Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@15:20:47 GMT

هوای یزد ناسالم است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۰۲۳۳

هوای یزد ناسالم است

کارشناس ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان یزد گفت: هوای یزد ناسالم است.

«سید مصطفی میرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا  با اشاره به افزایش غلظت هوای استان یزد، اظهار کرد: وضعیت هوای یزد از نظر شاخص های کیفی در شب گذشته در وضعیت ناسالم قرار داشت به طوری که شاخص کیفی هوای شب گذشته 155 و هم اکنون با مقدار 104 روندی افزایشی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد علل افزایش غلظت هوای استان در هفته جاری افزود: کانون آلودگی شب گذشته داخلی و ناپایدار بوده است در حالی که منشا آلودگی چند روز پیش گرد و خاک های متصاعد شده از دشت کویر، سمنان و اصفهان بوده است.

کارشناس ایستگاه های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان یزد در مورد کانون های تولیدکننده آلودگی استان یزد، گفت: کانون تولیدکننده آلودگی و افزایش غلظت هوا در استان در فصول مختلف متفاوت است و اولین عامل آلوده کننده اقلیم استان یزد بوده که به دلیل پوشش ضعیف گیاهی به وجود امده است .

میرزاده اراضی کشاورزی خشک و از رونق افتاده را دومین عامل آلودگی استان یزد مطرح و افزود: این اراضی به علت خاک دست کاری شده عامل مهمی در تولید گرد و خاک استان هستند البته معادن و اراضی صنعتی نیز به نوبه خود منبع افزایش غلظت هوای استان محسوب می شود.

میرزاده در رابطه با اشکذر، میبد، یزد و اردکان به عنوان آلوده ترین شهرستانهای یزد گفت: بادهای غالب استان از سمت شهرستان های غربی و شمال غربی می وزد و این استان ها نیز تمامی کانون های تولیدکننده گرد و خاک را دارند.

وی در مورد لازمه استفاده مسافران از سامانه «پایش هوای کشور» نیز همزمان با آغاز مسافرت های تابستانه گفت: این سامانه وضعیت هوای استان و کشور از نظر غلظت شاخص های کیفی هوا طبق استاندارد جهانی آن نشان میدهد و علاوه بر حالت کلی وضعیت هوا، غلظت هوا در هر ایستگاه را نیز بیان می کند .

این مسئول در پایان افزود: خوشبختانه وضعیت استان یزد در شاخص های کیفی هوا به ویژه گازهای آلوده کننده وضعیت مساعدی داشته و تنها در دو مورد ذرات معلق   pm10 و   pm2.5 دارای آلودگی های مقطعی و ناپایدار است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۶۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه رباط‌کریم با شاخص ۱۴۴ و قرچک با شاخص ۱۰۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۹۶، باغستان شهریار با شاخص ۶۸، پارک رازی با شاخص ۵۷، پاسداران با شاخص ۹۱، پاکدشت با شاخص ۹۴، پردیس با شاخص ۵۸، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۹، پیشوا با شاخص ۷۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۷، چشمه با شاخص ۵۳، دانشگاه تهران با شاخص ۶، دماوند با شاخص ۶۷، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، سلامت با شاخص ۹۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۷، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۵، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۵۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶، شهریار با شاخص ۵۷، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۶، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۵، ملارد با شاخص ۶۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۷، ورامین با شاخص ۷۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۳۴، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۶، ژئوفیزیک با شاخص ۴۷، سرخه‌حصار با شاخص ۲۹، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۹، علم و صنعت با شاخص ۳۲، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۴۴، لواسانات با شاخص ۲۶، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750692

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی