Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:52:13 GMT

نسل چهارم ملکه زنبورعسل در اردبیل پرورش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۷۷۱۶

نسل چهارم ملکه زنبورعسل در اردبیل پرورش می یابد

خلیل نیکشاد روز یکشنبه در آئین معارفه معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان افزود: ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل اردبیل از مراکز فعال در عرصه پرورش زنبور عسل محسوب شده و اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی ارزشمندی در آن صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه استان اردبیل قطب تولید زنبورو محصول عسل بویژه از نوع 'عسل سبلان ' می باشد، اظهارکرد: انجمن ملی زنبورعسل کشور در استان مستقر بوده و 16 کارخانه بسته بندی عسل نیز در آن فعال می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، استان اردبیل همچنین در زمینه اصلاح ژنتیک گونه های دامی اقدام های مهمی انجام می دهد، ایستگاه گوسفند نژاد مغانه جعفرآباد با قدمت 58 سال و مرکز ملی پرورش شتر دوکوهانه جعفرآباد مغان از جمله مراکز تحقیقاتی معتبر بوده و به عنوان ذخیره ژنتیکی غنی محسوب و می بایست برای نسل های آینده حفظ و حراست شوند.
نیکشاد گفت: صنعت دامپروری استان اردبیل رتبه 9 کشوری را دارا بوده و در صورت سرمایه گذاری مناسب می تواند در این بخش گام های توسعه ای بیشتری نیز داشته باشد.
وی همچنین اضافه کرد: این استان در پرورش گاومیش رتبه 3 کشوری، در گوسفند رتبه 7 کشوری ، در گاو آمیخته رتبه13 کشوری و در گاومیش رتبه 15 کشوری را دارا می باشد.
به گفته وی، 12 کارخانه تولید خوراک دام با ظرفیت اسمی سالانه 264 هزار تن و ظرفیت عملی 231 هزار تن فعال بوده و 53 تشکل مربوط به بخش دامپروری نیز در آن مشغول فعالیت می باشد.
در این آیین ضمن قدردانی از زحمات مهندس معرفت آذری، مهندس نوبخت اژدری به عنوان سرپرست جدید معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان معرفی شد.
6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان اردبیل خوراک ژنتیک سرمایه گذاری صنعت تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله حسینعلی ثانی پنجشنبه شب در آئین بزرگداشت روز معلم و تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان با بیان اینکه، آموزش و پرورش شهرستان رامسر تلاش کرد تفکر جدیدی در مدیریت ادارات رقم بزند، گفت: در آموزش و پرورش حکمرانی حکیمانه را عملیاتی کردیم که اولین نکته در این بخش نگاه تیمی بوده است.

وی با اظهار اینکه، در حکمرانی حکیمانه آموزش و پرورش را از جناح بندی جدا و مطابق دستورات مقام معظم رهبری عمل کردیم تا از حاشیه دور شویم، گفت: جهت تعالی و رشد آموزش و پرورش از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کردیم و عدالت آموزشی را در دستور کار قرار دادیم.

ثانی افزود: اعتماد مردم را به عنوان الگو قرار دادیم که ۶ اردیبهشت سال قبل در کانون امین گزارش دادم ۱۰۰ رتبه برتر کشوری و استانی کسب کردیم و در سال جاری ۱۷۶ رتبه برتر کشوری و استانی داریم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش شهرستان رامسر با حمایت مدیر کل در پروژه مهر با تلاش مسئولان و خیران فضا، تجهیزات و نیروی انسانی برای اول مهر آماده شد که رتبه اول استان را کسب کردیم و شورای آموزش و پرورش برتر استان مازندران شد.

وی افزود: در ارزیابی کل استان در ۳۳ شهرستان در همه حوزه‌ها رتبه اول استان را کسب کردیم و تلاش کنیم آموزش و پرورش قوی داشته باشیم که حتماً ایران قوی داشته باشیم.

کد خبر 6095440

دیگر خبرها

  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام