Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@01:19:57 GMT

تداوم اعتراضات سراسری در اردن

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۱۶۷۰

تداوم اعتراضات سراسری در اردن

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، تظاهرات و اعتراض های مردمی برای چهارمین روز متوالی در اردن علیه قانون مالیات بر درآمد ادامه یافت.این درحالی است که چند روز پیش عبدالله دوم شاه اردن در اولین عقب نشینی خود در برابر خواست مردم، تصمیم دولت برای افزایش قیمت فراورده های سوختی در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دولت اردن تاکید کرده است که دیگر درباره قانون مالیات بر درآمد کوتاه نخواهد آمد و از موضع خود عقب نخواهد نشست.
در همین راستا، اعتراض های مردمی در اردن درخصوص قانون مالیات بر درآمد ادامه یافت و شب گذشته مناطق مختلف اردن شاهد تظاهرات اعتراض آمیز و لزوم کناره گیری دولت این کشور بود.در شهر امان پایتخت اردن، اعتراض کنندگان بار دیگر در نزدیک مقر نخست وزیری در منطقه میدان چهارم تجمع کردند. این تجمع تحت تدابیر شدید امنیتی در این منطقه انجام شد. منطقه الشمیسانی نیز شاهد تجمع اعتراض آمیز بود.

شرکت کنندگان در تجمع در نزدیک مقر نخست وزیری در جریان تلاش برای رسیدن به این مقر با نیروهای امنیتی درگیر شدند که این نیروها شماری از معترضان را بازداشت کردند.حاضران در این دو تجمع از دولت خواستند تا از سیاست های اقتصادی خود صرف نظر کند زیرا به گفته آنها باعث فقیر شدن مردم می شود.شرکت کنندگان همچنین خواهان از دستور کار خارج کردن پیش نویس قانون مالیات بر درآمد، افزایش نیافتن قیمت ها و بازنگری در سبک اقتصادی کشورشان شدند.

در استان الکرک در جنوب اردن نیز صدها نفر از اعضای تشکل های مردمی و حزبی و سندیکاها شنبه شب تحصن اعتراض آمیزی را جلوی استانداری الکرک برگزار کرده و تصمیات دولت را رد و خواهان کناره گیری آن شدند. آنها همچنین از پارلمان خواستند که پیش نویس قانون مالیات بردرآمد را رد کنند.

معترضان تاکید کردند: هرگونه کوتاهی سندیکاها درقبال خواسته های مردم اردن قابل قبول نیست. آنها همچنین با سردادن شعار روش کلی اقتصادی و سیاسی کشورشان را رد کردند.در استانهای اربد، المفرق و السلط نیز معترضان تجمع های مشابهی برگزار کردند.تجمع در استان السلط از میدان العین به سمت شهرداری برگزار شد و تجمع کنندگان خواهان کناره گیری دولت و انحلال پارلمان و محاکمه فاسدان شدند.

در استان الزرقاء نیز تشکل های مردمی تجمعی را در منطقه الهاشیمه در اعتراض به بالارفتن قیمت ها و قانون مالیات بر درآمد برگزار کردند. آنها خواستار اتخاذ سیاست های اقتصادی شدند که به نیازهای آنها و زندگی روزمره شان پاسخ دهد و شرایط اقتصادی شهروندان را رعایت کند.

معترضان همچنین لاستیک ها را در خیابان اصلی منطقه الهاشمیه آتش زدند و در منطقه جرش نیز اعتراض کنندگان جاده اربد به امان در نزدیک پل المصطبه را با آتش لاستیک بستند.معترضان اردنی شعار "مردم خواهان سرنگونی دولت هستند" سر دادند.در همین حال، سندیکاها بار دیگر بر لزوم خارج کردن پیش نویس قانون مالیات بر درآمد در پارلمان و تداوم اعتراضات تاکید کردند.

 اعتراضات از چهارشنبه گذشته با اعتصاب عمومی به درخواست سندیکاها شروع شد و این سندیکاها یک هفته به دولت برای از دستور خارج کردن پیش نویس قانون مالیات بر درآمد مهلت دادند.این اعتراضات جدید اندکی بعد از دعوت شاه اردن از دولت و پارلمان برای برگزاری گفت وگوی ملی فراگیر و منطقه ای برای رسیدن به یک چارچوب توافقی درخصوص پیش نویس قانون مالیات بر درآمد برگزار شده است.این دعوت بعد از آن صورت گرفت که نشست روسای سندیکاها با نخست وزیر اردن برای از دستور خارج کردن این پیش نویس قانون به نتیجه نرسید و خشم اردنی ها را به همراه داشت.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا اعلام کرد که شرکت گوگل ۲۰ نفر دیگر از کارمندان خود را به علت اعتراض به امضای قراداد تجاری این شرکت با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، گوگل در هفته اخیر ۵۰ نفر از کارمندان خود را به علت حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به قراداد تجاری گوگل با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است.

روز جمعه نیز گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد تعدادی از کارمندان معترض وارد برخی دفاتر این شرکت شدند و کار را مختل کردند. در متن بیانیه آمده است: این افراد به طور فیزیکی فعالیت کارمندان دیگر را مختل کردند و اجازه ندادند آنها به واحدهای ما دسترسی یابند. این امر نقض واضح سیاست‌های ما و رفتاری کاملاً غیرقابل قبول است.

این شرکت آمریکایی در آخر اشاره کرده بود تحقیقات جداگانه به اخراج ۲۸ کارمند منجر شد. گوگل اعلام کرد همچنان به تحقیق ادامه می‌دهد و اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد داد.

کارمندان گوگل که عضو کمپین «نه به فناوری برای آپارتاید» هستند، در بیانیه‌ای که در پلتفرم مدیوم منتشر شده، اعلام کردند چنین اقدامی انتقام جویانه است و برخی کارمندان که به طور مستقیم در اعتراضات روز سه شنبه در دفاتر گوگل شرکت نکرده بودند، جزو کارمندان اخراجی هستند. در بخشی از بیانیه آنها آمده است: کارمندان گوگل حق اعتراض مسالمت آمیز درباره شرایط و وضعیت کار را دارند.

معترضان اعلام کرده‌اند پروژه Nimbus از توسعه ابزارهای نظامی توسط رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند.طبق این قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری که در ۲۰۲۱ میلادی بسته شده، گوگل و آمازون سرویس‌های ابر رایانشی را برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند.

اعتراضات کارمندان گوگل پدیده‌ای جدید نیست. در سال ۲۰۱۸ میلادی کارمندان این شرکت موفق شدند گوگل را وادار کنند قراردادی با ارتش آمریکا به نام پروژه میون لغو کند.

کد خبر 6086000

دیگر خبرها

  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد