Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@02:27:08 GMT

سازمان حقوق بشر برود به جهنم

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۹۴۲۲

رویداد۲۴-رودریگو دوترته رئیس جمهور جنجالی فیلیپین در پاسخ به گزارش انتقادی سازمان ملل از وضع حقوق بشر در این کشور خطاب به آنها گفت: بروید به جهنم. دوترته به دلیل سیاستهای خشونت آمیز در تنبیه و مجازات افراد بزهکار و متخلف به شدت مورد اعتراض محافل حقوق بشری است. به گزارش ایران آنلاین به نقل از رویترز، دوترته با لحنی هشدار آمیز گفت که دستگاه قضایی در این کشور مستقل هستند و شما حق دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل را ندارید

پیش از این نشریه تایم به او لقب "تنبیه گر" داده و سازمان‌های حقوق بشری نیز او را با گروه خشن "جوخه مرگ داوائو" مرتبط و نیز مسئول کشتارهای خارج از روند قضائی ِ قاچاقچیان مواد مخدر می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌دنبال انتقاد کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل درباره این‌که مرگ‌های فراقضائی و خارج از روند دادگاه بعد از انتخاب او افزایش پیدا کرده‌است، دوترته تهدید کرد که از سازمان ملل خارج می‌شود و با چین و کشورهای آفریقایی سازمانی جدید تشکیل می‌دهد.

رودریگو"رودی" روا دوترته معروف به دیگونگ، شانزدهمین رئیس جمهور فیلیپین است.

رودریگو دوترته متولد 28 مارس(فروردین) 1945 و یک وکیل فلیپینی است که در سال 2016 به ریاست جمهوری رسید.

او اولین نفر از میندانائوست که به این پست دست پیدا کرده‌است.میندانائو دومین جزیره بزرک فیلیپین در جنوب این کشور است.همچنین نام یکی از سه گروه جزیره فیلیپین است.

دوترته پیش از این به مدت هفت دوره شهردار داوائو سیتی مرکز جزیره‌اش بوده و یکی از رکوردداران عنوان شهردار در فیلیپین است.طول کل دوره شهردار بودن دوترته بیش از 22 سال است.

او در مقام جانشین شهردار و نماینده کنگره جزیره‌اش نیز فعالیت کرده‌است.دوترته بعد از انقلاب قدرت مردم در سال 1986 به‌عنوان معاون شهردار منصوب شد.او در سال 1988 برای عنوان شهردار کاندیدا و پیروز شد و تا سال 1998 شهردار بود.سپس به دلیل محدودیت در اجازه حضور در این پست کاندیدای نمایندگی مجلس نمایندگان شد و به عنوان نمایندگی ایالت اول شهر داوائو دست پیدا کرد.سپس در سال 2001 دوباره کاندیدای پست شهردار داوائو شد و برای بار چهارم عنوان شهردار را از آن خود کرد.او در سال 2004 و 2007 نیز دوباره انتخاب شد.

رودریگو دوترته اولین شهردار در فیلیپین بود که به گروه بومی لوماد و مسلمانان به طور رسمی اجازه داشتن نماینده را با انتخاب آنها به عنوان معاون شهردار و حضور در دولت محلی داد.

نگارش و تنظیم اصلاحیه حکم ضد تبعیض از کارهای او در پاسخ دریافت کرده بود.

او در سال 2010 بعد از شهردار شدن دخترش سارا دوترته کارپیو به عنوان جانشین شهردار منصوب شد.

در دوران ریاست جمهوری فیدل راموس، جوزف استرادا،گلوریا ارویو و بنینیو آکینوی سوم به دوترته چهار بار وزارت کشور پیشنهاد شد اما او هر چهار بار این پیشنهاد را رد کرد.

دوترته همچنین در سال 2014 کاندیدای جایزه جهانی شهرداران را رد کرد و گفت: "صرفا کارم را انجام داده‌ام". این جایزه را یک هیات بین‌المللی شهرداران برجسته اهدا می‌کند.

از دیگر جایزه‌هایی که به خاطر فعالیت‌هایش در دوران شهردار بودن به او اهدا شد و دوترته نپذیرفت می‌توان به جایزه انجمن آمریکایی سرطان و جایزه ضد دخانیات سنگاپور در سال 2010 اشاره کرد.

با حمایت دوترته شورای شهر حکم شماره 1627 را اصلاح کرد و بدین‌ترتیب فروش، ارائه، نوشیدن و مصرف مردن نوشیدنی‌های الکلی از یک نیمه‌شب تا 8 صبح روز بعد ممنوع شد.حکم شماره 39 نیز برای کاهش سرعت مجاز همه وسائل نقلیه موتوری در شهر داوائو با هدف بالابردن امنیت شهروندان و نظم توسط دوترته امضا و اجرا شد.

در طی سال‌های 1985 تا 2000 بنا به گزارش‌های دوترته نرخ جرم و جنایت در شهری که شهردارش بود به شدت کاهش پیدا کرد.
دوترته به خاطر اظهارات تند و جنجالی‌اش به ترامپ فیلیپین معروف شده‌است.

منابع ،افراد و گروه‌های مختلف به خصوص مطبوعات و رهبری پلیس ملی فیلیپین در دولت آکینو از رودریگو دوترته و تاثیر و صحت سیاست‌هایش به شدت انتقاد می‌کنند.

رودریگو دوترته در انظار اعلام کرده وقتی در دانشکده حقوق درس می‌خواند به یک دانشجو که او را مسخره می‌کرده و آزار می‌داده شلیک کرده‌است.قربانی دوترته زنده ماند و دوترته نیز در نهایت توانست درسش را تمام کند.

سی‌ام ماه مه(اردیبهشت) 2016 شانزدهمین کنگره فیلیپین دوترته را بعد از رای‌اوردن در انتخابات ، رئیس‌جمهور منتخب فیلیپین اعلام کرد.

رودریگو دوترته در سن 71 سالگی بعد از سرجیو اوسمانیا،رئیس‌جمهور پیشین لقب پیرترین رئیس‌جمهور فیلیپین را به‌خودش اختصاص داد.

دوترته محل فعالیت‌های کاری‌اش را بین مانیل و داوائو تقسیم کرده و در هر شهر سه‌ روز حضور دارد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد

امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در دیدار با سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در بیروت گفت که اگر حزب الله نبود، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از خاک لبنان را مورد تجاوز قرار می‌داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در سفر به بیروت با سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار اظهار داشت: اگر حزب الله نبود، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از خاک لبنان را مورد تجاوز قرار می‌داد و در صورت پیروزی، این اتفاق به قدرت یافتن اسرائیل منتهی می‌شد. در حالی که امروز رسوایی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در برابر حزب الله موجب تضعیف جایگاه این رژیم در منطقه و امیدواری نیروهای انتفاضه در فلسطین شده است.

امین انصاری گفت: حزب الله با نیّات الهی و خالصانه و بر اساس مبانی اسلامی و شیعی تشکیل شده و باید توجه داشت که فعالیت‌های آن صرفاً نظامی نیست. امروزه حزب الله فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در لبنان انجام می‌دهد و هزاران نفر را با تفکر اسلامی و انقلابی پرورش داده و مانعی جدی برای تبلیغ و جذب گروه‌های تکفیری شده است. یکی از شعارهای انقلاب اسلامی نیز حمایت از مستضعفان و آزادی خواهان جهان در برابر مستکبران بوده و این شعارها و آرمان‌ها محدود به مردم ایران نیست.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود اجتماع نیروهای مخلص و فداکار لبنان زیر خیمه حزب الله و تبعیت آنان از سید حسن نصرالله که او هم خود را تابع فرامین ولی فقیه می‌داند، موجب وحدت، انسجام و اقتدار آنان شده است و اگر حزب الله نبود، این ظرفیت‌ها به اندازه کنونی به ثمر نمی‌رسید.

انصاری در ادامه به تبیین حقوق بشر آمریکایی و نام‌گذاری هفته حقوق بشر آمریکایی توسط مقام معظم رهبری پرداخت و گزارشی از اقدامات سازمان جوانان حقوق بشر در حوزه حقوق بشر آمریکایی را ارائه کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان ضمن اشاره به جنایات آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی سخنان راهبردی و ارزشمندی داشتند و ایشان پیشنهاداتی ارائه دادند که مورد توجه و استقبال انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر قرار گرفت.

انصاری پیش از دیدار با رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با دکتر مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و حجت الاسلام و المسلمین سید کمیل باقرزاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

صفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • پاس تونی کروس زبانم را بند آورد!
  • توخل: رسیدن به فینال امکان‌پذیر است/ کیم بیش از حد طمع کرد
  • گزارش زنده: بایرن مونیخ ۰-۰ رئال مادرید
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد