Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که بعدازظهر یکشنبه در شفت برگزار شد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و ارتحال امام، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره امام خمینی (ره) می فرمایند شناخت شخصیت ایشان برای همگان حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت شناخت درست ابعاد شخصیتی امام و بهره گیری از ویژگی ها فردی و اجتماعی ایشان از سوی همه، افزود: مقام معظم رهبری می فریایند راه، تفکر و اندیشه امام باید مبنای این نظام و ادامه دار باشد.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تکیه به توان و قدرت مردم اصل نظام مقدس اسلامی را تشکیل می دهد، گفت: اقتدار، عزت و همراهی از مهم ترین مولفه هایی بود که ملت ایران از ابتدای ظهور نهضت انقلاب اسلامی امام از خود به نمایش گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به نقش غیرقابل انکار و مهم مردم در شکل گیری، اقتدار و ماندگاری نظام مقدس اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز نیز اقتدار و عزت و ولایت پذیری نظام مقدس اسلامی برگرفته از همین ملت و حضور همیشگی آنها در صحنه ها حساس است.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه مسئولان نظام مقدس اسلامی امروز نیز باید از ابعاد فردی و اجتماعی امام راحل الگوبرداری کنند، تصریح کرد: ملت ایران تنها از مسئولی پشتیبانی و حمایت می کنند که در مسیر انقلاب و امام و رهبری گام بردارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کسب فضائل اخلاقی مهم و حائز اهمیت است، تأکید کرد: دوری از قضائل و مکارم اخلاقی امروزه یکی از مهم ترین مشکلات جامعه اسلامی است.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از سیره و زندگی ائمه اطهار(ع) و امامان معصوم الگوبرداری کرد، افزود: ایشان به واسطه این الگوبرداری به جایگاهی رسیدن که مردم با مشاهده نوع رفتار و اخلاق امام راحل به سمت ایشان کشیده شدند.

وی با اشاره به اینکه علت گرایش مردم به امام خمینی (ره) این بود که خواسته ها خود را در کلام حضرت امام مشاهده کردند، گفت: ملت ایران دو نوع تفکر شبه مدرن غرب گرا و اسلامی را تجربه کردند که در اولی هویت خود را از دست داده و در دومین صاحب اقتدار و عزت و جایگاه در دنیا شدند و به همین دلیل به سمت تفکر دوم گرایش یافتند.

افتخاری به شعار نه شرقی و نه غربی اشاره کرد و یادآورشد: امام از همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی ایران فرمودند برای رسیدن به رشد و توسعه نباید به شرق و غرب اعتماد کرد بلکه تکیه به توان داخلی سبب توسعه کشور می شود.

وی با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز نظام مقدس اسلامی نیز برگرفته از تکیه بر توان داخلی است، ادامه داد: با تقویت اراده ملی، تکیه برتوان داخلی و پشتیبانی ملت، پاکدستی مسئولان و کارگزاران نظام و قدرت و توان دفاعی نیروهای نظامی می توانیم به رشد و توسعه و رونق اقتصادی دست یابیم.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تا زمانی که الگوی همانند امام خمینی (ره) و تفکر ایشان در نظام مقدس اسلامی پیاده و از ولایت فقیه نیز پیروی شود هیچ مشکلی برای این نظام به وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به برخی ویژگی ها بیان شده درباره شخصیت امام خمینی (ره) از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: فکر روشن و روش خرمندانه، اراده و عزم راسخ، خلاقیت انسانی و والا و تدین، تعبد و ایمان از جمله این ویژگی ها است که باید بازنگری و بازخوانی شود.

کد خبر 4313357

منبع: مهر

کلیدواژه: سالروز ارتحال امام خمینی شفت بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز گرگان یاسوج شهرکرد سوم خرداد فتح خرمشهر مشهد خرم آباد مراسم گلریزان سالروز ارتحال امام خمینی بارش باران خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی