Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی: متاسفانه کودکان و نوجوانان به ویژه در مقاطع متوسطه نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی فاصله دارند و به‌دنبال طرح‌های ترویجی هستیم تا بتوانیم آنان را با کتاب آشتی دهیم. ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام عباس دانشی صبح امروز در دیدار "مولوی"، معلم فعال عرصه کتاب‌خوانی با اشاره به  طرح اجرا شده توسط این معلم اراکی اظهار داشت: فعالیت مولوی در مدارس اراک بسیار ارزشمند است و خواندن کتاب‌های مفید توسط دانش آموزان، موفقیت‌هایی است که این شخص به آن دست یافته که نیازمند توجه و عنایت بیشتر مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره کل کتاخانه‌های عمومی آماده همکاری همه جانبه با مدارس و موسسات فرهنگی است و امروزه نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و کارهای تشویقی در حوزه کتاب‌خوانی هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: همه نهادهای دولتی و غیردولتی با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در ارتباط هستند و تقویت همکاری‌های بین دستگاه‌های فرهنگی سبب ارتقای سرانه مطالعه در سطح جامعه می‌شود.

دانشی بیان کرد: متاسفانه کودکان و نوجوانان به ویژه در مقاطع متوسطه نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی فاصله دارند و به‌دنبال طرح‌های ترویجی هستیم تا بتوانیم آنان را با کتاب آشتی دهیم.

معلم فعال عرصه کتاب‌خوانی هم در این دیدار با اشاره به تشریح طرح اجرا شده در مدارس شهر اراک گفت: ما در آغاز سال تحصیلی، 66 عنوان کتاب مفید از نویسندگان مطرح را به دانش آموزان معرفی می‌کنیم و هر یک از دانش‌آموزان که بتواند کتاب بیشتری بخواند، نمره مستمر و امتیاز بیشتری به وی تعلق می‌گیرد.

حسن مولوی با اشاره به استقبال چشمگیر دانش‌آموزان مدارس امام علی(ع) و شاهد اراک، گفت: از زمان اجرای این طرح تا کنون بیش از هزار عنوان کتاب توسط دانش آموزان مطالعه شده و در همایشی از نفرات برتر کتاب‌خوان تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: تقویت فن بیان و افزایش روحیه اعتماد به نفس از اهداف دیگر این طرح است، دانش‌آموزان پس از مطالعه کتاب ملزم هستند که در مدت پنج دقیقه خلاصه کتاب را در کلاس درس ارائه کنند و فیلم ضبط شده ارائه دانش‌آموزان موجود است.

معلم فعال عرصه کتاب‌خوانی با اشاره به اجرای طرح تابستانه گفت: به‌دنبال جذب دانش‌آموزان در ایام اوقات فراغت هستیم و با گسترش شبکه کتابخوانان، علاوه‌ بر ارتباط مستمر با دانش‌آموزان امیدوار هستیم 400 جلد کتاب تا پایان فصل تابستان امسال مطالعه شود.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی