در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات آنها می‌کردند.   فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اعضا این باند دو نفر مرد و یک زن بوده است افزود: اعضای این باند فرا استانی بوده و تاکنون به ۱۱ مورد سرقت اعتراف کرده اند.   فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدام ضربتی و دستگیری این باند سه نفره توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: به سادگی به افراد غریبه اعتماد نکنید.

دیگر خبرها

  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت