Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: شیخ علی ماهیگیر، شاعر و نویسنده اهل سنت هرمزگانی که امام جمعه برادران سنی مذهب روستای گهردو در سواحل مُکران را نیز برعهده دارد همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع)، همراه با جمعی از شعرای پارسی زبان، افطار را مهمان رهبر معظم انقلاب بود.

خبرگزاری شبستان-بندرعباس؛ همیشه در سال های گذشته در ماہ مبارک رمضان جلسه دیدار شاعران با رھبر معظم انقلاب را از سیما دنبال می کردم و از آن لذت می بردم و از توجه معظم له به شعر و ادبیات فارسی مسرور می شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امسال که این توفیق حاصل شد و از نزدیک با مقام معظم رهبری دیدار داشتم، از تسلط غیر قابل وصف ایشان به مباحث شعر و بویژہ نکته سنجی ایشان در این زمینه بی نھایت به وجد آمدم.

 

 

در گذشته نیز افتخار حضور در حسینیه امام خمینی(ره) و استماع فرمایشات گهربار رھبر فرزانه انقلاب در دیدارهای مختلف از جمله دیدار شرکت کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی در تھران داشته ام؛ اما این سفر از چند جھت برایم بسیار مھم و بی نظیر بود، حضور در محضر معظم له و اقتدا به ایشان در نماز جماعت مغرب و عشاء و بعد از آن نشستن بر سر سفرہ افطاری با معظم له از افتخارات بزرگی است که خداوند نصیب اینجانب کرد.

 

این دیدار قبل از غروب روز چھارشنبه ۱۴ رمضان محقق شد و رھبر فرزانه انقلاب به حضور شاعران رسیدہ و به ابراز احساسات آنان پاسخ دادند و از نزدیک با جمعی از شاعران مصاحفه و گفتگو نمودہ و شعرا کتاب ھای منتشر شدہ خود را تقدیم معظم له نمودند.

 

 

با فرا رسیدن اذان، شاعرانی که شرف حضور داشتند یکی از بھترین ساعات عمر خویش و از بھترین نمازھای جماعت را به امامت معظم له اقامه کردند و سپس با رهبری انقلاب بر سر سفرہ افطار نشستند.

 

این دیدار یکی از طولانی‌ترین دیدارهای مقام معظم رهبری با شعرا بود که حدود سه ساعت به طول انجامید، اما معظم له تا پایان با شور و نشاط و حوصله بالا، به ‌اشعار توجه می کردند و رهنمودهایی را نیز در این باره ارائه می فرمودند.

 

حضور شاعران پیشکسوت و مطرح كشور در كنار شعرای جوان و هم چنين حضور شاعران پارسی گویی از کشورهای ھندوستان، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و لبنان از نکات جالب توجه بود که به این محفل معنوی ادبی شکل و شمایل بین المللی دادہ بود و به جھتی نشانه ای از بالندگی و تجديد قوای شعر فارسی در جهان در دوره معاصر است كه همه اين ها در سايه توجهات نظام اسلامي به شعر و زبان فارسی به عنوان رشته پيوند ملتی سرزنده و بيدار است که به عنوان زبان دوم جهان اسلام خدمات فراواني برای بشريت داشته است.

 

 

چهارشنبه (۹خرداد) در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت، امام حسن مجتبی(ع)، جمعی از استادان زبان و ادب پارسی و شاعران جوان و پیشکسوت از اقصی نقاط کشور و حتی برخی از کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) دیدار کردند که شیخ علی ماهیگیر شاعر اهل سنت و مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) روستای گهردو شهرستان سیریک به نمایندگی از ادبا و شعرای هرمزگان در این دیدار حضور داشت.

 

علی ماهگیر، شاعر، نویسنده و امام جمعه اهل سنت  

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن مجلس نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان کانون های مساجد بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مسجد دولت امام خمینی قرآن کریم دیدار شاعران با مقام معظم رهبری شهرستان سیریک هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران ۱۴ اردیبهشت ماه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسین ابوترابی‌فرد و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • نتانیاهو همچنان رو به سراشیبی سقوط
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب