Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز قدس بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش ایسنا،  بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به شرح زیر است:

«روز قدس نشان‌دهنده‌ صف‌بندی حق و باطل و صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است». رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)

بیش از نیم قرن از یک تجربه تلخ در حیات جامعۀ بین المللی می‌گذرد. در این مدت صدای عدالت خواهی و ظلم ستیزی جمعی از مسلمانان در سرزمین مقدس فلسطین، همواره منادیان حقوق بشر و آزادی خواهان جهان را مخاطب قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واقعیت های روابط بین الملل و اقدامات سازمان های بین المللی در این مدت طولانی نشان داد که روح آزادیخواهی و عدالت طلبی در جهان هنوز نتوانسته عرصه را بر جنگ خواهان و استعمارگران تنگ کند.

مجمع جهانی صلح اسلامی که با گفتمان «صلح عادلانه» و با همراهی جمع گسترده ای از نخبگان انقلاب اسلامی و آزادی خواهان جهان در راستای آرمان های بزرگی چون، صلح، عدالت، امنیت و حفظ کرامت انسانی مشغول به فعالیت است و همواره بی عدالتی ها و نقض صلح و کرامت انسان ها در گوشه و کنار عالم را به سازمان های بین المللی یادآور می شود، این بار و در سالروز حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین اعلام می‌دارد:  ملت فلسطین، قربانی مستمر تجاوزگری و سیطره هژمون جهانی شده است و ضمن هشدار پیامدهای این فجایع بر صلح، عدالت و امنیت بشری، از تمام آزادی خواهان و سازمان های بین المللی درخواست می کند به اوضاع اسفبار این روزها در سرزمین فلسطین و به ویژه نوار غزه توجه ویژه ای داشته باشند.

این مجمع معتقد است؛ امروزه جهان شاهد فجیع ترین اقدامات ضدبشری از سوی نظام سلطه (آمریکا، رژیم صیهونیستی و ...) در نقاط مختلف از جمله در فلسطین است. امروز در نوار غزه مردم غیرنظامی و بیگناه از حقوق اولیه خود برای حیات و دسترسی به امکانات اولیه زندگی محروم‌اند و از دسترسی به کاروان های امدادی منع می شوند. دولت امریکا با انتقال غیرقانونی سفارت خود به بیت المقدس نیز، زمینه های درگیری در این منطقه بحران زده را بحرانی‌تر کرده است. جنایات جنگی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و به ویژه نوار غزه شدت گرفته است و همه این اقدامات بدون حمایت نظام سلطه غیرممکن می باشد.

از این رو؛ با توجه به حوادث مختلف منطقه‌ای و جهان اسلام از جمله اقدام غیرقانونی امریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس و اهتمام  به نابودی هویت اسلامی فلسطین و همچنین سرکوب گستردۀ فلسطینیان در تظاهرات معروف به روز بازگشت و محاصره همه جانبه نوار غزه، مجمع جهانی صلح اسلامی اعلام می‌کند: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که با درایت و هوشمندی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در سال 1358، روز جهانی قدس نامیده شده، نماد وحدت مسلمانان و دفاع از اسلام و مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به ویژه نوار غزه است و از همگان برای حضور در این رخداد عظیم بین المللی دعوت به عمل می آورد.

مجمع جهانی صلح اسلامی از همگان می خواهد، ضمن احترام به فرهنگ ها، ارزش ها و ادیان الهی و تلاش برای پیگیری صلح عادلانه و حفظ کرامت انسانی در همه نقاط جهان، اقدام دولت امریکا در انتقال غیرقانونی سفارت به بیت المقدس را محکوم کنند، و دولت آمریکا را مجبور کنند که از پشتیبانی اقدامات غیرانسانی و ترور غیرنظامیان در فلسطین و جاهای دیگر بپرهیزد و در مقابل ساز و کارهای بین المللی که جهت صیانت از حقوق ملت های تحت ستم فعالیت می کنند، دست انداز ایجاد نکند.

بدون تردید وعده ی الهی در نابوی ظلم و ستم، خلل ناپذیر و حقیقت است و دور نیست زمانی که به مدد خداوند، اتحاد، مقاومت و تلاش ملل مظلوم، سایۀ ظلم و بی عدالتی از جهان محو گردد.

مجمع جهانی صلح اسلامی

خردادماه 1397

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان

نشیب نامین، رییس اجرایی مرکز مسلمانان رواندا در گفتگو با خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه اسرائیل در ماههای اخیر مهم ترین بازیگر بحران ساز منطقه خاورمیانه بوده است، اظهار داشت: در طول تاریخ چندین دهه ای مناقشه میان اسرائیل و مردم فلسطین هیچ گاه شرایط مانند وضعیت کنونی، خطیر و هزینه ساز نبوده است. مردم مسلمان فلسطین بیش از هر وقت دیگری نیازمند سیاست و دوراندیشی کشورهای مسلمان هستند. کشورهایی که برای تحقق اهداف همگرایانه خود سازمان ها و نهادهای منطقه ای میان خود به وجود آورده اند.
نشیب نامین ادامه داد: اما سازوکارهایی که دولتهای اسلامی از طریق نهادهای همکاری ایجاد کرده اند، تاکنون اقدام عاجلی برای جلوگیری از اقدامات نظامی اسرائیل به عمل نیاورده است. این در حالی است که در سیاست خارجی کشورهای اسلامی باید ارزشهای دین اسلام معیار باشد نه گرایش ها. امروزه با توجه به توانمندی امت اسلامی و فقدان وحدت در جهت گیری سیاسی دولت های اسلامی، امت اسلامی بر سر دوراهی قرار گرفته است، به طوری که یا وحدت و همبستگی اسلامی را ایجاد و بر استمرار و عملیاتی شدن آن متمرکز شوند یا منافع ملی و سرزمینی خود را ترجیح دهند.
او با بیان اینکه ترجیح منافع سیاسی نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت، افزود: برای عملیاتی شدن وحدت امت اسلامی و وحدت در سیاستگذاری دولت های اسلامی می توان انگیزه ها وزمینه های متعددی را مطرح کرد. اما در حال حاضر هیچ انگیزه ای بالاتر از موضوع فلسطین مطرح نیست. زیرا شکست مردم فلسطین و پیروزی اسرائیل در بیرون راندن مردم مسلمان از سرزمین شان معنایی جز شکست همه کشورهای جهان اسلام ندارد.
نشیب نامین ادامه داد: هر یک از کشورهای مسلمان منافع خود را در افزایش توان سیاسی و اقتصادی و در نتیجه نفوذ و دامنه قدرت خود می بینند اما این امر چگونه می تواند اتفاق بیفتد در حالی که در منطقه و جغرافیای منحصر به خودشان، اسرائیل می تواند تا این اندازه نفوذ کند و به اهداف اشغالگرانه اش بپردازد. بنابراین کشورهای مسلمان راهی ندارند جز اینکه زیر پرچم توحید اسلامی جمع شوند و از قرآن و عترت تاسی کنند. این وجهی از وجوه اندیشه اسلامی است؛ که نه به دلیل فشارهای پیرامونی همچون منافع سرزمینی و اقتصادی بلکه به دلیل پایه های ایدئولوژیکی آن تحقق پذیر است.
 

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • قدردانی حماس از تجمعات مردمی در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل / حمایت میلانی‌ها از فلسطین در هوای بارانی
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/ حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی