Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار و اعضای شورای شهر با علوی نماینده مردم شهرستا‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند. ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج ظهر امروز با علوی نماینده مردم شهرستا‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی دیدار و در مورد حل مشکلات و معضلات شهری گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بحران کمبود قیر در شهرداری تا نارضایتی شهروندان سنندجی

رئیس شورای شهر سنندج در این دیدار با اشاره به مشکلات پیش‌روی ادامه بلوار اسلام‌آباد سنندج اظهار داشت: تاکنون چندین میلیارد تومان برای این بلوار هزینه شده اما متأسفانه به‌دلیل اینکه ادامه این پروژه به کانون اصلاح و تربیت ختم می‌شود، ناقص مانده است.

جلال شریعتی افزود: شهرداری براساس قانون به‌دنبال ارائه خدمت به شهروندان بوده و انتظار داریم دستگاه‌های حاکمیتی، ادارات و خود مردم با این مجموعه همکاری کننند تا پروژه‌های عمرانی دچار مشکل نشود.

وی گفت: همچنین عدم همکاری و همراهی اوقاف کردستان به معضل اساسی تبدیل شده و علی‌رغم اینکه بیشتر از 30 درصد از اراضی سطح شهر سنندج اوقافی بوده و برای آن اداره سبب ایجاد درآمدزایی می‌شود اما سئوال اینجاست اوقاف چه خیر و خدماتی به مردم ارائه می‌دهد؟!

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: اوقاف از شهرداری سنندج مطالبه دارد و شهرداری هم محکوم شده اما ضروری نبود که بلافاصله حکم را اجرا و حساب‌های شهرداری را مسدود کنند، انتظار داریم که متولیان این حوزه در برابر حفظ نظم، امنیت و آرامش شهر ما را همراهی کنند.

وی اضافه کرد: بارها با مسئولان اوقاف جلساتی برگزار کرده‌ام اما متأسفانه گوش آنها به مشکلات شهرداری سنندج بدهکار نیست.

شریعتی با بیان اینکه خود اوقاف مروج تخلف در سطح شهر است، افزود: آنها با بهانه احداث دارالقرآن، چندین دهنه مغازه تجاری نیز می‌سازند و اگر به‌دنبال درآمدزایی هستند، که ما تکلیف خود را بدانیم، همچنین در مسیر اسلام‌آباد ساختمان آنچنانی احداث می‌کنند بدون اینکه از شهرداری پروانه‌ای گرفته باشند.

وی با بیان اینکه در ناوگان حمل و نقل شهری به‌شدت با مشکل مواجه هستیم، خطاب به علوی اظهار کرد: قرار بر این بود سازمان شهرداری‌های کل کشور 25 دستگاه اتوبوس و 15 دستگاه مینی‌‌بوس را به شهرداری سنندج اختصاص بدهد، اما متأسفانه این سهمیه به‌دلیل بی‌توجهی مدیران وقت، از بین رفت و انتظار داریم که مجداداً پییگری شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شهرداری سنندج در سال‌جاری به دلیل نبود قیر، تاکنون شروع به آسفالت معابر و کوچه نکرده و بسیاری از ساکنان محلات، شهرک‌ها و کوچه‌ها با کمک و واریز همیاری خودشان، زمینه انجام کار فراهم نشده و مردم به‌شدت گله‌مند هستند.

قانون نظام صنفی اصلاح شود

عضو شورا و نائب رئیس شورای شهر سنندج اظهار داشت: امیدواریم قانون نظام صنفی اصلاح شود و برای صدور مجوزها نظر کارشناسی شهرداری لحاظ شود و هر اداره‌‌ای برای خود مجوز صادر نکند.

مجید شاه‌اویسی با اشاره به قانون تشدید مجازات متخلفین استفاده‌کنندگان انشعابات غیرمجاز افزود: متأسفانه این قانون نیز در سال 96 ابلاغ شده و اجازه داده که دستگاه‌های خدمات‌رسان بدون استعلام گرفتن از شهرداری، امتیاز آب، برق و گاز به مشترکین بدهند.

وی گفت: متأسفانه همچنین قانون جدید مالیات برارزش افزوده سبب شده درآمد شهرداری‌های مراکز استان افت و شهرهای کوچک بیشتر شود.

بافت‌های فرسوده شهری سنندج ساماندهی شود

سید انور رشیدی یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز در ادامه با درخواست کمک از نمایندگان مجلس برای حل مشکل ریزگردها در کردستان اظهار داشت: هرچند این مشکل ملی بوده اما واقعاً فضای طبیعت این منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده است و باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به قانون حریم و محدوده گفت: اگر نقص قانون حریم و محدوده حل شود، قطعاً در کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر تأثیرگذار است.

عضو شورای شهر سنندج تصریح کرد: بخش زیادی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نواحی منفصل شهری نایسر، حسن‌آباد، ننله و گریزه سنندج ناشی از نقص قانون حریم و محدوده بوده و مردم این مناطق با مشکل زیادی روبه رو هستند.

وی تاکید کرد: امیدواریم برای ساماندهی نواحی منفص شهری و بافت فرسوده شهری ساماندهی شود تا مشکلات مردم نیز برطرف شود.

رشیدی در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری حادثه ناگوار فوت کودک سنندجی در شهربازی غیراستاندارد پارک کودک افزود: متأسفانه همیشه پس از وقوع حوادث و اتفاقات بیدار می‌شویم و ادارات یکدیگر را مقصر می‌کنند و مردم هم ضرر می‌بینند.

آتش‌نشانی سنندج نردبان هیدرولیک بلندمرتبه ندارد

علی پژگول عضو شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: آتش‌نشانی شهرداری سنندج نردبان هیدرولیک بلندمرتبه ندارد و در صورت بروز حادثه، با مشکل روبه‌رو هستیم.

"هیچ" توجهی به ظرفیت‌های گردشگری کردستان نمی‌شود

یوسف اسدی دیگر عضو شورای شهر سنندج نیز در پایان این جلسه با تاکید بر استفاده از داشته‌های موجود و ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان اظهار داشت: کردستان از لحاظ صنعت توریسم و گردشگری بالاترین ظرفیت را دارد اما متأسفانه هیچ استفاده از آن نمی‌شود.

وی با اشاره به فرهنگ غنی و آداب و رسوم کردستان گفت: اگر بتوانیم مرکز استان را به‌عنوان پایتخت نوروز و موسیقی به کشور معرفی کنیم، می‌توانیم درآمدزایی زیادی ایجاد کنیم.

عضو شورای شهر سنندج با بیان اینکه کردستان بهشت گمشده است، تصریح کرد: با تقویت و توسعه صنعت توریسم و گردشگری می‌توانیم برای جوانان کردستان اشتغال ایجاد کنیم و در اینصورت اصلاً نیازی به کارخانه نداریم.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این نشست تصمیم گیری شد دبیرخانه مجمع مشورتی دوره‌های مختلف شورا‌ها تشکیل و اعضای شورای پژوهش برای مرکز پژوهش‌های شهر بندرعباس انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نشست دبیرخانه هر دوماه یکبار برگزار می‌شود، افزود: این دو موضوع می‌توانند در زمینه تصمیم گیری‌های کلان شهری کمک کنند.

نظری گفت: از تجربه، تخصص و ظرفیت‌های مشورتی اعضای دوره‌های گذشته در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌شود.

منتخب بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: منتخبان مردم در شهر و روستا با تصمیم گیری‌های خوب و بموقع خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.

فاطمه جراره افزود: شورا‌ها برای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارند و قانون گذار نیز برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.

همچنین در این نشست اعضای دوره‌های گذشته و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به تبادل تجربیات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها