Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@14:16:29 GMT

مهلت ثبت نام برای کارت ملی هوشمند تمدید نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۰۰۹۳

مهلت ثبت نام برای کارت ملی هوشمند تمدید نمی‌شود

رکنا: سیف الله ابوترابی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که به طور تقریبی تاکنون ۴۰ میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند و ۴۳ میلیون نفر مراحل تکمیل ثبت نام را طی نموده اند.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در رابطه با روند ثبت نام کارت هوشمند ملی گفت: برنامه ریزی‌های سازمان ثبت احوال کشور بر این اساس بود که آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان آذرماه باشد، ولی به خواست دولت این مهلت حداکثر تا پایان سال جاری تمدید شد چرا که تعدادی هنوز نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند و کارت‌های قدیمی پس از این بازه زمانی بی اعتبار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف الله ابوترابی افزود: با توجه به اینکه بحث کاربردی کردن کارت‌های هوشمند ملی در دستور کار سازمان ثبت احوال کشور قرار گرفته است، تفاهم نامه‌ای میان سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد مبنی بر اینکه برای نقل و انتقالات اموال و املاک باید از کارت هوشمند ملی استفاده شود به امضا رسیده و در این زمینه افراد ملزم هستند ابتدا نسبت به تعویض کارت ملی اقدام کنند.

وی ادامه داد: کارت هوشمند ملی یک ضرورت رسمی و انکار ناپذیر است و برای کلیه کار‌های اجرایی باید از آن استفاده شود بنابراین افراد از همین حالا فرصت دارند نسبت به تکمیل مراحل ثبت نامی خود برای صدور این کارت اقدام کنند چراکه این مهلت زمانی به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

ابوترابی بیان داشت: هزینه ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی به نسبت سال گذشته هیچ تغییری نداشته و مدت زمانی که برای صدور نیاز است همانند گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ روز است.

وی خاطرنشان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که به طور تقریبی تاکنون ۴۰ میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند و ۴۳ میلیون نفر مراحل تکمیل ثبت نام را طی نموده اند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت قدیمی ثبت اسناد پایان سازمان ثبت احوال تمدید حوادث ایران عکس دبیرستان معین دبیرستان زن فیلم پرونده اخبار تهران حوادث تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تمدید مهلت  تکمیل اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی