Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@17:28:05 GMT

افت 33درصدي مبادله چک در اقتصاد ايران

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۴۴۰۱

افت 33درصدي مبادله چک در اقتصاد ايران

خبرگزاري آريا - بر اساس آمارهاي رسمي، در فروردين ماه سال جاري، 6.7ميليون فقره چک مبادله شده است که از نظر تعداد 33درصد و از نظر ارزش 46.7درصد کاهش را نشان مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، بيش از 6.7ميليون فقره چک به ارزشي بالغ بر 466هزار ميليارد ريال در فروردين ماه ١٣٩٧، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 33.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2درصد و 46.8درصد کاهش نشان مي‌دهد. بر اين اساس، در فروردين ماه 1397در استان تهران حدود 2.2ميليون فقره چک به ارزشي حدود ٢6٣ هزار ميليارد ريال مبادله شد. در فروردين ماه سال جاري 50.6درصد از تعداد چک‌هاي مبادله‌اي کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوي مبادله شده است که به‌ ترتيب با 32.7درصد، 9.3درصد و 8.6درصد بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
همچنين 67درصد از ارزش چک‌هاي فوق در سه استان تهران (56.3درصد)، خراسان رضوي (5.6درصد) و اصفهان (5.1درصد) مبادله شده است که بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
در فروردين ماه ١٣٩٧، در کل کشور حدود 5.8ميليون فقره چک به ارزشي بالغ بر ٣٧6هزار ميليارد ريال وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 33.4درصد و 45.6درصد کاهش نشان مي‌دهد.
در ماه مورد گزارش، در کل کشور 85.8درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 80.8درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي وصول شد. در فروردين ماه ١٣٩٧، در استان تهران حدود 1.9ميليون فقره چک بـه ارزشي حدود ٢١5هزار ميليارد ريال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد 85.7درصد و از نظر ارزش 81.8درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي وصول شده است.
در ماه مذکور در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت تعداد چک‌هاي وصولي به کل چک‌هاي مبادله‌اي در استان، به ترتيب به استان‌هاي گيلان (90.4درصد) يزد (88.2درصد) و البرز، سمنان و کرمانشاه هر يک (87.4درصد) اختصاص يافته و استان‌هاي کهگيلويه و بويراحمد (76.9درصد)، کردستان (78.6درصد) و هرمزگان (80.6درصد) پايين‌ترين نسبت تعداد چک‌هاي وصولي به کل چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش مهر، در ماه مورد گزارش، در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت ارزش چک‌هاي وصولي به کل ارزش چک‌هاي مبادله‌اي در استان به ترتيب به استان‌هاي بوشهر(88.2درصد)، کرمانشاه (88.1درصد) و زنجان (85.9درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي آذربايجان غربي (64.4درصد)، سـمنان (67درصد) و هرمزگان (68.1درصد) کمترين نسبت ارزش چک‌هاي وصولي به کل ارزش چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای

امتداد - در معاملات امروز مرکز مبادله، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در معاملات امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۲۰۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

 

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد