Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@05:21:22 GMT

آجیل در این بیماران معجزه می‌کند!

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۷۱۶۵

آجیل در این بیماران معجزه می‌کند!

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف آجیل نه تنها ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد بلکه تاثیر شگرفی در کنترل دیابت نوع 2 دارد.

یکی از بزرگترین مطالعات تاریخی در مورد آجیل و دیابت امروزه در Diabetologia، مجله انجمن اروپایی تحقیقات دیابت (EASD) منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف تقریبا دو گرم آجیل در روز جایگزین خوبی برای غذاهای کربوهیدرات است و می‌تواند با کنترل گلوکز و چربی‌های خون در بهبود دیابت نوع 2 موثر واقع شود.   محققان دانشگاه تورنتو و بیمارستان سنت مایکل در تورنتو کانادا دریافتند که مصرف آجیل (بادام، برزیلی، بادام، فندق، پسته، آجیل کاج، پسته، ماکادامیس و گردو) و بادام زمینی میزان چربی و سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین بهبود می‌بخشد. بررسی تاثیر مصرف آجیل در افراد دیابتی غیر وابسته به انسولین در یک مطالعه گسترده 3ماهه، تاثیر مصرف آجیل بر 117نفر از افراد بزرگسال با میانگین سنی 62سال، مبتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین بررسی شد.   تمامی این افراد تحت درمان داروهای خوراکی هیپوگلیسمی قرار داشتند، این افراد به 3گروه تقسیم شدند که رژیم غذایی گروه اول شامل 75گرم از انواع آجیل می‌شد، برای رژیم غذایی گروه دوم 38گرم انواع آجیل و یک نصفه کلوچه غلات در نظر گرفته شده بود.   در رژیم غذایی گروه سوم نیز فقط یک کلوچه غلات گنجانده شده بود، کالری هر سه این رژیم‌های غذایی با یکدیگر برابر بودند اما آجیل چربی سالم‌تر و کربوهیدرات بیشتری را درخود داشت.   به گفته دیوید جنکینز، محقق و پزشک دانشگاه تورنتو و بیمارستان سنت مایکل «یافته‌های این مطالعه نشان دهنده کاهش قابل توجه سطح غلظت قند افرادی بود که تنها آجیل را در رژیم غذایی خود داشتند. در واقع در طول مدت مطالعه غلظت خون گروه اول نسبت به دو گروه دیگر کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته بود، این مطالعات نشان داد که کاهش سطح غلظت قند خون و لیپوپروتئین کم چگالی، منجر به کاهش سطح آپوليپوپروتئين عامل افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.»
وی افزود: «همچنین نتایج تحقیق حاکی از بهبود قابل توجه کنترل سطح گلوکز خون و بهبود چربی خون نیز بود.»
به گفته کریل کندال که محقق است؛ «بهبود قابل توجه در کنترل قند خون و میزان چربی خون که با تغییرات غذایی و شیوه زندگی به دست می‌آید، قابل توجه بوده است و می‌تواند نقش قابل توجهی را در درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ایفا کند. آجیل یک گزینه سالم و خوشمزه برای افراد مبتلا به دیابت است و می‌تواند در کنترل وزن نیز موثر باشد.»   تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از آجیل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد، نتایج این مطالعه در سال 2013 توسط آزمایش PREDIMED تأیید شده است. در سال 2003، مصرف آجیل تاییدیه FDA را نیز به دست آورد، به گفته FDA: « شواهد علمی نشان می‌دهد که مصرف روزانه 1.5 اونس آجیل، به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم چربی و کم کلسترول می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.» جالب توجه است که خطر مرگ و میر افراد بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2، در اثر بیماری‌های قلبی 2 تا 4 برابر بیش از سایر افراد است.   به گفته مورین ترنوس که یک  محقق است؛ «سال‌هاست که می‌دانیم مصرف آجیل ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. اما یافته‌های جدید نشان داد که مصرف آجیل در کنترل دیابت نوع 2 نیز موثر است.»   انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این مواد غذایی درد را فراموش کنید

آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم در میان بزرگسالانی هستید که دارای دردهای مزمن مانند روماتیسم مفصلی ،میگرن یا کمردرد هستند، ممکن است غذا خوردن برایتان بیشتر شبیه به یک کار طاقت فرسا باشد تا لذت‌بخش و همیشه نگران باشید که برخی غذاها به طور ناخودآگاه ناراحتی شما را تشدید کنند.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید

این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آنها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده

اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

مصرف محدود گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز

اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید

روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید

الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

مصرف میوه و سبزیجات

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد.

کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.
- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.
- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.
- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.
- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می  کند.

دیگر خبرها

  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد