Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از نبود برندهای معتبر به‌عنوان مهم‌ترین عامل رکود در بازار فروش صنعت مبلمان استان قم یاد شد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران و تولیدکنندگان استان در شهرک صنعتی قنوات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به معافیت‌های مالیاتی شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: شهرک صنعتی قنوات نیز مانند تمام شهرک‌های صنعتی از قانون معافیت‌های مالیاتی طبق ماده 32 برخوردار است.

سهراب امدادی فرد افزود: اظهارنامه‌های مالیاتی به‌صورت الکترونیک در دسترس تمام واحدها و اشخاص حقوقی است و افراد با استفاده از این طرح می‌توانند از تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی ویژه‌ای برخوردار شوند.

وی دریافت مالیات از واحدهای تولیدی  را بخشی از قانون دانست و تأکید کرد: درزمینهٔ مالیات میزان و شکل دریافت آن را قانون مشخص کرده و طبق آن روش هم باید دریافت شود و در این زمینه اداره کل مالیاتی استان صرفاً مجری قانون است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم ادامه داد: در سال‌های گذشته بیشترین تعاملات و توافقنامه‌های مالیاتی در استان قم اتفاق افتاده اما باید در مواردی که قانون مشخص کرده تمام افراد و شرکت‌ها به موازین قانونی پایبند باشند.

بیمه  کردن نیروهای کارورزی بر عهده دولت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در این جلسه، با اشاره به مسئولیت دولت در بیمه کردن نیروهای جذب‌شده به واحدهای تولیدی از بخش کارورزی ابراز کرد: اگر واحدهای صنعتی نیرو از محل کارورزی استخدام کنند تا یک سال حق بیمه فرد را دولت پرداخت می‌کند.

مصطفی کاویانی با اشاره به مسئولیت تأمین بیمه نیروهای جذب‌شده به واحدهای تولیدی و صنعتی استان قم از محل آموزش در محل کار واقعی بیان کرد: اگر واحدهای صنعتی فردی را از محیط کار واقعی در اختیار بگیرند حق بیمه آن بر عهده دولت است.

وی عنوان کرد: اگر فرد از محل کارورزی توسط واحدهای تولیدی تأمین شود تا یک‌سوم نیروها توسط دولت تحت پوشش قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در ادامه این جلسه،  با اشاره به نظارت‌های این سازمان به مبحث پرداخت تسهیلات رونق تولید تأکید کرد: در  25 واحد بازدید شده درزمینهٔ پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش جهاد استان  24 مورد افزایش اشتغال ایجادشده است.

محمدرضا طلایی بابیان اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای این 25 واحد بازدید شده تصریح کرد: بالغ‌بر 12 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای این 25 واحد اعتبار پرداخت‌شده بود.

سوهان و مبل دو خوشه مهم استان قم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز با انتقاد از مشکل بازار فروش محصولات شهرک قنوات گفت: در شهرک قنوات مهم‌ترین مشکل پیش رو مشکل بازار فروش بوده که با ساماندهی بازارهای موجود و رفع مشکل برند می‌توان حجم ارزش‌افزوده تولیدات چوبی شهرک صنعتی قنوات را بالا برد.

مهرداد غضنفری ادامه داد: برند سازی مبل استان قم و ساماندهی خوشه به‌تمام‌معنا مسئله مهمی بوده که باید شهرک‌های صنعتی درزمینهٔ شهرک صنعتی قنوات انجام دهد، ارزش‌افزوده صنعت مبل و چوب با برند سازی چندین برابر بیشتر از وضعیت فعلی است.

وی مشکلات قانونی را یکی از معضلات تولید استان دانست و ابراز کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه و حیطه قانون می‌تواند اقدامات تأمینی را انجام دهد، مشکلات قانونی با پیشنهاد‌های اصولی قابل‌حل است اما درعین‌حال نیز نمی‌توان تا زمان اصلاح قوانین موجود از انجام و عمل به قانون سرباز زد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر کاهش نرخ مالیاتها در ورود سرمایه مردم به بخش تولید و در نتیجه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ پرداخت. - اخبار سیاسی -

محمد رضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر اعطای معافیت‌های مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ترغیب شدن مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، گفت: در بحث اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و‌امیدواریم که تصویب آن به این مجلس هم برسد. می‌تواند به ساماندهی وضعیت مالیات ستانی در کشور منجر شود و همچنین مالیات تولید‌کننده را کاهش دهد.

طلافروشان ماهانه 800 هزار تومان مالیات دادند

دشتی اردکانی توضیح داد: ما باید مالیات را از بخش‌هایی که درآمد‌های خیلی بالایی دارند اخذ کنیم و برای مؤسسات، شرکت‌های کوچک و خرد و تولید‌کننده خرد معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم که بتوانند سرمایه خود را در بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه این مسیر با تصویب خیلی از قوانین مرتبط در مجلس تسهیل شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک شایانی برای ورود سرمایه مردم به بخش تولیدی و شفاف اقتصاد بکند و جلوی دلال بازی‌ها در عرصه طلا، سکه و ارز را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با این اقدامات می‌توانیم پول مردم را از بازار دلالی بیرون آورده و به سمت تولید ببریم. اگر این اتفاق بیفتد شعار سال یعنی مشارکت مردم در تولید هم محقق شده است.

دشتی اردکانی گفت: با این قوانین دیگر برای کسی صرفه اقتصادی ندارد که در حوزه دلالی سکه و ارز و... سرمایه‌گذاری کنند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مالیات تولید‌کننده کاهش یافته و در برخی موارد مثل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، به طور 100 درصدی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ امیدواریم که هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس یازدهم مصوب شود و به اتمام برسد؛ زیرا کمک شایانی به تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند