Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت آمریکا باید بداند ملت فلسطین هرگز تسلیم باج خواهی آمریکا نخواهد شد.
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت آمریکا پیش نویس طرحی که کویت آن را به شورای امنیت بین الملل ارائه داد، وتو کرد، طرحی که کویت در آن حمایت بین المللی از شهروندان فلسطینی را که در نوار غزه به دست اسرائیل کشته می‌شوند، خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضع گیری غیر اخلاقی و نژاد پرستانه آمریکا قابل پیش بینی بود. همچنین این مسئله جدید نیست که نیکی هیلی نماینده آمریکا در شورای امنیت در این شورا تنها بماند و هیچ یک از کشور‌ها چه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و چه ده کشور عضو موقتی آن از او حمایت نکنند. مهم‌تر از آن این است که طرح دیگر آمریکا که جنبش حماس را محکوم و آن را مسئول رویداد‌های خشونت آمیز اخیر معرفی کرده بود، با شکست مفتضحانه‌ای مواجه شد.
عطوان نوشت: این نهایت وقاحت است که آمریکا رژیم اشغالگر اسرائیل را از کشتار‌هایی که به شهادت ۱۱۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰ هزار تن در نوار غزه انجامیده است، تبرئه کند و پیش نویس طرحی را ارائه دهد که جنبش حماس را محکوم می‌کند و آن را مسئول این کشتار‌ها می‌داند، بعد هم آمریکا می‌پرسد: چرا کشور‌های عربی و مسلمانان از ما بدشان می‌آید؟ چطور از ما انتظار دارند، حکومتی را دوست بداریم که از همه اقدامات تروریستی اسرائیل جانبداری و از تیراندازی نظامیان اشغالگر به سوی تظاهرات کنندگان بی سلاح که در سمت دیگر دیوار مرزی در اعتراض به محاصره شدید خود و اجرای برنامه‌هایی برای گرسنه نگه داشتنشان وهمچنین به منظور تاکید بر حق بازگشت به خانه هایشان، دست به تظاهرات زدند، حمایت می‌کند؟
عطوان در ادامه نوشت: چطور از ما می‌خواهند از این کشور بدمان نیاید؟ کشوری که با مسلمانانی که وارد آن می‌شوند، نژاد پرستانه رفتار و با بیشتر آن‌ها مانند تروریست‌ها برخورد و در فرودگاه هایش به بدترین شکل آن‌ها را تحقیر می‌کند و بدتر از آن قوانینی صادر و به موجب آن مهاجران غیر قانونی را بازداشت می‌کند و کودکانشان را از آن‌ها می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد کودکان خود را ببینند یا چیزی در باره آن‌ها بدانند.
مردم ما در نوار غزه به هیچ وجه تسلیم نخواهند شد و راهپیمایی‌های خود را که مجددا خوی وحشیانه و نژاد پرستانه اسرائیل و حامیان آن‌ها در آمریکا و برخی کشور‌های غربی را بر ملا کرد، ادامه خواهند داد؛ راهپیمایی‌هایی که آرمان عادلانه فلسطین را بار دیگر در صدر توجه و اهتمام جهان قرار داد و برای پایان دادن به چشم پوشی ها، سکوت و فریبکاری‌هایی که اسرائیل به زور تروریسم در صدد القای آن است، جان خود را در این فدا کردند.
نیکی هیلی نماینده نژاد پرستی و تروریسم آمریکا در شورای امنیت و شاگرد مخلص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یک سال پیش تهدید کرد، در صورتی که شورای امنیت به انتقادات خود علیه اسرائیل و مستندات آن در زمینه حقوق بشر ادامه دهد، از این شورا خارج خواهد شد. نمی‌دانیم چرا این تهدید خود را عملی نمی‌کند، دیگر همه دنیا از مواضع دولت آمریکا که مشوق نقض حقوق است، به تنگ آمده اند، به ویژه اگر قربانی از کشور‌های عربی و مسلمانان و به دست جلاد اسرائیلی باشد. روش‌های باج خواهانه آمریکا دیگر حتی از طرف نزدیک‌ترین متحدان اروپایی اش هم قابل پذیرش نیست و کشور‌هایی که در قبال تازه‌ترین باج خواهی‌های آمریکا یعنی اعمال مالیات برای صادرات و تولیدات آنها، مقابله به مثل کردند؛ اما متاسفانه تنها طرف‌هایی که تسلیم این باج خواهی‌ها می‌شوند، برخی کشور‌های حوزه خلیج (فارس) هستند.
عطوان نوشت: بادبادک‌های آتش زا که غیر نظامیان خلاق آن‌ها به سمت (اراضی اشغالی) شلیک کردند و مزارع گندم اسرائیل اشغالگر را در طرف دیگر مرز‌ها به آتش کشیدند، همچنین پاسخ فوری مردان مقاومت به بمباران هواپیما‌های اسرائیلی آن هم با بیش از ۱۵۰ خمپاره که شهرک نشینان را در شمال نوار غزه وحشت زده کرد، در واقع تبلور معادله‌ای قدیمی است که می‌گوید: این اراده آهنین مردم فلسطین در تداوم همه شکل‌های مقاومت است که تصمیم به مقابله یا آتش بس می‌گیرد.
اینکه معترضان فلسطینی برای تقدیر و تشکر از مواضع کویت در شورای امنیت به منظور حمایت از فلسطینیان و مخالفت با آمریکا و اسرائیل تروریست، پرچم‌های کویت را در مقابل اشغالگران مجهز به سلاح، بالا ببرند، بسیار زیباست و پیام محکمی به برخی کشور‌های عربی است که رژیم اشغالگر را متحد و حامی خود می‌دانند و به عادی سازی روابط خود با آن ادامه می‌دهند و پیکان‌های سمی خود را به سوی غیر نظامیان و قربانیان بی سلاح نشانه می‌گیرند. مردم فلسطین موضع گیری شرافتمندانه کویت را پاس می‌دارند و همزمان با آن هزاران نفر از آن‌ها در مراسم خاکسپاری رزان اشرف نجار مشارکت می‌کنند؛ زن شهید و پزشک جوانی که در راه انجام وظیفه و رسیدگی به زخمی شدگان گلوله‌های اسرائیل، جان خود را از دست داد.
عطوان در پایان نوشت: بگذارید آمریکا در حمایت از کشتار‌های تروریستی اسرائیل از حق وتوی خود استفاده و از رژیم اشغالگر و جنایت‌های آن حمایت و معامله قرن را صادر کند؛ اما باید بداند که این مردم به هیچ وجه تسلیم نخواهند شد. آیا آمریکا از مزدوران خود در ویتنام حمایت نکرد؟ آیا کوبا را بیش از ۵۰ سال محاصره نکرد؟ آیا با پذیرش شکست، عراق را ترک نکرد؟ آیا برای خروج ایمن خود از افغانستان به طالبان متوسل نشد؟ آیا پس از تهدیدات تو خالی کره شمالی با دکمه هسته‌ای اش برای درخواست مذاکره با آن کشور شتابزده به سوی آن نرفت؟
ملتی که شصت شهید و سه هزار زخمی در یک روز تقدیم و در دل دشمنانش ترس و وحشت ایجاد می‌کند و همه جهانیان را برای حمایت از آرمان خود بسیج می‌کند و غبار ظالمانه فراموشی را از چهره آنان می‌زداید، قطعا پیروز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ملت فلسطين تسليم باج خواهي آمريکا کويت شوراي امنيت شهيد زخمي اسرائيل عراق کره شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، صنعا پایتخت یمن امروز شاهد برپایی بزرگترین تظاهرات دانشجویی جوانان یمن در حمایت از ملت فلسطین با عنوان «نسل وعده آخرت» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها توصیف کردند.

جوانان یمنی در این راهپیمایی همچنین مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل کشی غزه را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.

در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیشب با صدور بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازیستی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم/ رژه خودرویی در شیکاگو آمریکا در حمایت از غزه
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • بازداشت بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است